HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Nem versenyezhetek ha robban

2009.04.15. 08:01 :: Égő Ákos

Az üzemanyag problémát megoldottam, az autó átalakítása gyakorlatilag kész. Elkészült az alumínium üzemanyagtartály (V-Max Zsolti munkája), működik a külső benzinpumpa (Popovics Laci Saab szerelőtől kaptam), és az egész installációt a kipakolt csomagtartóba szereltem húsvét napján.

Az etanol-komputer tesztelése és gyári vezetékre való csatlakozás még hátra van ugyan de az egy nagyobb lélegzetvételű dolog, mert mint kiderült, ki kell kapni a gyári tankot hozzá. Ezek csupán legyőzhető technikai gondok, azt hittem egyenesbe vagyok, nem érhet meglepetés. De aztán a múltkor amikor egy rendezvényen találkoztam Lacival, a Futam főszervezőjével, nem mondott jó híreket. Pár napra rá megjött a hivatalos állásfoglalás:


Tisztelt Égő Ákos!
A Széchenyi Futam Szervező Bizottság, illetve a Széchenyi Futam- Alternatív Hajtású Járművek Versenyének szakmai zsűrije úgy határozott, hogy a verseny szellemiségéhez nem kapcsolható hozzá, hogy egy belsőégésű motorral működő jármű, melyben égés történi, részt vegyen a versenyen. Mivel azonban a Széchenyi Futam- Alternatív Hajtású Járművek Versenyének egyik célja, hogy a fosszilis energiahordozók kiváltását ösztönözze, (mint ahogy a tiszta E100 üzemanyag sem tartalmaz fosszilis származékokat), így örülnénk, ha bemutató jelleggel is, de részt venne a Széchenyi Futamon.

Tisztelettel: Petis László
Főszervező
Széchenyi Futam


Ezt most több okból nem kommentálom, elsősorban azért mert a Futam szervezői jó ismerőseim, és úgy láttam nekik is kellemetlen a dolog. Igazából mi áll a háttérben talán majd egyszer kiderül. Amikor pár hónapja beszéltünk a nevezésemmel kapcsolatban akkor szó sem volt ilyesmiről. Nem hiába találtuk ki, hogy még egy alkoholos motoros csapatot is indítunk, amit ennek a hírnek a tudatában természetesen lemondtuk. Alkoholos Vespa nem lesz idén.

Persze, különösebb gond nincs a dologból, mert nem a verseny, hanem a bemutatkozás, és maga a kísérlet a cél.  Legalább megnyugodhatnak azok a hangok akik kritikával éltek, és sportszerűtlennek találták nevezésünket.
Minden programon részt veszünk, még a gépátvételen is. A rajtszámunk E100 lesz.  Ha nem is teljes létszámmal, de már 23-tól csütörtöktől lent leszünk és szombaton 12:00-kor lesz a bemutatónk.

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zajcev 2009.04.20. 18:03:39

ezt nehéz lesz überelni a szervezőknek...
kérdéseknek helye nincs, ezen a szinten még az is fájdalmas lenne.
gratulálok!
süti beállítások módosítása