A fejlesztés nem áll meg megindult a harmadig generációs BioEtun tesztelése. Három próba panel érkezett amit különböző kategóriájú gépkocsiban tesztelünk. Az egyik autó az családi Scion Xb-nk. Körülbelül 10 napja van benne, de nem vettem észre változást. A konfiguráció a régi igy nem is lenne szabad észrevenni semmit, akkor jó. Használtam városban dugóban és autópályán is. Hidegek is voltak a reggeli 9 fok tipikus felénk. Természetesen hidegben is indul elsőre.
A próba változatot a z egyszerűség kedvéért még a régi csatlakozókkal szerelték
A v3 verzió a jelenlegi BioEtun (v2) készülékre épül miközben harminc százalékkal csökkentették az nyomtatott áramköri lap méretét. Mondanom sem kell, hogy a minőségből a méretcsökkenés ellenére fikarcnyit sem adtak. Továbbra is ipari minőségű alkatrészekből dolgoznak melyek a legszigorúbb autóipari szabványnak is megfelelnek, valamint a készülék alkatrészeinek beültetése - ahogy eddig is - gépi úton történik. Minden egyes elektronika szigorú tesztelési folyamaton megy át, így nem csoda hogy a sorozatgyártás óta egyetlen egy meghibásodás sem történt. A v3 verzió továbbra is tartalmazza a programozható motorvédelmi rendszert is. Újdonság hogy a motorhőmérséklet mérése történhet az autó hőhombárjáról, valamint vele szállított hőmérséklet jeladóról, így a készülék programozása egyszerűbbé válik.
Az elektronika méretcsökkenése miatt új készülékházba kerül majd, és költségcsökkentési célból elhagyták a központi csatlakozót.
Az új elektronika bevezetése után a jelenlegi változat is kapható lesz illetve a 8 hengeres autókhoz csak a régi kialakítású nagyobb méretű elektronika használható.
A jó hír, hogy a változás árcsökkentéssel jár. A tervek szerint körülbelül 7 000 forinttal fog csökkenni a BioEtun ára.