HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Benzin-E85 1:1

2010.09.23. 23:32 :: Égő Ákos

Ismét áremelés volt. Már előre szólt az egyik kutas ismerősöm, hogy mi  várható. Ma már jól látható összeg képében meg is jelent a benzinkutakon az örömhír. Nincs két hete, hogy 3 most meg 5 forinttal emelkedett az E85 ára.

Azt hiszem ezt nem kell és nem is lehet kommentálni. Bevallom ha én nem elkötelezett E85 használó lennék nem hiszem, hogy egy percig is tovább foglalkoznék az E85-tel. Szomorú a dolog, de így van és, ahogy tapasztalom egyre több az ekként gondolkodó. Eddig is határon mozgott de most gyakorlatilag elértük azt, hogy benzinnel és E85-tel ugyan olyan áron autózunk ha szerencsénk van.

Én Biatorbágyon lakom, most volt egy kis dolgom Budaörsön így megnéztem mi látható az AGIP totemen.

E85: 254,9 Super 95: 352,9 

Ha ugyan azon kút E85 és benzin árkülönbségét nézzük akkor a különbség 38%.

A tapasztalatok szerint a tiszta E85 használat elvileg 30% többletfogyasztással jár átlagosan. Ez azt jelenti elviekben 8% megtakarításunk lenne az AGIP-nál ha minden simán megy.

De nem megy simán, mostanában valami nem stimmel.

A hozzám beérkezett beszámolók mind megnövekedett fogyasztásról beszélnek. Hogy ennek mi az oka még nem tudjuk, de megpróbáljuk kideríteni. A lényeg az, hogy én is örülök ha 30% többletfogyasztással megúszom.  Ha a tavaly ilyenkor értékeket nézem akkor 25% alatt fogyasztott a Scion. De egy minta nem minta, és én egyébként is fenntartásokkal kezelem a többletfogyasztásról szóló beszámolókat. Ráadásul ez a poszt sem erről szól mert a mostani aránytalan többletfogyasztás téma részletesebb kidolgozást igényel.

Maradjunk az elméleti 30%-nál.

Hazafelé beugrottam a Metró kúthoz ami útba esik és a Scion órája szerint sincs távolabb 4,5 mérföldnél (7,2 km). Ha mondjuk spórolós benzines lennék logikus, hogy itt tankolnék.


343.9 Ft literje Metró kártyával. (A kártya ma már inkább csak formaság, bárki megkaphatja) A különbség 34% vagyis veszedelmes 4% spórolásunk lenne az elméleti fogyasztáshoz képest. Az E85 benzin árkülönbség 89 forint, az említett autónál a spórolás egy tankoláskor (30% töblettel) 350 Ft körül van.

Persze minden megtakarításnak van értelme és vannak aki pár százalékért komoly áldozatokra képesek. Nem szabad lekicsinyelni az aprót. Viszont ne feledjük, nem statikus üzemről beszélünk, az autó fogyasztása rendkívül sok mindentől függ, elég egy rossz nap egy ideges hazaút és máris zuhanni kezd az üzemanyag mutató.
Vagy gondoljunk a VW csoport sok üzemórát futott AC pumpáira akik fokozottabb veszélynek van kitéve. Ha beugrik egy váratlan üzemanyag pumpa csere akkor ilyen árak mellett pillanatok alatt oda két év megtakarítása.

Létezik valaki az országba aki 4%-ért belevág egy számára ismeretlen üzemanyag használatba? Létezik valaki aki 4% mellett többszázezer forintot fizet pluszban, hogy az autója Flexi Fuel legyen és E85-tel is működjön?

Nem a mostani az első eset hőböröghetek, tenni nem tehetek semmit csak, hogy hangot adok saját és a hozzám fordulók felháborodásának. Vagy egyszerűen kivárunk, a piac vélhetően bebizonyítja az E85 hazánkban  ilyen áron életképtelen.

Persze kommunikálhatjuk, hogy kicsit jobb teljesítmény, környezet barátabb üzem, hazai gyártású üzemanyag.
- Kérem tegye fel a kezét aki ezért választja az E85-öt.
- Öt hátul is.
- Ja, csak hárman vannak?

65 komment

Címkék: e85 tobbletfogasztas

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzso_bácsi 2010.09.24. 07:55:36

Én csak annyit tennék hozzá, hogy ha Debrecenben 225 Ft-ért hozzá lehet jutni az etanolhoz, akkor a jellemzöen jóval magasabb átlag már csak a piaci árképzést minösíti.

holtankoljak.hu/?option=com_hol&terulet=1%2C0%2C121%2C0%2C&megye=0&varos=121&arak=is&benzin=E85&kut=0&backuri=%3F

30 Ft/l árkülönbség szerintem több mint pofátlan. Ha nem lennék rászorulva a szintén rikta és drágább 98-as benyára, azonnal le is mondanék az etanol tankolásáról.

Centurion 2010.09.24. 09:01:11

Az utolsó 2-3 E85 tankolásom sajnos ráfizetéses lett,ráadásul jönnek a hidegek....
Nem tudom....

Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2010.09.24. 09:22:21

Itt Kanizsán még 40%-az arány, ha a legolcsóbb Luk-os 342,9-es benzinnel, és a most 244,9-re emelt Agip-os E85-tel számoljuk (időtlen idők óta 239.9 volt, ezért döbbentem meg az emelésen). Egy biztos, ha csökken az árkülönbség, ne adj Isten az E85 drágulása miatt (benzinár csökkenés miatt nem lenne olyan bosszantó), újra benzin kerül az autóba...

Mauzli 2010.09.24. 09:59:36

Drágult a kukorica, drágul az E85 is...

