HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Alkoholos autó az alkohol ellen

2008.10.22. 00:15 :: Égő Ákos

Az Országos Rendőr Főkapitányság megbízásából videoklip készült az ittas vezetés ellen. Ahogy a rendőrség oldalán olvasható:
A „Tiszta fejjel Projekt”: Lola, Tóth Gabi, Völgyesi Gabi, Puskás Peti, Márk, Molnár Tamás (AntiFitness), Gáspár Laci közösen énekelt dalában egy végzetesnek ígérkező estét énekelnek meg. A klipben kiderül, a végzetes autós kaland csak álom volt. A valóságban ellenben hétről hétre tucatnyi fiatal veszíti el értelmetlenül az életét az ún. diszkó balesetek során. A Tiszta Fejjel kampány üzenete: „Ne haljon meg senki oktalanul!”


 A dal szerzői: Szabó Zé és Kyoto. Producer: Gold Records

Bár maximálisan támogatom a kezdeményezést, nem tudom, hogy egy videoklip segíthet-e. Engem nem fogott meg, nem az én stílusom, de mindenesetre az tény, az ilyesmi éri el leginkább a fiatalokat. Gyermekkorom egyik kedvenc reklámja jutott eszembe, amikor egy poros placcon optikailag tuningolt MZ-kkel,  Jawákkal köröztek a nagyon durva, bőrcuccos szocihuligánok, akik igen rossz szemmel néztek dohányos társukra. Erős felháborodásuknak dalban adtak hangot. Valahogy így:
- Hé, öreg, csak előttem égsz, ha égsz. Állj le a cigivel vagy állj innen odébb. Dohányod a füstben csak elég, nem félsz, hogy égsz?
- Hagyd már abba!
- Hagyd máááár abba! És kész.



Azt hiszem, nem ezért nem lettem dohányos, de tény, hogy örökké emlékezni fogok rá. Ez az italozás elleni film tartalmilag legalább akkora dobás, és a közhelyeknek sem érzi szükségét, ráadásul a szöveg sem múlja alul a cigis reklámot. Én kihagytam volna a hepiendet, illetve csúnyább befejezést karcoltam volna.

De nem is a klipről szerettem volna beszélni, mindenki döntse el maga, mennyire azonosul vele, hanem egy érdekességről.

A filmben lévő autó az én autóm. Ez így nem nagy szám, előfordul, hogy elkérik filmezéshez. A dolog azért érdekes, mert ebben az alkohol elleni kampányfilmben egy olyan autó szerepel, ami alkohollal működik.  A forgatás alatt is finom cefreszag járta be a parkolóházat. Gyakorlatilag egy éve csak alkohollal működik, nem látott benzint, csak annyit, amennyi a szabványos E85 üzemanyag tartalmaz.



Amikor megbeszéltük a forgatást, jeleztem a srácoknak, hogy van egy Cornpressor felirat a kocsi oldalán és egy url hátul, amit le nem szedek. Azt mondták, megpróbálják kihagyni. Jól is sikerült, én veszettül figyeltem a filmet, tudtam, mit kell nézni, így is alig találtam egy-két kockát, ahol látni. Egyébként az egész forgatásra a végtelen profizmus volt jellemző. Minden fázis szinte percre pontosan zajlott az előre rögzített forgatókönyv szerint. Mivel filmre dolgoztak, nem volt szarakodás a jelenetekkel. Drága a nyersanyag, egy-két próba után mindennek elsőre sikerülnie kellett. Jó volt a technika, ügyesek a szereplők.

Egyedül az viselt meg, hogy az ébredéses zárókép miatt reggelig ott kellett maradnom. Nem merem már otthagyni az autót, a Tankcsapda-klip forgatásán tönkretették a tetőt. Rohannom kellett megcsinálni, mert addig álltak a kamerák. Most ebből tanulva végig ügyeltem a dolgot, illetve, amíg a énekeseket forgatták éjjel egy után, addig aludtam egyet a kocsiban. Nem is nagyon találkoztam senkivel, illetve nem vettem észre. Egyedül a szőke lány, Völgyesi Gabi volt, aki mély nyomot hagyott bennem, nem tudom kicsoda, nem ismerem a munkásságát, de ott profi volt.



Az autó megúszta a forgatást, és örülök, hogy alkoholos autó szerepel az alkohol elleni kampányban.  Én igent mondok az alkoholra, de kicsit másként. Ha menni akarok valahová, én is inkább az autóba tankolom a szeszt, nem magamba.
 

Szólj hozzá!

Címkék: film alkohol orfk

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása