HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

A fém tankot megeheti

2008.04.28. 09:00 :: Égő Ákos

Régebben írtam róla hogy az alkohol víz tartalma okozhat problémát oly módon, hogy megtámadja az alu és acél alkatrészeket.  A nálunk kapható E85 a specifikáció szerint vízmentes etanol és szabványos szuperbenzin keverékéből áll, vagyis nem tartalmaz vizet. Ez persze csak elmélet, hallottunk már olyat hogy a sima benzinben is sok volt a víz. Az alkohol pedig szereti megkötni a vizet akár a levegőböl is ezért előfordulhat hogy kellemetlen meglepetéseket okoz. Számítsunk rá, ha megtehetjük tisztítsuk a rendszert, nézzünk bele a tankba. A Saab 900-as esetében ez viszonylag egyszerű művelet, a csomagtartóból néhány csavar lazítása után beleláthatunk a műanyag tartályba.

Hogy a víz milyen károkat okozhat jó példázza az az  olvasói (86C) hozzászólás amit a  Hogy használjuk alkohollal a Swiftet posztra érkezet.
Tanulságos ezért kiemeltem.


A fémtankos autókba én nem ajánlanám az etanolt, nehogy úgy járjatok mint az én a Polommal. Miután az alkohol szépen keveredik vízzel egy idő után szépen szétrohad a lemeztank. Amúgy átalakítás nélkül simán jártam vele én is. Központis 91-es Polo elment a végén már denszesszel is.

A kép csak illusztráció, de ilyen autóról beszélünk


Nincs túl nagy sztori, elkezdtem alkohollal+benzinnel /esetleges arány/ járni, miután wc-re nem kocsival járok ezért az átlaghoz képest sokat állt az autó és benne a szesz. Egy alkalommal leállt menet közben, addig fel sem merült, hogy az üzemanyagellátással valami gond lenne. kocsiban két elektromos pumpa van. A nagy nyomású /1Bar/ megszorult a sok rozsdától. Előtte a tank tiszta volt, azt nem mondom hogy korrózió mentes mert nem lehet belátni mindenhová.

Ezt követően minden mindegy alapon jártam mindenféle előszűrőkkel és denaturált szesszel ami ha lehet még rosszabb a benzinkúti cuccnál mert szerintem sok víz marad benne a gyártás során és ez volt az utolsó szög a tank életében. szóval az én konklúzióm az az, hogy fémtankosok csak csínján, műanyagosok pedig ízlés szerint használhatják az alkoholt. Én garázsból indultam a kocsival és sohasem volt hidegindítási problémám.

Amit még elfelejtettem, hogy a 4T fűnyírót is itattam szesszel a végeredmény ott is hasonló lett a fém tanknak köszönhetően. A hidegindítással ellenben ott már akadtak gondok. Fele-fele arányban már elég szépen indult. Briggs & Stratton sima 3,5 lovas motor. Mondjuk erő az érezhetően több lett benne akárcsak a kocsiban.

86C

2 komment

Címkék: tapasztalatok víz etanol polo

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mamlasz 2009.02.23. 10:23:19

Szia

Nekem is központi injektros autóm van. F astra
1.4 60 le. Ugyanaz mint a polóba. Én kevertem az E85-öt benzinnel. De sima E85-el is elmegy? NEm jut nehezen az injektorból a motorba?

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2009.02.23. 10:56:08

Szerintem egyébként nem az alkohol a hibás. Itt is van szó a tank rozsdásodásáról:
etanol.blog.hu/2008/10/06/a_szurot_cserelni_kell
Valószínűleg az eddigi lerakódott trutyit mosta ki.
süti beállítások módosítása