MNOP 2010.09.24. 11:54:47

Ha már átalakíttattam egy ideig még E85-tel megyek. Bár a várható benzinár csökkenés miatt télen valószínűleg benzinre állok át, legalább megúszom a hidegindításokat. Tavasszal pedig jöhet megint az E85.
Én Agip párti vagyok, kedvezménykártyát is igényeltem, ami pár forint megtakarytást eredményez, ezért ugyanott vagyok, mint az emelés előtt. Kérdés: Avia kutakon is drágult vagy csak Agipnál?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.09.24. 15:15:44

Én általában a Landhallernél szoktam tankolni E85-öt. Ott az Aginál is 8-9 forinttal olcsobb volt eddig. Viszont a Agip-os E85-ből tényleg sokkal többet zabál. Viszont a 42literes tankba olyan 12liter 95-ös és 30liter E85-re egész jó fogyasztás jön ki. Nincs 30% többlet inkább olyan 15%.

sgarde 2010.09.24. 18:48:15

@Dzso_bácsi: Tapasztalat Budapesten: Elmentem az akkor 8Ft-tal olcsóbbnak ígért kút felé - a "totemoszlopon" már annyi volt kiírva, mint máshol... már csak azért se tankoltam ott. ;)

Amíg jó az idő maradok az E85-nél. Télire meg ott a másik autó benzinnel. (Vissza tudom ezt is alakítani 5 perc alatt, de télen amúgy sem terveztem használni.)

Már csak a "zöld életérzés" marad az etanolhoz...

FM2k 2010.09.25. 07:39:29

nekem jó tapasztalatom van az agip e85-tel, szerencsen tankoltam fullra az autót, még 240-ért. Országút 7 (90-100), város 8 (büdipest keresztbe-kasba), mindez nyáron.
télen ehhez még 8-10%, (persze nem a hidegindítások miatt, mint azt sokan gondolják)
Annyi csak a gondom, hogy országúti egyenletesbe 32% többletet mértem és ezt az elmúlt 4 BP-szlovákiai 660km túra is alátámasztotta. 6,96 - 5,3. Pedig motorfelújítás után már tényleg gyári ereje van az autónak. Jöhet nekem Futó úr a szegényítéses cuccával, de nem hiszem, hogy 1.00 lambdáról 1.03-ra szegényítéssel 32% többlet hirtelen lemenne 10-20% közé.

kicsit elkanyarodtam a poszt aktualitásától.
sajnos budapesten még rosszabb a E85/benzin arány, sok kút van, ahol ez mindössze 33%!!! (avia, petroland-száva utca) ilyen helyeken eleve nem érdemes tankolni, mert ráfizetés. De pl. az érdiek továbbra is jól járhatnak. Talán az nk benzikút oldalán olvastam ilyet: Benzin ára = E85 ára x 1,25 (többletfogyasztás) x 1,15 (fogyasztói árelőny. -MÁR AHOL.

Etanol árváltozása = etanol ára + ((benzinárváltozás > 10 Ft ) x 0,5)

EZT VISZONT MÁR K.RVÁRA NEM ÉRTEM MIÉRT...
ja? CSAK.

valaki azt mondta 1x, hogy árképzésével az agip meg fogja ölni az etanolozást. így is lett.

ttiha 2010.09.25. 11:02:37

Igen, ez az arány teljesen ráfizetéses, Budapesten tankolva pár száz forinttal többe kerül környezetbarátnak lenni (Benzin 7.2 :: E85 9.5 l/100km ). A téli hidegindításra már a több mint ezet Ft ráfizetést várhatom. Ezen fogyasztási arány és benzin ár mellett ha az E85 ára nem esik vissza 220 alá, akkor megtörténik az, hogy akkor fogok e85-t tankolni, ha nem lesz benzin a kutakon :(.

ttiha 2010.09.25. 11:03:59

bocs "több, mint ezer Ft"

FM2k 2010.09.26. 10:42:50

@ttiha:

hidegindítás versus többletfogyasztás:

ez sok dologtól függ.
- mennyire van hideg
- hányszor hidegindítózol 1 nap
- város vagy országút/autópálya
- milyen távot autózol
- ez mennyi ideig tart
- milyen az átalakító hidegindítási karakterisztikája (ez a lényeges)
- lambdaszonda típusa.

ez utóbbi azért érdekes, mert ha véletlenül sokkal többet adagolunk a kelleténél, akkor a szonda visszavesz. nálam akár 50%-ot is, de van olyan ami 20%-on belül dolgozik +,-.

tehát: a nyári 27-28% város, 30-32% országúti többlet télen akár 30-33%-ra is felugorhat.

WINY 2010.09.26. 11:45:05

Sziasztok!
Azt hiszem eljutottam oda,hogy kimondjam...EZ MÁR SZÉGYEN!AZ ORSZÁG SZÉGYENE!
Azok közé tartozom akik a szinte veterán suprával nem is álmodoznak alacsony fogyasztásról meg sporolásról ,de mégis használom mert úgy érzem ez a jövő és elég elkötelezett környezetvédő is vagyok.
De látom magam körül az embereket akik erre szarnak.Az emberek 90%-a sporolásból kezdte használni.Nekünk, népszerűsítő zöld funoknak ez volt az adu kártyánk, amivel rá tudtuk részben venni az embereket,hogy probálják ki.Ezeke után milesz?Arra nehéz rávenni az embereket ,hogy a pet palackot szelektívbe tegye ha már a ház elött van a gyűjtő,és majd pont a kocsiát "teszi kockára" a kedvünkért.

HIÁBA!EZ AZ ORSZÁG NEM FOG VÁLTOZNI SOHA.
NEM KÉPESEK AZ ANYAGI HASZONSZERZÉST HOSSZÚ TÁVRA TERVEZNI.AZONAL AKARNAK MEGGAZDAGODNI,MINDENKIT LEHÚZNI.
MEG FOGNAK BUKNI VELE.

IQLight 2010.09.26. 12:47:19

@WINY: Ez egy kicsit úttörősre sikerült...

Szsrobert 2010.09.26. 13:09:29

További lehetőségként marad a kerékpár, költözés más országba, vagy a vezetőség cseréje.
Aki hagyja magát lehúzni, azt le is fogják húzni. Így volt, így van, így is lesz. Tettek nélkül nem lesz változás. Esetleg negatív irányba, lehet még többet dolgozni az éhbérért.
Azért van sok embernek kevés, mert a hiány a másik oldalon többletet képez: kevés embernek nagyon sok van.

