HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Etanol a Simsonba!

2008.04.11. 23:46 :: Égő Ákos

Az MZ-s tapasztalatok mellé megérkezett a hiánypótló Simson is


Igazából a sok E85-ös cikk és egyik barátom ösztönzésére (aki szintén Etanollal járatja kocsiját), no és persze kiváncsiságból is nekivágtam 1989-es Simson S51/E motorom és Audi 100 KE-III Jetronic-os autóm E85 tesztelésére.

Mivel a motort többet használtam és sokkal jobban reagált az etanolra, jelenleg arról írok bővebben és - ha van rá érdeklődés - később megosztom Audis tapasztalataimat is .

Nekem a kis motorom 2 hónapja jár 100%-ig E85-el és semmit nem változtattam rajta a benzines üzeméhez képest. Igaz, hogy 3-4 éve már a benzines üzemhez át lett alakítva.

Az átalakítások sora:

  • direktszűrő
  • 10,5 kompresszió viszony
  • 3 pólusú NGK gyertya (Audiból :-) )
  • Kipuffogógázok visszafolytásának csökkentése
  • 60köbcentis motorblokk és hengerfej
  • picit nagyobb méretű főfúvóka


Mivel a Simsonon alapból 3 tömítés van csak a benzin útjában (benzincsap, porasztó tömítés, porlasztó-motorblokk tömítésí) ezért nem féltem rögtön 100% etanolt tankolni bele. Kiváncsi voltam mit művel a motor úgy, hogy még a porlasztóban lévő fuvokákat is meghagyom ahogy a benzin üzemmódban működtek. Egy dolgotól tartottam csak: az előgyújtástól. Mivel ez már '89-es modell ezért 12V-os rendszerű és tirisztoros gyújtású.

És ekkor ért a meglepetés!
A motor teljesítménye, végsebessége nem változott számottevően. Értsd: ugyan úgy megy, ugyan úgy gyorsul, csak gondolom a motor karaktersiztikája változott kicsit. Fogyasztása nőtt kb. 15%-al. De még az alapjárati beállító csavarral sem kellett szöszmötölnöm. Minden maradt benzines módban!!!

Hogy miért reagálhat ilyen jól az etanolra nem tudom. De gondolom a magas kompresszió sokat nyom a latban (ezért nem kell neki előgyújtás állítás, mert így is kopogás határon volt...), a másik, hogy 2 ütemű és bizonyos mértékig a robbanások ereje és fordulatszám is szabályozza a beszívott benzin-(akarom mondani etanol) levegő keveréket.

Szóval Simsonos társaimnak csak ajánlani tudom a 205-215Ft/l körüli üzemanyagot, mivel olcsóbb mint a benzin és még kíméli is a környezetet. Főleg az 1:60-as aránnyal, mert így a kipuffogóm csont száraz és nem olaj folyós!


Ja még annyit tennék hozzá az MZ-s cikkhez, hogy én 1:50 vagy 1:60-hoz adagolom a főként Shell 2T teljesen szintetikus (piros szinű) vagy MOL Arol 2T olajat és nekem nem jelentkezett  besűrűsödés illetve "méz" képződés ahogy ő emlegette. Igaz 1 hétnél többett nem igen állt a motor. Ráadásul az én Simsonom fűtőtt garázsban lakik. Talán ez is számíthat.

Az Audi, bár nem rángat, de elgyengült az etanollal. És az alapjárata is 900-ról 750 körülire esett vissza. Szóval most benzin nyomás szabályzón meg hasonlókon elmélkedek és talán megírom mi lett  utána.

Az etanol legyen veletek!

Üdv!
Dudás Bálint

9 komment

Címkék: etanol simson e85 s51e audi 100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pálmai Gergely 2008.06.19. 18:15:32

Szerinted audi 80 -as ba belelehet önteni a bioetanolt?

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.06.20. 00:04:34

Módosítás nálkül csak keverve ajánlom. De egy kis elektronika és már mehet is bele tisztán.

Macibácsi 2008.10.02. 21:28:50

Szeszt a Simsonba!
Én tavaly óta járok etanollal vele,javaslom hogy a szívató fúvókáját is cseréld nagyobbra,én szívtam vele eleget tavaly télen.Az enyém kicsit öregebb,75-ös,így egy kis előgyújtás állítás szükséges volt, de azóta tuti. Másik: felejtsétek már elvégre az ásványi olajokat! Légyszi!És legvégül: öregebb járgánynál célszerű egy tiszta szűrőt betenni,el sem hiszitek a szesz mit ki nem takarít a tankból!

Norbika18 2010.06.13. 16:45:44

Halli!
azt akarom kérdezni hoyg mért van az hogy csak szivatoval megy nekem a simom???szivatonélkül szépen el pöfög de ahogy oda huzok neki el kezd fuladozni.
Simson s51 12v megszakitos!!
és semmit se takartitoam ki kifogyot belöle és egyböl e85 öt tankoltam bele 1:50 arányban.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2010.06.13. 21:45:01

@Norbika18: Mert az E85-ből több kell ugyanazon menetteljesítmény eléréséhez. A megoldás a cikkben említett nagyobb méretű fúvóka.
Látom tapasztalan vagy a témában, mindenek előtt ajánlom elolvasni:
etanol.blog.hu/2010/05/27/amit_az_e85_os_hasznalatrol_tudni_kell

Norbika18 2010.06.13. 23:13:59

@Égő Ákos:Hát rájötünk faterral hoyg fuvoka csere lesz!!de ma is el voltunk haverokkal motorozni és 5 orán keresztül mentünk 5litert tankoltam bele 1:50 arányban és mire haza értem olyan max 2,5 liter E85 marat a tankban!!2 ora és 30 után kellet meg álnom gyergyát cserilné mert beköpte!!! Nekem eléggé sok külnöbséget vettem észre a motornál azt hogy erösebb lett meg nyomatékosab mert irták it fent hogy semmi különbséget nem vett észre a srác pedig nekem lett!! ez attol si lehet hogy jo formán gyári az egész simo???hát meg éri tankolni mert 1100ft volt az 5 liter e85+ 900ft ért vettem egy arol 2t olajat!!:D

Billz 2010.09.08. 23:56:35

Nos a simsonnal azóta is etanollal járok és semmi baja. Bár olyanokat hallani, hogy a főtengely szimmeringeket kikezdheti. Nekem ennyi év alatt nem tett bennük kárt.
Ami viszont kijött ennyi év alatt. Nem szabad túl sűrű keveréket csinálni. 1:60-1:70 alatt bizonyos olajak tényleg "mézesednek"! Csak szintetikus olajat használok már.

Billz 2010.09.08. 23:58:00

Jah csak a főfúvókát cseréltem. Az 85-ös méretű. Átállítottam a shubert és beállítottam az alapjáratot. Tökéletesen üzemel. Egész nyáron a motorral és benne etanollal jártam dolgozni.

Billz 2010.10.11. 21:26:11

Milyen Audiba és milyen arányban?
100%-ban nem ajánlott átalakítás nélkül.
Ha injektoros akkor átalakítható de nehezen.
Ha porlasztós akkor is átalakítható egy csomó fúvóka cseréjével. Macera viszont ilyenkor benzinnel is járni.
süti beállítások módosítása