HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Olajleválasztó pozitív hatásai az E85-üzemre

2008.07.14. 20:36 :: Égő Ákos

Az olajleválasztó téma több szempontból is izgalmas. Először Bögre Ákos a téma szakértője keresett meg majd Vadászi Krisztiánhoz irányított aki szépen összefoglalta az olajleválasztóval kapcsolatos E85-ös tapasztalatokat.

Ezt a filléres kiegészítést  a hagyományos üzemanyaggal üzemeltetett autókhoz fejlesztették ki, és nem csak a takarékosabb üzem, a kedvezőbb károsanyag kibocsátás miatt érdekes, hanem tényleges teljesítménynövekedést is elérhetünk vele. Ez így elsőre vadnak tűnik, de Ákos által begyűjtött tapasztalatok fedésben vannak.
Vomit kollégám is kipróbálta és ezt írta a leválasztóról miután átalakította a Ladáját : "olyan mintha kiszallt volna ket lathatatlan utas az autobol...nyomatekos lesz, mint diszno, nyugi utazoban meg csomot esik a fogyasztas" aztán később: "most mar egyre konnyebb egyre gyorsabban menni, a hivatalos vegsebesseget minimalis gazadassal lehet tartani, es a pedalt meglokve onnan ugy gyorsit, mint kevesbe szerencses ladak harmadikban nyolcvanrol."

Egy öreg Merci: "Eddig 50-60-nál 4-ben már berángatott, meg erős hangja volt, most lazán rángatás nélkül gyorsul."

PUG 406 tapasztalat: "Amióta bent van sokkal-sokkal !!!! kevésbé füstöl a gépem! Kb úgy mint az új dieselek pedig ebbe bent van 200 akárhányezer km. Városban 5.-ben 50-nél könnyebben elmegyek mint ezelőtt."

Winkler tehenébe is beleugrott a cucc, az ő tapasztalataira még várunk itt vannak.

Az etanolos üzemeltetés szempontjából pedig minden plusz lóerő és minden csepp üzemanyag fontos lehet.
De akár hogy is nézzük kárunk semmi esetre sem lehet belőle, a cuccot pedig pár ezer forintból magunk is összerakhatjuk.



Sziasztok, jelenleg egy házi gyártású olajleválasztó szűrőt tesztelek a Swiftemben, ami pozitív hatással van az E85 használatra is. Erről osztok meg veletek pár gondolatot.
Az autó 115 e km-t futott, 1,3-as, 8 szelepes, 97-es gyártású (khm.. mondjuk úgy limitált szériás egyedi fényezésű alias mural) Suzuki Swift. (Kéretik kommentekben nem felemlegetni a színét, ez volt olcsón, ezt dobta a gép).

 
Suzuki Swift Mural GLS 1997

Fontos megemlíteni, hogy a kocsi motorja, kipufogója teljesen gyári, egy beállítást változtattam meg:  az előgyújtás gyári hat helyett nyolcon van (a 8 szelepes swiftekben nincs kopogásérzékelő, így manuálisan kell az előgyújtást csavargatni). 8-as előgyújtással nekem eljárt 95-tel is csörgés nélkül.

Maga a szűrő egy teljesen házilag barkácsolt darab. Árulnak hasonló szűrőket amerikában 200 dollár környékén, de egy barátom megépítette ezt 4 ezer forintból itthon is kapható alkatrészek felhasználásával (én is tőle kaptam). Magáról a szűrőről részletes információkat találtok a honlapján, http://annazsofi.hu/olajlevalaszto/ címen. Jelen post nagy része - a szűrően vonatkozóan - is ebből a forrásból lett merítve. Én megpróbálom összefoglalni itt a lényeget.



A motor működése során a karterben mindenféle gőz-gáz szabadul el. Legtöbb esetben a kartert szellőztetik, melyre több megoldás is létezik, de talán a legelterjedtebb az, hogy a légszűrő mögötti légáramból bevezetnek levegőt a karterbe, majd kifelé egy PCV szelepen keresztül beleengedik ezt a gázt a szívósorba, hogy elégjen a motorban. A PCV szelep lényege, hogy csak a szívósor fele engedi a levegőt, visszafele nem. Régebben ez nem volt a szívósorra vezetve, hanem pl. a régebbi buszoknál, kamionoknál (egyes autóknál is) nemes egyszerűséggel kifolyik az útra, ez megmagyarázza a Volán/BKV-s buszmegállókban is azokat a bizarr foltokat.  Felesleges kitérnem rá, hogy ez mennyire környezetszennyező dolog.