Szsrobert 2010.09.26. 13:11:00

Teljesen mindegy, mit gondol, vagy mond az állampolgár, ha a tankolásaival továbbra is szorgalmasan tömi a pénzt ugyanazokba a zsebekbe.

opel16v · http://www.e85power.hu 2010.09.26. 21:51:51

"Jöhet nekem Futó úr a szegényítéses cuccával, de nem hiszem, hogy 1.00 lambdáról 1.03-ra szegényítéssel 32% többlet hirtelen lemenne 10-20% közé."

Kicsit cinikus... azért hálisten már többszázan tudják alátámasztani, hogy az E85power átalakítóval átlag 20-25%-os túlfogyasztással lehet számolni. Bizony ennyit ér az ECO mód, pár százalékot azért tud spórolni... Persze mindig elmondom a kisköbcentis nyomatékszegény motoros autók tulajdonosainak, hogy náluk valószínű meglesz a 25%, néhány esetben akár a 28% is, mert ezeknél a motoroknál a nyomatékkarakterisztikából és a súly/lóerő arányból adódóan az állandó terhelt állapot mellett az ECO mód eléggé unatkozik.

Témánál maradva: nagyon bosszant engem is ez az áremelés, remélem azért a jövőben ésszerűbben is lehet majd alakítani az árképzést, jómagam is azon dolgozom, hogy ezt elérjem a gyártónál. De! Azért nem árt hozzátenni, hogy még mindig szinte az összes etanolos kúton megvan a 35%-os árelőny, így még mindig megvan a 3ft/km takarékosság, legalábbis az E85power tulajdonosoknál. A cél az lenne, hogy legalább 4-5ft/km legyen ez, talán nem lesz lehetetlen elérni a gyártónál az ehhez szükséges árképzési metódust... majd meglátjuk ;) Az biztos, hogy sokat segítene a gyártói konkurencia, de arra még sokat kell várni...

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2010.09.26. 22:28:40

@opel16v: Sajnos nem hiszem el a 20%-ot az ugye nem baj. Kizárt, hogy ez általános lenne ettől én már rutinosabb vagyok. :)
A felmérések is 25% feletti fogyasztásokról szólnak, a hónap végére nyilvános lesz a Magyar Bioetanol Szövetség első havi felmérése ebből kiderül. A 20%-nak ára van.

Hogy más a hazai E85 mint a határon túli az nem kérdés.

Konkurencia nem lesz sajnos belátható időn belül. A felhasználók elégedetlensége vélhetően nem változtat meg semmit. Ettől nagyobb megmozdulásra lenne szükség.

opel16v · http://www.e85power.hu 2010.09.27. 10:26:27

@Égő Ákos:
Így van, szükség van valami nagyobb odahatásra, csak sajnos a gyártó nincsen kényszerhelyzetben... nehéz így haladni ebben a kérdésben, de remélem sikerül valami konszenzusra jutni a közeljövőben a gyártóval.

Nekem a most hétvégi fogyasztásom kicsivel 20% alatti túlfogyasztást mutat pl, vidéken jártam 550km-t. Persze nekem sem ez az átlag, ha sokat járok városban (ez szokott a jellemző lenni), 25%-ra is felugrik. Tudom hogy sok ember számára hihetetlen, de nem hiába van az ECO módban pár év fejlesztő munka, azért pár %-ot sikerül vele spórolni. Sőt, akik szeretnek figyelni az ECO lámpára is, azoknál még sokkal jobb fogyasztások is születtek. Én nem igazán figyelem, mert mindig sietek valahova, az idő pénz :)

Istvan2107 2010.09.27. 12:31:49

Megmondom miért nagyobb a túlfogyasztás...és erre hétvégén kellett h ráébredjek.
Egyszerű az ok, az alkohol és a víz bármilyen arányban keveredik...és ezt a kutasok is tudják, persze erre nincs bizonyítékom, csak maximum az h hétvégén szét kellett szednem az Lada mindkét karburátorát, mert tele volt kocsonyával. Ez a kocsonya pedig csak víztől keletkezik.Sajnos ritkán tudom használni a kocsit, emiatt volt ideje elpárologni az üzemnyagnak, a víz meg ott maradt és korróziót okozott.Korábban benzinnel is gyakran kiszáradtak a karbik, de sosem volt semmi ilyen jellegű problémám.Most csak imádkozom h sikerüljön kitakarítanom megfelelően.
Ahol tankolok az egy pici falusi kút...bármit el tudok képzelni.....azt még nem tudom h a járós autómnál ami március óta etanollal megy, még mit fog okozni.....jaa igen nyár óta elég gyakan leállogat,melegen is...úgy tök spontán..lehet h ennek az oka is a víz?

Easy Player 2010.09.27. 12:59:13

Bár engem az E85 nem érint - mivel dízelt használok -, az viszont feltűnt, hogy a Metro-Envi kútnál kártyával is 4 Ft-tal drágább a gázolaj literje, mint pl. a kaposvári Envi kútnál! És ez az ár mindenkinek jár.
Teszem hozzá rögtön, hogy itt a legutóbbi általános 5 Ft-os üzemanyag áremelés 7 Ft-ra jött ki. Ez meg hogy?

pfvari 2010.09.27. 13:11:41

Lassan két éve használok etanolt tisztán, átalakított járművekben. Az utóbbi egy hónapban azonban igen furcsa dolgokat tapasztaltam, és most hogy látom hogy nem vagyok ezzel egyedül, egyre gyanúsabb a dolog. Megemelkedett fogyasztás, teljesítményvesztés és akár egyenetlen alapjárat is előfordul. Agip kutakon tankolok rendszerint, szóval elvileg nem helyi szinten elkövetett mókolásról lehet szó. Sajnos odáig jutottam hogy egyrészt ezen okokból, másrészt az árképzés miatt is, két év után ismét benzin kerül a tankba.

