HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Klimaxoló szeszkazán

2008.11.24. 13:46 :: Péter Anna

Az angol autógyártás már régen klímaxol, pontosabban kiherélték. A Rolls, az Aston Martin, a MINI, a TGV (akartam mondani TVR...) vagy a Jaguar sem angolok már, ami a minőségüknek éppen nem ártott meg, csak az angolok önérzetének.

De nem kell őket eltemetni, a Lotus és az Aston bioetanolos gépei után itt egy új, környezettudatos angol: a Climax. A teljesen hülye név nem először történik meg az autóiparban, a szintén angol Cooper, 1961-es versenyautójára utalnak vele.

Állítólag a fazonhoz is onnan merítettek, de a klasszikus mecsószerű versenyautó és a mai szupersportkocsik irdatlanul széles és lapos formáját viselő Climax között nem sok hasonlóság van a négy keréken és a névtáblán kívül. Egyetlen hangsúlyos retro-eleme a szélvédő hiánya, pontosabban elrejthető szélvédője. Csomagtartója alig van, így a vezetéséhez ajánlott bukósisakot az autó elhagyása után hónalj alá kell csapni.

A Climax tud valamit, ami megkülönbözteti a Lambóktól és Ferrariktól; nem csak benzinnel, hanem bioetanollal is lehet tankolni az alumínium karosszériaelemek takarásában, középre beépített boxermotort. A Subaru 270 lóerős négyhengerese természetesen a hátsó kerekeket hajtja, a gyártó, a Concept Climax Ltd talán nem véletlenül hangsúlyozza vadul a vezetési élményt.

A céget 2005-ben három formatervező alapította, a bioetanol helyét keresve az sportautókban. A Climax Concept 2006-ban készült el, és most szinte változatlan formában kerül gyártásba.

Száz darab gyártását tervezik, az aluminium kaszni mellett szénszálas műanyagelemeket is lehet rendelni az acélból készült csővázra. A környezettudatos alkoholrakéta négy másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 274 km/óra, és olcsó.
A mindenevő, 100.000 Euro körül várható, amivel éppen csak karmolgatja az aktuális szupersportkocsi árlista alját, egy Ferrari California pont kétszer ennyibe kerül.

8 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gatsy 2008.11.24. 15:02:14

A climax nem olyan rossz név, angolban, többek között, jelentheti az orgazmust is. ;)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.11.24. 15:03:04

a Climax egyáltalán nem hülye név, csak a magyar szóhasználatban.
amúgy csúcspontot, tetőpontot (orgazmust) jelent, csak nálunk valamiért ez is elcsesződött.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.11.24. 15:07:20

50 másodperccel lecsúsztam a Climaxról :)

Péter Anna 2008.11.24. 16:19:27

Gondoltam a climax tágabb jelentési körére, akkor konkrétan; a Concept Orgasm az most akkor milyen már? Az nem hülye autónév? :D

Mondjuk a Countach-t az se verné.

GiXXXer 2008.11.24. 18:20:54

Hunyadi Getz - már nagyszériában a szexelős autónév! :D

George 2008.11.24. 19:01:20

Lehet, hogy én vagyok hülye, de a TGV az nem francia? Ráadásul vonat? Mondjuk gyorsnak gyors... Meg viszonylag környezetbarát is...
süti beállítások módosítása