Szeptember 25-én nyitották meg az 50. AVIA kutat Magyarországon. Az új sárvári kút nem csak egy korszerű töltőállomás, hanem alkohol lelőhely is.
Fotó: Czika László
Zuhogó esőben érkeztünk Sárvárra. Szerintem végig követett minket a felhő, mert ahogy elhagytuk a fővárost, feleségem már ragyogó csepeli napsütésről számolt be. Sárváron csak délután oszladoztak a felhők, de ennek ellenére nem rontotta el senki kedvét a zord időjárás.
Soha nem voltam még benzinkút megnyitón, de mint kiderült ez sem különbözik sokban más sajtótájékoztatótól. Illetve abban más, hogy most itt volt az AVIA-International ügyvezető igazgatója Peter Zuberbühler és a jelenlegi hazai kúthálózatból mindenki képviselte magát. Csupán négyen voltak igazoltan távol az eseményről.
Ismerősöket köszönhettem a lakóhelyemhez közeli AVIA kutak vezetői személyében. Majd egy kis agitációs munkába kezdtem, és pár szóval próbáltuk meggyőzni a budaörsi AVIA vezetőjét, hogy igen csak kéne oda is E85. Sajnos az a régió szűz terület. Sokan járnak abból az irányból a fővárosba és nem lenne nagy kerülő a budaörsi E85 töltőállomás. Ahhoz, hogy az alkoholos autózás népszerű legyen a kúthálózat fejlődése az alap. Hiába az érdeklődés, ha 10-20 kilométert kell utazni egy alkoholos tankolásárt.
Eddig a magán kutak, és két TESCO kút mellett, egyedül az AVIA hálózata nyitott az E85-re. Ez náluk hagyomány, az svájci anyacég Európában már kijárta az utat és látja, érdemes.
Sokunknak az AVIA név hallatán a többnyire kék csehszlovák teherautók jutnak eszünkben. Igaz hogy az 1919-es alapítású gépgyár ma már a koreai felvásárlást követően ismét prosperál, mégis Európában az AVIA név elsősorban üzemanyag töltő állomást jelent. A svájci illetőségű európai hálózattal rendelkező szervezet Magyarországon egyesület keretein belül működik.
A kezdetek 2000-re nyúlnak vissza amikor Pál Ferenc (a sárvári kút tulajdonosa) és Bognár Csaba az összefogásban látták a jövőt és START márkanéven üzemanyag töltő hálózatot építettek ki. Nagyobb hálózat kiépítése nehézkesnek tűnt ezért 2003-ban megkezdődtek a tárgyalások és Kovács Zsolt is csatlakozott a csapathoz. 2005 közepén mindhárom cég aláírta az AVIA védjegyhasználati szerződést és 2006. áprilisában megtörtént az első magyar AVIA töltőállomás avatása Kapuváron. 2006. novemberében megalakul az AVIA Magyarország Egyesület Temesi Mihály elnökletével.
A sárvári kútmegnyitón ott volt a polgármester, rezesbanda játszott, támogatásként 200 liter dízel olajat csurgatottak a helyi tűzoltóság új autójába, kaptunk gyerekpezsgőt, volt vegás kaja. Mégis engem az nyugtatott meg, hogy az egyes oszlopról le tudtam emelni a kék E85 pisztolyt és megint nem kellett benzint tankolni a Saabba.
Lajtsi 2008.10.02. 13:22:34
Miért Dunántúli majdnem az összes kib@szott alkohol töltőállomás?!...
Stanci 2008.10.02. 17:25:48
üdv: egy borsodi :D
Dzso 2008.10.17. 10:36:41
Nem fenékig tejfel ám átállni E85-re! Cca október elejétöl Györben ismét nem kapni alkoholt, és ez egyre gyakrabban visszatérö jelenség.
Egyébként meg a 240 Ft-s egységár csak látszatra tünik olcsónak. Ha csak a költségekböl indulsz ki, akkor szinte csak abban az esetben éri meg (65 Ft/l melletti árréssel) átállni Etanolra, ha az semmilyen plussz kiadást nem igényel, különben sose hozod vissza a befektetett pénzed/idödet...
fgab 2009.03.22. 09:59:19
Ha vkinek régebbi tiipusu autoja van megkereshet bátran, meg tudjuk csinálni úgy a benzinmotort, hogy közel csak annyitt fogyaszt a kocsi, mint benzinbööl! S a performance sem marad el!! Ez nem vicc! Sööt azt is, hogy alá fogyasszon! felmerül a kérdés hogyan!!?? A jövöö technologiáinak köszönhetöen 3 éve fejlesztünk néhányan üzemanyagtakarékosabb fuelsystemet, s eredmény koronázta kiisérleteinket! A plussz energia forrása a viz, mely kiegésziti az etanolüzemet! A viiz elektroliizissel bontásrakerül, s monohidrogén tartalommal keményen, kaloretiksan boostolja az etanolégést! rövidben ennyi: Ha vkit érdekel keressen be skypeba.: "fgab27"