FM2k 2010.09.27. 14:32:06

@opel16v:
Te már megint miféle alulmotorizáltságról beszélsz? Nézzük már meg a talicskádat egy pillanatra! 1500kg/120Le, míg nálam 1150kg/100Le. Az összes mérést részterhelésen mértük anno, max 30%terhelés, de amikor 66% terhelésen mértünk az egyetemen, akkor is ott volt a 30% átlagban.
Miféle állandó terhelt állapot kisköbcentinél? 50-es tempónál 10%, autópályás gps 90nél 25% terhelés szerinted erőlködés egy 100lóerős autónak? Ugye ezt te sem gondolod komolyan. Te kizárólag az olyan keskenysávús autóknál brillírozol, ahol amúgy sem tökéletes a lambdaszabályzás és pontosabb, gyorsabb, szigorúbb szabályzási feltételekkel bármilyen fajta üanyag fogyasztás csökkenthető. Fogadjunk, ha bent a kütyüd és fékpadi fogyasztásvizsgálatra vinnénk a szekereidet, ott lenne a 30%. Továbbra is azt kérdezem, mitől lenne kevesebb, mint 30% a fogyasztás EGYENLETES tempónál? Pont egyenletes részterheléses tempónál beszélsz 10-15%-okról, amikor inkább 32% a 30 többlet? Ezt az állításod soha nem fogom elhinni, amíg hiteles fékpadi fogyasztásmérésen nem igazolod.
Ha valaki csak városban használja a 4kerekűjét, meglehet hogy akár 25%-ra is lemegy az érték, hiszen kihasználja a kigyorsítások során a "+"-t.

Hogy én is a témánál maradjak, szerdától 6ft-tal csökken a benzinár, így a 35% árelőny sok olcsó kúton még kevesebb lesz. pl. Petroland a szávautcában: 330ft lesz a benzin és 248 az etanol, de még nem emeltek rajta. 33% árelőny az pedig lofsz. De ha országos átlagot nézünk, 339 benzin és 251 etanol még tényleg 35%, tehát 0,6-1,5ft/km megtakarítás a reális egy 6-7/100km-es autónál. Itt tartunk. Sajnos.

KÖLTÖZZÜNK DEBRECENBE!!! :-)

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2010.09.27. 15:11:34

Hat forinttal csökken a benzin, és 3 forinttal a gázolaj országos átlagos ára szerdától a hazai töltőállomásokon - értesült piaci
forrásokból a holtankoljak.hu.

Andreana1982 2010.09.27. 15:34:29

hát, sajnos nekem is az a tapasztalatom, hogy az utóbbi időben nagyon megugrott a fogyasztásom etanolból.

Eddig még tavaly télen is sikerült 10.2-ből megúsznom (1.8-as motor), de már most 10.5-nél tartok, és még hideg sem volt.

Tavaly mínusz fokokban is csak minimálisan mentem 10 liter fölé.

Én is főleg Agipnál tankolok a -5 ft kedvezmény miatt, de már gondoltam rá, hogy valamit keverhetnek bele vagy nem tudom, de biztosan más az anyag összetétele.

Avia kúton se sokkal jobb a helyzet, eddig egy tank etanolom kibírt 4 napi autózást plusz a harmadik napon mentem tankolni, ma a 4. napnál tartok, és nem biztos, hogy haza fogok tudni érni a maradék anyaggal...

ja, és persze a vezetési stílusom nem változott :-)

Andreana1982 2010.09.27. 15:43:34

ezt sajnos én is csak megerősítem, utóbbi időben kb fél literrel nőtt a fogyasztásom, és még nagy hideg sem volt.

Valami lehet az Agipos etanollal...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.09.27. 16:15:00

@Andreana1982: @pfvari: Nekem is ez tűnt fel, hogy megugrottak a fogyasztási értékek.
'Megnyugodatm', hogy nem nálam van a hiba.

pfvari 2010.09.27. 16:49:44

Ha valóban az az eset áll fenn hogy drágábban kapunk silányabb minőségű üzemanyagot, akkor ez a kérdéskör megérdemelne egy kis boncolgatást. Eddig azt hittem egyedi esetről van szó részemről, de úgy tűnik nem.

gyurci83 2010.09.27. 17:33:48

Hali,

Én még új vagyok a témában és eléggé vacilálok, hogy rakassak e a kocsimba E85Power átalakítót. Az autó egy 2001-es Seat Leon 1.8T, ami kb 210 paci 320-330Nm-el.
Most a városi fogyasztásom 95-ből 10-10,5l.
Szerintetek így tél előtt van értelme átállni E85-re, a szerelő azt mondta hogy még számíthatok 5-10% teljesítmény növekedésre is. Előre is köszi a tanácsokat.

MNOP 2010.09.27. 18:07:54

@gyurci83:
Ha sok lé van a tarsolyban, és kellően kíváncsi vagy valamint végysz plusz lóerőkre, akkor hajrá!
Egyébként a hidegindítási problémákat megúszod és lehet, hogy még csökkenni is fog a benzin ára, tehát az árat nehezen hozza vissza.
Én 60-ért szereltem be májusban, és eddig visszajött kb. 15 ezres; havi 2000 km-t vezetek, benzin fogyasztás 6,5 körül van.

drmedgaal 2010.09.27. 18:42:54

Sziasztok! En kint elek nemetorszagban es itt tankolgatok etanolt. Nem mernem kijelnetni hogy itt az e85böl többet eszik a kocsim mint otthon. Kb 2 eve hasznalom es 35-40%-os tulfogyasztast tapasztaltam itt es otthon egyarant. Atalakito nelkül hasznalom, altalaban 70%e85 30% benzin-t tankolok, Tisztan is elmegy vele a gep de ilyenkor vilagit a sarga lampa. Az auto egyebkent Bravo 2 1.4 tjet. Amugy amikor meg az elsö kutak megjelentek mar akkor elkezdtem tankolni e85-öt es kb 100 km-röl hordtam kannaban egyszerre 150-200 litert. Soha nem mertem kijelenteni hogy nekem igy ez olcsobban kijön inkabb mondanam hogy kvazi egy arban volt anyagilag. Igy engem special nem nagyon foglalkoztatott hogy menniyvel kerül többe vagy kevesebbe mintha benzinnel jarnek. Kizarolag azert hasznalom mert meggyözödesem h jot tesz az autonak mar ha a levegö-üzemanyag keverek jol be van allitva. Nagyobb az oktanszama, a többlet nafta hüti az egesteret, nincs benne korom igy nem rakodik le semmi az autoban, es legalabb lokalisan nem szennyezek a varosban. Arrol nem vagyok megyözödve hogy az ethanol hasznalat globalisan is ilyen rozsas kepet mutatna, marmint a co2 kvotat es a földmüveles ilyen celu felhasznalasat illetoen. Sztem a jövö a hidrogen.

