„Egyik ismerősöm szólt a bioetanolos üzemeltetés előnyeiről, és olcsóságáról. Először nem hittem el, hogy ez nagymértékben lehetséges, de mégis kíváncsi voltam rá, hogy mit lehet ebből az egészből kihozni. Átépítettem a saját motoromat, és láss csodát tökéletesen működik.
Először is kezdjük azzal, hogy a tankot szereljük le és mossuk ki alaposan etanollal, mert ha nem tesszük, akkor menet közben érhetnek váratlan pillanatok, mikor az etanol által feloldott kosz és egyéb szennyeződés lejut a karburátorba.
Ha a tankkal meglennénk, akkor a gyújtás álligatásával folytassuk (ha benzinnel rendesen üzemelt a motorunk, akkor nem kell bántani). Én a gyári gyújtótekercset jó messzire elhajítottam, mer már eleve rossz volt, és az újak se sokat bírnak ki, ezért vettem egy 51-es Simsonhoz való 12v-os gyújtótekercset, és egy Lada trafót. Az új tekercset beraktam a helyére, és az egyetlen kivezetését rákötöttem a megszakító azon pontjára, ahova ezelőtt a régi tekercs volt kötve, és innen vittem tovább egy vezetéket a trafóhoz. A trafó másik bevezetését a motorblokk oldalához vezetékeltem ( tetszés szerint bárhova lehet, ahol nem olvad meg a vezeték ). A trafó kivezetéséről már mehetünk is tovább gyertyakábellel. A gyújtáspanelt rakjuk fel gyári érték szerint, vagy egy pici előgyújtással. Ezzel megvan a gyújtásunk.
A gyertya elektródáját össze kell ütni 0,3 mm-re, ha kisebb, akkor szaggatni fog a motorunk, ha nagyobb akkor pedig nem fog kiforogni 3-asban.
A karburátor beállításai : A suber tűt a legmagasabb állapotába állítjuk ( a tű tetejétől lefelé számolva a 4. rovátkába kell helyezni a tartópillangóját), a keverék állító csavart behajtjuk ütközésig, és egy negyed fordulatot hajtunk ki rajta. Ezek után az alapjáratot is beállíthatjuk. Ha hidegen állítjuk, akkor hagyjuk egy kicsit magasabbra, mert ha bemelegszik a motor, akkor leesik egy kicsit az alapjárat, és ha hidegen állítottuk pont jóra, akkor melegen nincs alapjárat, és leáll a motor.
Ha ezeket a beállításokat mind elkövettük a motorunk ellen, akkor már tankolhatjuk is a bioetanolt. ( De ne felegyük, ha ezek a beállítások megvannak, akkor benzinnel nem fogjuk tudni üzemeltetni a motort, mer sokat fog kapni, és lefullad,beköpi a gyertyát., Ha mégis visszatérnénk, akkor mindent vissza kell állítani.)
Hidegen egy kicsit nehezen indul el ( olyan 0 fok alatt ) de ha egyszer elkapta, utána már jár. Melegen pöccre indul a motorunk.
Etanolból egy kicsit többet fog enni,, kb. 10%-kal, de még így is sokkal olcsóbb mint a benzin. Ezek után finom cefreszagú lesz a járművünk. :D
Mindenkinek szép időt, és jó motorozást kívánok.
Tisztelettel : Iván Gergő”
csiky944 2010.01.19. 22:43:13
Atosz90 04 2010.01.20. 13:38:04
Mert ha igen, azt 1:85-ösbe keverem.
Szsrobert 2010.01.21. 20:45:37
Milyen olajat használsz? Én 1:40-1:50 körül keverem. Most a hidegben, malajban nem kínzom magam, és az MZ-t. Hiányzik is a jó cefreszag.
PankóT1 2010.01.24. 17:53:53
Atosz90 04 2010.01.24. 19:43:20
Arol 2T-s olajat használok
Atosz90 04 2010.01.24. 19:44:52
Bishop_civic_turbo · http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/18/91/1891_1247142491.jpg 2010.01.25. 10:49:06
Atosz90 04 2010.01.25. 14:09:49
Bishop_civic_turbo · http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/18/91/1891_1247142491.jpg 2010.01.27. 13:39:07
kokesz (törölt) 2010.01.27. 19:12:47
persze ez 2000km után érezhető, mikor szembe fúj a szél nem fog menni..:-)
Atosz90 04 2010.01.27. 20:20:33
Bishop_civic_turbo · http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/18/91/1891_1247142491.jpg 2010.01.28. 08:53:46
Én egyébként úgy gondolom az olaj keverési arányt, hogy mivel többet kap üzemanyagból (ezáltal az olajból is) én megtartottam a gyári 1:35-1:40-es arányt. Másnak is kevésbé füstöl e85-el mint benzinnel ? Haverom ugyanilyen motoron jön velem de benzinnel és neki kegyetelnül füstöl az enyémhez képest pedig ugyanazt az olajat és ugyanazt az arányt használjuk. Mintha az e85 égése hatékonyabb lenne vagy nem tom.
86c 2010.03.19. 17:14:22
érdeklődni szeretnék, hogy a huzamosabb használat során korrodálódott-e a tank?
gruppenfamily 2010.03.28. 08:34:55
DilisGábor (törölt) 2010.03.29. 19:40:20