Vajon mit szól az öreg BMW az alkoholhoz? Tamás bátran telitankolta.
Na, én is csatlakoztam az E85-pionírokhoz egy próba erejéig. 1982-es 318i BMW-m kapott egy tank etanolt, hadd lássuk, mi történik alapon. Gondoltam, nagy baj nem lehet.
Nagy baj nem is lett, viszont az első pár száz méter után, amikor ez első korty E85 megérkezett a K-Jetronic torkába, jött a gyengeség és a szörnyű rángatás. Csak teljes gáznál nem dadogott a motor, a diagnózis egyértelmű: több kéne az anyagból a hengerekbe, meg talán el kéne tolni az előgyújtást egy kicsit.
Mivel a BMW-re most csupán a belvárosba való bejutás, majd az onnan való kijutás idejére volt szükségem (Budaörsön átültem egy tesztautóba), egyelőre pihen szegény.
Otthon aztán utánanéztem ezen az internet nevű dolgon, hogy mi a helyzet, de semmi biztatót nem találtam K-Jethez. Mindenesetre a napokban megnézem, mit tud előrehozott gyújtással, aztán ha semmit, leszívom belőle az anyagot, és majd kis adagokban hozzáöntögetem a jól bevált 95-öshöz.
Vagy van valaki nálam képzettebnek jobb ötlete?
Rácz Tamás - totalcar.hu
CSaB · http://www.domain.hu 2008.03.27. 21:57:56
Tóth Ágas 2008.03.27. 23:04:23
vagy a légtömegmérést kellene megbolondítani egy kicsit, hogy az ECU a valósnál nagyobb levegőmennyiséggel számoljon és emiatt több üzemanyag kerüljön befecskendezésre. szerintem ez jó lehet, és akár kapcsolható verzióban is meg lehetne csinálni.
mindkét megoldás prototípusért kiált! :)
Tóth Ágas 2008.03.27. 23:12:22
gondolom a Hunflex a K-Jetronichoz nem jó, mert annál folyamatosan nyitva vannak az injektorok? (de lehet, h rosszul emlékszem, akkor viszont az a legegyszerűbb megoldás)
RT76 2008.03.28. 13:01:52
Tóth Ágas 2008.03.28. 20:28:47
Barna 2008.04.01. 15:34:38
feketenap 2008.05.26. 08:47:31
ps: kicsit megkésve írok erre a posztra. Történt már valami azóta?
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.05.26. 08:56:18