Andreana1982 2010.09.28. 08:12:48

@Andreana1982: bocs, 5. napot akartam írni a tankolásra.
Jelentem nem is bírta ki a hazafelé utat, el kellett mennem tankolni.

Ja és amit a holtankoljak ír Debrecenre, hogy 225 ft az etanol, az nem igaz. Elmentem tegnap a kútra, és már 250 ott is.

Még egy lehetőség van a környéken az olcsóbb tankolásra, ismerős szerint hétvégén 230 volt a balmazújvárosi Total kúton az üzemanyag. Hétvégén kipróbálom.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.09.28. 10:42:07

Milyen módszer van arra, hogy kiderüljön az E85 minőségének romlására. Ugye többünknek feltűnt, hogy emelkedtek a fogyasztások. Amellett az ára is.

Ogrebá 2010.09.28. 19:06:29

Sajnos szomorú bejelentést kell tegyek,ezen oldal felhasználói körében.Számomra itt volt elég.Feladtam.Már nem tankolok etanolt az autómba. Én régen kezdtem etanolt használni,és eddig tartott a türelmem.Amikor átszereltem az autót etanol üzeműre,akkor kb 50-60 Ft volt a különbség az etanol javára. Ügyes beállítással ki lehetett hozni egy kis spórolást.Akkor a 6,5ös benzinfogyasztás után 7,5litert evett etanolból a szekér.Mára elérte a 8,4 litert.És az autón semmi nem változott, ugyanúgy van használva.Folyamatosan nyomon követtem ezt az oldalt,meg beszéltem pár kollégával is aki szeszt használ, de a konklúzió ugyanaz. Valami történt az etanollal,an blokke, nemcsak egyes kutaknál. Valamit kitaláltak hogy lehet hígítani,ezt a gáznál is megoldották már régen.Részemről én ezt befejeztem, engem ne húzzanak le.Viszont annyit ígérhetek,miáltal a zöld autózás érzése azért bejön, váltani fogok,gázra. Már nézegetem hol tetessem be a rendszert.Volt már régebben gázos autóm,úgyhogy tudom hogy stabil lesz vele a gép. Az etanollal is csak ez a fura fogyasztásnövekedés a gáz,egyébként jó lehetne.
Aki még kitart annak sok szerencsét kívánok, jó volt veletek!

opel16v · http://www.e85power.hu 2010.09.29. 10:13:13

@FM2k:
Nézd meg a két autó nyomatékgörbéjét, és rájössz hogy mi a különbség ;) Az etanolnak a nyomatékgöbére van jó hatása, főleg alacsonyabb fordulaton... de ha ez gyárilag lapos, akkor nincs min segítsen, nem tudja a motor hatékonyságát érezhetően növelni.
Lehet hogy lesz majd fékpados fogyasztásmérés is, de elég jó alátámasztó erő számomra az a sok száz user, akik pozitív tapasztalattal rendelkeznek az E85power kittel fogyasztás terén.

titkosgyilkos 2010.09.29. 11:36:21

Sajnálom ezt az E85-dolgot. Az én ótóm ('98-as 2000cc mondeo) tavasszal lett 'átalakítós', annak tudatában, hogy valószínűleg sosem fogja behozni az árát. Ennek ellenére kedvező tapasztalataim voltak, kb 1-2 hónappal ezelőttig. Az addig kb. 9.5 literből megálló fogyasztás (benzines: ~7.5) nem megy 10 alá, sőt 11 feletti érték is előfordult. Próbáltam ráfogni a nyári klímázásra, de gyanús, hogy nem erről van szó. Nem tudom, van-e összefüggés, de a korábbi, enyhe pálesz-szag helyett mostanában eléggé orrcsavargató oldószerszag féleség távozik a kipufogóból. Majdnem olyan szörnyű, mintha valami korszerű dízel lenne, LOL
Szóval valami nem igazán kerek a E85-tel, és nem csak az árképzést tekintve.

opel16v · http://www.e85power.hu 2010.09.29. 22:05:31

Hát az biztos hogy jó lenne már több szempont szerint ellenőrizni a cefrét, pl fűtőértékre is. Remélem ez hamar reális lehetőséggé válhat...

FM2k 2010.10.02. 17:33:30

@opel16v:
részterhelésen miért számítana az a pár Nm plusz? Amint szegényítem a keveréket, jobban kell nyomnom a pedált, hogy ne lassuljon az autó.
A gyorsulós versenyautómban is van lambda monitor és ott is érezni a szegényebb keverék negatív hatásait. minimálisan 35% többletet igényelt volna a szeszből, pedig 13.5:1 sűrítése van.
630kg 145le, de neked ez is alulmotorizált gép...

Rengeteg mérés támasztja alá az átlagos 28-30% többletet, többek között az egyetemi hivatalos hiteles dokumentált mérésünk is.
Máig kedvencem: "10-15% többlet"
Nem szeretnék beleköpni a levesedbe, de mégis mitől lenne 32% részterhelésüzemi többletből 10-15% az 1.00 helyett 1.03 lambdával, meg 3..6Nm többlettel? Ezt rajtad kívül szerintem senki sem érti (de a kismillió paramétert sem a "póverben").

fankyboy 2010.10.02. 22:38:43

Tiszteletem mindenkinek!
Most bukkantam erre az oldalra.Sok jót én sem tudok mondani.Körülbelül másfél éve tettem bele az átalakítót még 30ért a lacettimbe(1,6).Az elején minden tuti volt frankó volt a megtakarítás ,most már minimum fél éve nem is használom az átalakítót mert szerintem még többet eszik mint vele.Egyet kell értsek azokkal akik a 30%-ról beszélnek.Nekem a fogyasztásom 13-14 liter,nem viccelek!Simán benzinből kb. 10,5-ből megáll.A hidegindítással már most gondjaim vannak.Most vettem egy 3.8-as voyagert gondolkodom mi jönne ki jobban e85 vagy gáz de szerintem gáz lesz belőlle.Ahogy olvastam ott is várható többlet fogyasztás de a 190-200ft/liter-es üzemanyagár kicsit jobb.Igazán remélem nem jut E85 sorsára a gáz is.Ezek nem tudják mi a határ ,vastag a bőr!Röviden ennyi most gyüjtök 260e ft-ra gázt belerakatni vagy 6x60e részletre.Üdv!

