Ahogy országszerte egyre több E85 töltőállomás van úgy gyarapszik a kísérletező kedvű autósok száma. Vannak akiket egy kis porlasztó átalakítás nem tántorít el a témától. Volt már szó egy kétüteműről, most Balázs is fúrót és gombostűt ragadott amivel E85 üzemre alakította 1990-es négyütemű Wartburgját.
"Január végén kezdett el marni a gondolat, hogy ez az E85 vajon mi a fene lehet. Mondtak ezt is azt is, de konkrétat senki nem tudott a környezetemben. Bementem hát a Kaposvári benzinkútra, ami majdhogynem útba esett akkor, és telepötyögtettem a már ürülőben levő tankom (33 liter a 44 literes tankba). Szomorúan vettem tudomásul hogy rángatott, és nem is igazán volt benne erő. Egész hazautam abból állt, hogy a karburátorom állogattam, de csak hajszálnyival lett jobb. Itthon aztán internet böngészés, és rábukkantam, hogy mit is csinál az Etanol átalakító elektronika (picit több anyagot ad lényegében, de azt is máshogy adagoltatja), innen az ihlet, hogy akkor én is adok neki több anyagot fúvóka méret növeléssel. Mivel alapjáratom volt, és szép volt, ezért az alapjárati üzemanyag fúvókámhoz nem is nyúltam.
Tulajdonképpen 2 fúvóka méretét kell megnövelni, vagy nagyobbra cserélni (fő- és kiegészítő fúvóka). Gondolom a fúvókákról képet nem kell mutassak, az én esetemben a főfúvóka mérete 110-es, ezt én sacc/ kb 140-esre növeltem (nemes egyszerűséggel átfúrtam, mivel volt kéznél Dremel szett). A kiegészítő fúvóka 30-as, ezt gombostűvel tágítottam meg. Így a motor már tulajdonképpen szépen jár, gyorsul, viszont hidegen (esetleg még hidegebb időkben is) mocskosul nem indul. Előgyújtást járó motornál állítottam, így hallható volt amikor egyenletesebb lett az üresjárat (ha ebből a pontból tovább fordítom akkor túl korán gyújt, ha visszafelé akkor túl későn). Ezt a pontot kell szép finoman megkeresni. Innentől számomra pöcc-röff indul az autó hidegen is, szépen gyorsul, jól megy. Fogyasztásom nekem 7-8 kemény decivel ugrott meg. Így mondanom sem kell hogy megéri vagy sem, mikor havi szinten 3-4 ezer kmet kap. :)
A powered by E85 felirat április eleje óta díszeleg a hátsó szélvédőmön, azóta már tankfedél-humor is felkerült, mivel néha elég szilvapálesz szaga van (pláne mikor megy az autómata szivató is :)
Azóta már nem csak a saját warbym alakítottam át ethanolra, hanem mégegyet, ami szintén ezzel a módszerrel, csak a göröngyös utat kihagyva, célzottan a két fúvókát és az előgyújtást állítva, hibátlanul üzemel."
Üdv.: Shabee
exphil 2010.05.25. 16:34:26
a hidegben idulás mit jelent a te esetedben?minuszban is próbáltad?úszószintet állítottál vagy hasonló karbis okosságok?
Shabeee 2010.05.26. 23:19:05
A hideg az esetemben azt jelenti hogy februártól járok tisztán Ethanollal, nagy minuszok nem voltak, max ilyen -3, -4 de őszintén szólva nem emléxem erre pontosan.. de tudom hogy érzetre bizony volt olyanom hogy a 6-os út mellett karburátort kellett szét szednem és kezdtem hozzáfagyni, mire összeraktam (az elején volt 1-2 dugulásom, mert nem cserélgettem szorgosan a benyaszűrőt, és hát eléggé kipucolta a tankomat a szesz)
Úszószintet nem állogattam, valószínűleg szükségtelen, esetemben már évekkel ezelőtt az autó teljesítménynövekedése miatt kevés volt az úszóházba áramló benzin mennyisége, és 150 körül bedadogott, ezért megemeltem a szintet, így megszűnt ez a jelenség.
És télleg ezeknél az autóknál semmi extra, a két fúvóka vagy csere vagy "gányolás" és az előgyújtást kicsit meg kell neki adni.
exphil 2010.05.27. 18:37:04
esetleg ha egy jó árat mondasz akkor lehet, hogy küldhetnél nekem egy készre faragott karbit ezekkel az okosságokkal ;)
az exphil@freemail-en tudsz kapcsolatba lépni velem..
előre is köszi!
firga.tyu 2010.07.10. 14:53:36
Még egyszer nagyon köszi!!!!
kino 2010.08.12. 19:08:33
Most kb. 80% E85 van benne és hát rángat-rángat, de van alapjárat és padlón is szépen, egyenletesen jár.
Shabeee 2010.09.06. 21:24:15
Kicsit késve, de érkezik válasz:)
A főfúvókát nem feltétlen kell kicserélned, csak ha tolod neki mint a meszes, és érezhető hogy dedog padlón (nincs elég anyag), a karbiba ha belenézel felülről, akkor a két egymás mellett lévő fúvókából az anyós ülés felőlit kell megtágítanod, vagy cserélned, vagy ha egyiket sem akarod babrálni, (a teljesítmény némi rovására persze) elég ha csak a pillangószelepet megtámasztod valamivel, hogy ne tudjon kinyitni teljesen, így nem több anyagot hanem kevesebb levegőt adsz neki, vagyis szinte ugyanazt éred el, kipróbáltam ezt a módszert is egy szűz karbin, tök jól működik, csak hát végsebességre nagyon nem ott van ahol kéne..
Sok sikert: Shabee
waresz 2010.10.24. 13:35:27