HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Bioetanolt tankoltam 169 forintért

2009.01.27. 07:00 :: Égő Ákos

Ma Etyeken tankoltam, hozzám ez a kút van a legközelebb ahol E85-öt tölthetek. Nem nagyon szoktam figyelni az árát, legtöbbször ürülök ha E85 kútra lelek, nincs esély a válogatásra. A fizetésnél vettem észre hogy valami nem stimmel, tízezer alatt tankoltam a por száraz autóba. Az E85 ára 168,9 Ft volt literenként.



Pár hete, amikor mélyen volt a benzin az E85-ből is próbáltak engedni, de kevesen lépték át a lélektani 200 forintos határt. Mindenki saját zsebre adta a kedvezményeket, próbált megszabadulni a készlettől. Holnap megint drágul a benzin, az árrés nő, szerintem nem sokat kell várni, hogy visszaálljon a tavaly nyári állapot.

Persze azonnal tudakoltam az olcsóság okát, és a szomorú végkiárusítás a megfejtés. Eladják a készletet és egyelőre befejezik az E85 forgalmazását Etyeken. A nyár közepén kezdték amikor még hasított az alkohol, a környéken még sem voltak vevők a dologra. Míg Érden az Avia kúton pörgött a szesz, Etyek környékén úgy látszik kevesebb a kísérletező. Sőt volt, hogy a fele-fele arányban tankolt benzin-alkohol keverékkel nem voltak megelégedve, és visszajöttek, hogy szívják le és fizessék vissza az árát.



Amikor a legnagyobb volt a különbség, még akkor sem volt biztos, hogy valaki anyagilag is jól járt az E85-tel. Az alkoholos többletfogyasztás felfalta a profitot. Az igazi megoldás legalább a 100 forintos árkülönbség lenne. Ez az idő, addig a percig, amíg egyetlen egy E85 gyártó cég létezik, addig sajnos nem fog eljönni. Talán egy jövendőbeli árverseny mozdíthat a dolgon.

Persze van egy másik lehetőség is, amire nem vágyom. Hiába vagyok híve az alkoholos autózásnak azt azért mégsem szeretném hogy a benzin áremelkedése hozza meg ezt a különbséget.

4 komment

Címkék: etyek etanol avia e85

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apamacko 2009.01.27. 10:46:43

Ettől az ártól ledöbbentem !
Székesfehérváron is csak 1 azaz egy db kúton van E85 az is a város túlvége amerre nemigen járok, és most nem is éri meg :-((

serif · http://www.dub.hu/ 2009.01.28. 19:59:47

Én ma 199Ft-ért tankoltam etanolt a soroksári Tesco kútnál, ráadásul az eddigi két kútfej helyett már négynél is lehet tölteni!

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2009.02.09. 10:01:28

A múlt héten szerettem volna tankolni Etyeken, de már elfogyott az E85. Átmentem Érdre az AVIA-hoz ahol 198 Ft volt.

fgab 2009.03.22. 09:53:19

üdv etanalosok!
Ha vkinek régebbi tiipusu autoja van megkereshet bátran, meg tudjuk csinálni úgy a benzinmotort, hogy közel csak annyitt fogyaszt a kocsi, mint benzinbööl! S a performance sem marad el!! Ez nem vicc! Sööt azt is, hogy alá fogyasszon! felmerül a kérdés hogyan!!?? A jövöö technologiáinak köszönhetöen 3 éve fejlesztünk néhányan üzemanyagtakarékosabb fuelsystemet, s eredmény koronázta kiisérleteinket! A plussz energia forrása a viz, mely kiegésziti az etanolüzemet! A viiz elektroliizissel bontásrakerül, s monohidrogén tartalommal keményen, kaloretiksan boostolja az etanolégést! rövidben ennyi: Ha vkit érdekel keressen be skypeba.: "fgab27"
süti beállítások módosítása