opel16v · http://www.e85power.hu 2010.10.03. 23:55:04

@FM2k:
Nagyon szűk a látóköröd, és elég szelektív a tudásod a modern otto-motorokról. Ha szerinted nincs hatása a részterheléses híg keverékképzésnek a fogyasztásra, akkor szerinted miért erőlteti egyre több gyártó egyre több motorjában ezt az üzemmódot? Csakis ezzel érik el a modern motoroknál azokat a jó fogyasztási értékeket, és a kevés g/km értékeket a CO2 kibocsátásnál. Egyes típusoknál az 1:63 AFR is gyakori részterhelésen, ami nem kicsivel szegényebb, mint a normál keverékképzésű motoroknál. Persze a fogyasztáscsökkentő hatása ennek az ECO módnak típusonként elég eltérő, van ahol alig tud érvényesülni, van ahol viszont -még számomra is- elég hihetetlen fogyasztási értékeket produkál.
Van egy turbós TT pl az ügyfélkörömben, ahol a user nagyon boldog lett a +10% teljesítménytől, és még boldogabb attól, hogy nem regisztrált érzékelhető fogyasztásemelkedést E85-tel. A motor hatásfokát ennyivel növeltük, turbósoknál sokkal érzékelhetőbb ez a hatás (és a nagyobb köbcentis szívóknál is hasonlóan).

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2010.10.04. 07:22:51

@opel16v: Az eroltetes nem teljesen igaz. A szegeny keverek rengeteg problemat vet fel. A VW csoportnal ezert sem halad olyan lendulettel a fejlesztes ahogy eredetileg elkepzeltek. A hig uzemanyag kornyezetvedelmi problemakta vet fe. Hig jarasu motoroknal NOX katalizatorra is szukseg van, amti utolag beepiteni szinte lehetelen, egyebkent meg tobbszorose a karosanyag kibocsatas a lambda egyhez kepest. Ezek sajnos tenyek. Gyorbenn is sokat foglalkoznak ezzel a problemaval. Raadasul amit emlitesz az kizarolag nagy nyomasu rendszerek, a hagyomanyos befecskendezes eseten is voltak kiserletek de mind zsakutszaba futottak a megnovekedett NOX miatt.

pfvari 2010.10.04. 10:18:57

@Égő Ákos:
Már egy előző cikk kapcsán is szúrta a szemem a kérdés (etanolos üzemmódban mértetek kibocsátási értékeket), hogy etanollal üzemelő motornál szegény keveréknél az egekbe szökik az NOx kibocsátás. Csak azt nem tudom ésszel felfogni, hogy miből, az etil alkohol ugyanis nem tartalmaz nitrogént, a légköri N pedig inert gáz, nemigen vihető reakcióba még a szegény keverék okozta magasabb égéshő esetén sem.

ttiha 2010.10.04. 11:25:43

@pfvari: elméleted lebontandó egy beugratós kérdés: a benzinben szerinted van nitrogén?? Mert mielőőtt a probléma kiszúrná a szemed gondolkodj el, benzin esetén miből lesz a NOx...? Szegény keverék esetén a felbomlott O azzal egyesül, amivel tud (N, Fe, Al...)

ttiha 2010.10.04. 11:45:20

@opel16v: FM2k szűklátókörűségét én megkérdőjelezném... valóban vannak híg járású otto motorok extra NOx-katalizátorral, ami sokba kerül és csökkenti a teljesítményt is. Úgyhogy az autógyártóknak nem éri meg, felhagynak vele. EZEN NOx-KATALIZÁTOR NÉLKÜL PEDIG A HÍG ÜZEM RENGETEG NOx KÉPZŐDÉSSEL JÁR!!! Ha jól értem SPORT módban dúsít az E85 Power és ECO módban szegényít??? Azaz SPORT módban magas CO és ECO módban magas NOx!!!
Kérlek, ne menj környezetvédők közé, még felnégyelnek!!! És ne is tartsd magad környezetbarátnak. A lambda 1 nem véletlenül van az összes járműre előírva...

pfvari 2010.10.04. 12:49:33

@ttiha:
Igazad van, nem tájékozódtam kellőképpen. A kérdés csak az hogy a benzinnél lényegesen alacsonyabb égéshővel bíró etanol szegény keverékes égési körülmények között elérhet-e 1600 celsius fokos hőmérséklet tartományt, ahol már bekövetkezhet az N2 és O2 molekulák szétesése...

ttiha 2010.10.04. 13:10:21

@pfvari: mint NOx méréseink mutatják: igen. Úgy tudom, kb 2000 celsius fokos csúcshő van (ezt nem tudtuk mérni, csak info de számomra hiteles forrásból).

opel16v · http://www.e85power.hu 2010.10.04. 19:24:26

Na akkor mindenki megnyugtatására: az ECO mód az E85power átalakítóban maximum 1.05 lambdaértékig enged szegényíteni, 1.06 már nem természetes, ezt hibának is jelzi az ECO visszajelző lámpa villogtatásával (pl üa szűrő eltömődés, AC pumpa hiba esetén). Az átlagos szegényítés pedig 1.02-1.03 kalkulált lambdaérték körül alakul a méréseink szerint az ECO módban. Az 1.04 és 1.05 érték csak ritkán fordul elő, nagyon rövid ideig. A méréseink azt is alátámasztották, hogy ennél az aktív ECO módnál sem nő még mérhető szintre a NOx. Tehát még itt is alacsonyabb jóval, mint benzines üzemben lambda 1.00-nál!

Ákosék mérésében ennél lényegesen szegényebb lambdaérték szerepel, a kettő állapotot kérem ne keverjük!

Sport módnál fékpadon mérve is van emissziómérésünk, a CO nem megy a benzines érték fölé.

Aki tovább akarja köpködni az E85power-t és engem, az előbb tanuljon meg olvasni, meg kitörni a szűk látókörből. Addig csak hülyeségeket tud beszélni, mint a fent látható pár példa is mutatja.

Továbbra is környezetbarátnak tekintem magam...

ttiha 2010.10.04. 19:53:47

@opel16v: ha a lambdát valódi 1.03-ra állítod, ami keskeny szondánál majdnem lehetetlen, akkor max 2-3%-ot spőrolsz vagy nem? :)

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2010.10.05. 01:32:17

@opel16v: 1.03 nem szegény keverék hanem méréshatáron belüli érték. :)
Például az én keskeny sávú lambdás autómnál egyes lambdának felel meg az a tartomány ami 0,97-1,03 között megvalósul (Az az előírt érték).
Ebben a tartományban nincs 10% üzemanyag különbség egyik irányban sem.

Indy_ 2010.10.05. 13:57:42

Visszakanyarodva a témához, ismét csökken a benzin ára, feltételezem az etanol most is marad a helyén. Azaz nálunk 331 a benzin és 249 az E85. Bravó! :(

pfvari 2010.10.05. 13:58:58

@Indy_: Ráadásképpen lassan aktuális az átállás a téli E85 keverékre, ami a nagyobb benzin tartalom miatt mindig drágulást hoz magával... Kiváló.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2010.10.05. 14:18:48

@pfvari: Nincs már téli E85. A Hungrana egy speciális módszert alkalmaz a gőznyomás beállításához. Most 85% a bio tartalom.

AMi a felháborító hogy az AGIP amióta elkezdte forgalmazni az E85-öt csak emelt. Hiába volt benzinárcsökkenés az E85 szépen vándorol felfelé és mindig a hely csúcsán üldögél egy forinttal sem csökken.

Ráadásul pont most beszéltünk róla, hogy gyakorlatilag nincs piaci árverseny sem, pedig azt ugye mindenki tudja hogy az E85-ön a forgalmazónak jóval nagyobb a haszna mint a benzinen.

pfvari 2010.10.05. 16:49:19

@Égő Ákos: Ismét okosabb lettem :)
Viszont meg lennék lepve ha nem emelnének mégis valami téli átállásra hivatkozva, pl drágább télen a fermentáció, vagy mittomén.
Az agip remélem belebukik az egészbe, 255ért a jelenlegi benzinárak mellett nem lesz ember aki tankolja...

fogand (törölt) 2010.10.05. 16:52:36

Ma kértem árajánlatot gázra. Sajnálom a dolgot, műszaki problémám egyébként nem volt az etanollal (egyszer egy sárga lámpa, de kartergázvisszavezető cső meg volt repedve) és 20000 km-t mentem etanollal. A legutóbbi tankolásom viszont olcsóbb lett volna, ha benzint tankolok.

fogand (törölt) 2010.10.05. 16:53:27

Ja, és a túlfogyasztás megnövekedése tény, nekem ennyi még nem volt, mint mostanában - a tavaly év eleji időjárásban sem.

opel16v · http://www.e85power.hu 2010.10.05. 20:22:01

ttiha-nál van a pont, ugyanis nem azt kell elképzelni, hogy az ECO mód benzinesre viszi le a fogyasztást. Ha a működését tekintjük, két fázisa van az átalakítóban. Az első fázis pont azon a hibahatáron belül szabályoz, amit még a motorvezérlő "nem vesz észre", amiről pont feljebb szó esett. Pont ezt a sávot használja ki az átalakító elég jól. Ezzel jópár százalékos spórolás lehetséges, még akár felsőbb részterheléses állapotban is (nagyobb sebesség tartása pl). Külön van a második fázis, ami viszont nem mindegyik autótípusnál vált be, pl a suzuki vvt motoroknál, ezeknek elég hisztis a motorvezérlője. Ezért ezt a fázist a kezelőprogramból tiltani lehet. Ez a fázis foglalkozik a finom lambdajel módosítással, ami a motorvezérlő felé megy (tehát csak akkor módosul a lambdajel, amikor ez a második fázis engedélyezett, és megfelelő üzemállapotban aktív). Ezzel is további jópár százalékot lehet nyerni, pedig az átlagos kalkulált lambdaérték 1.03 környékén alakul... attól hogy a motorvezérlő nem elemzi finoman a lambdafügvényt, az átalakító még megteheti, és meg is teszi. Nem hiába van benne egy nagyteljesítményű 32 bites processzor erre.

Agip-os témához: Budaörsön nekem jelenleg olcsóbb az Agip kút, mint az Avia. 1ft-tal. De ha EDC kártyámat meglobogtatom, 6ft-tal.

z003 2010.10.06. 15:12:25

@Égő Ákos:

Több fórumban mondtam, hogy ennek elég hamar véget lehetne vetni, ha valahol publikálnánk a nagyker és a kutak árát. Gyönyörűen látszana a haszonkulcs amivel dolgoznak.
A MOL közli a nangykerárat. A hungrana esetében is ismert lehet. Már csak ki kell írni egy weblapra és az arcukba tolni.

FM2k 2010.10.07. 18:20:39

@opel16v:
Te teljesen elsarkítod a dolgokat és még mindig nem fogod fel a lényeget, hogy azonos körülmények esetén, nem csalva, E85-ből egyszerűen átlagosan 30%-kal többet kér az otto motor. punktum. az, hogy te kihasználod egyes lambda szabályzások lassúságát okos ötlet, de akkor ugyanezt a varázslatot használjad a benzines fogyasztásmérésnél is és ne csaljál!
Te konkrétan semmilyen hiteles fogyasztásmérést nem tudsz felmutatni. Sok fórumot végigolvastam és senkinek nem volt kézzel fogható mérése, mindenki csak úgy érezte, gondolta, de azonos körülményeket senki nem tudott teremteni, nem is akart.

Aztán úgy kérdeznék tőled valamit: az ekomódos szekérrel odaállít a csóka a műszakira és 1.03-nál nagyobb az érték és kibsszák. A póverhez kötelező laptopot is venni? Vagy ilyenkor rohanjon hozzád, hogy lécci dobjá má egy "cseteco=0" -t?
Meg olyan is van hogy apa odaadja anyának a szekeret, csak elfelejti mondani, hogy ja "gázpedál benyom, gyújtás ráad, gázpedál elenged, vár 6-7mp-et, indítózik hosszan"
Szóval úgy gondolom, hogy nagytudásúnak, megrengethetetlennek érzed magad, holott igen macerás a póver használata. Minden elismerésem, hogy a sok tesztered sorozatos szopásain úrrá lettél, javítottad és folyamatosan fejleszted a készüléket. Te is túl nagy fába vágtad a fejszédet, ahogy én is. Egyben egyetértünk, központis autó felejtős ;)
PEACE!

Maradjunk a minimálisan 25% többletfogyasztásnál, meg a vannak kivételek-nél.

Hamarosan a Thermol nevű csoda adalékot fogom megmérni, ott 5-6% fogyicsökkenést ígérnek.
A plazmagyertya.hu Pulstar gyertáját is meg kéne mérni, csak az amerikai ár 4x-ét kérik egy garnitúráért: 52e forint...

Béke! ;-)

pfvari 2010.10.07. 18:38:29

@FM2k:
Az E85power átalakítóval nekem tartós mérések alapján 22% többletfogyasztás jött ki. Mondhatod hogy nem laboratóriumi pontos mérés, de erre meg én azt mondom hogy a gyakorlat szempontjából nem is a grammolásos mérés a szempont, hanem hogy 30.000Km-t melyik üzemanyaggal tankolva teszel meg olcsóbban.
A bonyolultságot támadni pedig tipikusan az Egely féle sarlatánok áltudományos demagóg eszköze. Sajnos ez ilyen dolog, a mobil telefon ami a kezedben van az is nagyon bonyolult, mégis működik. Ahhoz hogy az átalakítót relatíve típusfüggetlenül beépíthesd, az megköveteli hogy számos tulajdonsága paraméterezhető legyen.
1.03 lambdáért pedig nem fognak kibaszni műszakin, ráadásul nincs olyan mérési üzemállapot ahol bekapcsolna.
Az 1996os 523i BMW autónk viszont két osztállyal jobb környezetvédelmi besorolásba került műszakin E85power átalakítóval mert többszörösen túlteljesítette a gyári kibocsátási normáit.
uff

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.10.07. 20:03:49

hát a dízellel jobban megéri

opel16v · http://www.e85power.hu 2010.10.08. 00:15:07

@FM2k:
Érdekes azért, hogy végigolvastad figyelmesen az összes fórumot, és mégsem hiszel a sok felhasználónak, aki konkrét eredményeket is beírt már :) Meg még érdekesebb, hogy inkább hiszel a plazmagyertyában, meg az adalékban... remélem azért a tankba ajánlott ampullák és a csőmágnesek kimaradnak :)

Amúgy tegnap egész délután a hungranánál méricskéltünk. Sajnáltam hogy a saját autómmal nem sikerült mérni, mert a pad sorozatos hibajelzése után a gyártónál érdeklődve kiderült, hátsó kerekest nem tud mérni a pad :) De meg lett mérve két tök egyforma és tök új P308, egyik gyári FFV, másik E85power-es, egyébként minden létező adatukban egyeznek. No itt meglepő eredmények jöttek ki, a nyomatékgörbe a gyári FFV autón szokványos, az E85power-esben pedig mintha turbós lenne: 2300 fsz felett megjön szinte a max nyomaték, és tiltásig meg is van. Teljesítményben nem kicsit lett jobb, még én is alig hiszem az értékeket :))) Majd felkerülnek a mérések a honlapra, nem hagynám ki ezt a dicsekvést :DDD Jah, és mindeközben kb 6000km-es tapasztalat alapján az E85power-es Peugeot kevesebbet fogyaszt mint a gyári FFV tesója.

kombika 2010.10.08. 08:49:44

@pfvari:
Már nem azért, de a környezetvédelmi besorolást nem a mért károsanyag-kibocsátás szerint osztohatják, hanem az autó motor típusa szerint.. hiába van nekem 100% E85 -el működő autóm, nem kapok jobb besorolást amiatt, mert alacsnyabbak az értékek. Max először meglepődik a mérést végző, hogy elromlott a mérőkészülék. Utána meg ha szőrös szívű, akkor elzavar, mert nem a gyárilag előírt üzemanyaggal üzemelteted az autót..

pfvari 2010.10.08. 09:13:15

@kombika:
Rosszul tudod. Mióta megszűnt külön a zöldkártya és a műszaki vizsgával vonták össze, azóta, egyébként teljesen helyesen a valós mért kibocsátási értékek szerint sorolják be az autót.

pfvari 2010.10.08. 09:17:22

@kombika:
Tanulni sosem késő, elmondom hát neked hogy rosszul tudod. Mióta ugyanis megszűnt a zöldkártya és az emissziómérés kizárólag a műszaki vizsgán történik, azóta a járművek környezetvédelmi besorolása - egyébként helyeselhető módon - a valós kibocsátási értékek alapján történik. Természetesen egy elhanyagolt, szétégett katalizátoros, de új autót hátra is sorolhatnak, ugyanúgy ahogy egy az előírtnál jobban teljesítő jármű pedig kedvezőbb besorolást kap. De ha hitetlenkedsz, szívesen feltöltöm neked a kapott műszaki adatlapot, amivel az okmányirodában módosították a plecsnit :)

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2010.10.08. 15:24:40

@pfvari: Bizony sosem késő tanulni. Mert te tudod rosszul.
Az az adott típust sajnos nem sorolják át még ha tisztítaná a levegőt akkor sem. Bár csak így lenne, sok probléma megoldódna és zöld út nyílna az alkohol előtt.
Az autó adatlapjában meghatározott értékek szerint kapja a besorolást.
Van mód az átsorolásra de az átépítési engedély köteles. Például ez az egyik célunk hogy az E85-re alakított autók külön kategóriába essenek. De az átépítési engedélyt akkor sem lehet majd megúszni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.10.08. 19:13:06

valószínű a benzinhez fognak nagyobb mértékben adni etanolt.Jövőre 6%nak kell lennie ha jól tudom.Ha már eléri mondjuka 10 % ot akkor is hatalmasat léptünk előre.az kb 300 millió liter?
süti beállítások módosítása