 
Swift-karterkivezetések

Nézzük mi van a kartergázban, és hogy kell-e:
-    OLAJ: nem kell, mivel az olajgőz nem tesz jót az égésnek, mert a hosszú szénhidrogén-láncok lassítják az égést és csökkentik a hatásfokot, ráadásul a kipufogásnál gyantás bevonatot is képez a katalizátoron, tehát ki vele!
-    LEVEGŐ: jöhet, hisz kell az égéshez
-    VÍZGŐZ: ez csak a platina gyertya katalizáló hatása mellett javítja az égést, egyébként meg a kipufogót korrodálja. Persze emellett is bőven jut víz a motorba - pl. levegő páratartalma -, úgyhogy a korrózió továbbra is fennáll. (az itt kilépő vízgőz nem azonos a tuning célú vízbefecskendezéssel! Ott sok hideg vízről van szó, itt meg kevés meleg gőzről, ami már felmelegedett és kitágult.)
-    BENZINGŐZ:  hát persze, hogy kell!
-    KIPUFOGÓGÁZ: a tökéletlen égés miatt még hasznos, jöhet! Hasznos, mert tartalmaz éghető anyagokat, illetve csökkenti az égés csúcshőmérsékletét, ezáltal a nitrogén-oxid-kibocsátást.

Ezen elv alapján került elkészítésre az a szűrő, amelyet jelenleg is használok.
 
A szűrő elemei (vízszűrő tartály + szerelvények)

Összefoglalva: a motor nem kapja vissza a szívósorba azokat a haszontalan dolgokat, amik rontják az égés hatásfokát, lerakódást képeznek, hanem egy külön tartályban gyűlik össze a – nevezzük így - szmötyi.


Az első kérdés, ami ilyenkor felmerül, hogy akkor miért nem így jön ki az összes autó?
A válasz 2 szó: NEM GONDOZÁSMENTES. Hol vannak már azok az idők, amikor apuka leballagott a családi skodához, és átsmirglizte a gyertyákat, kimosogatta a légszűrőt minden hosszabb út előtt. Ezt ma már nem lehet elvárni senkitől. De én gond nélkül rászánok pár ezer kilométerenként annyi időt a kocsimra, hogy kiürítem ezt a tartályt.
Pl. az első 100 km (!) után elég rejtélyes olajsár-darabokat találtam a tartályban:
 

Olajsár-darabok 100 km után a tartály alján

Az olajsarat kitisztítottam, majd 4-500 km után pedig vizes olajmaradékot találtam a tartály alján…

De például egy öreg Merciben is érdekes dolgok gyűlnek ott össze:
 
Ugyanilyen szűrő egy 700 ezer (!) km-t futott Merciben 100 km után


Hozzá kell tennem, hogy én ritkán tankolok E85-öt, akkor is inkább tisztítókúraként, mindenféle injektortisztító adalék helyett. Ennek legfőbb oka az, hogy az amúgy kis fogyasztású autón a viszonylag magas 8 liter körüli E85-fogyasztás és a vele járó kisebb teljesítmény nem ért meg nekem 500-1000 forintot tankolásonként. Ráadásul a túlfogyasztás miatt sokszor ennyi se maradt rajta.


Most viszont 22 litert tankoltam a 40 literes tankba benzin mellé. Ennél kisebb aránynál is előfordult, hogy a kocsi nagyon nem ment, ugrált akadozott, de azért el lehetett vele gurulgatni. Most jóval használhatóbb maradt, mint eddig megszokhattam ilyenkor. A rángatás normál használatban megszűnt, sportosabban pörgetve/váltva azért előjött, de közel sem olyan intenzitással, mint régen. Bőven lehetett vele tartani a forgalom ritmusát, sőt még többet is ;), de azért továbbra sem mennék E85-tel gyorsulási versenyre (igaz, benzinnel se). Indításkor a már E85-tel megszokott alapjárat ingadozás megszűnt. Párszor reggel 17 fok körül volt, és akkor is tökéletesen indult a kocsi, akárcsak benzinnel. A kipufogógáz szagán kívül normálisan használva senki nem mondta volna meg, hogy nem tisztán benzinnel megy.

A fogyasztást nálam elég nehéz pontosan mérni, lévén Budapesten autózom és egy rosszabb - dugós, forgalmi káoszos - hét eredményeképp 1-1,5 literrel is több lehet az átlagom. Benzinnel mostanában 6-7 liter körül van a városi átlag. A 22 liter E85-ös keverék átlaga - egyáltalán nem spórolósan vezetve - 7,1 lett. Bőven lehetne rajta javítani, de szerintem nem rossz, ha azt nézzük, hogy ezen a 22 literen spóroltam majd 2 ezer forintot a benzinhez képest. Különben sem tartom jónak az olyan teszteket, ahol takarékossági megfontolásból pl. E85-öt tankol valaki, és az addigi 4000-es átlagfordulat helyett elvált már 1700-2000 közt, nálam ilyen jellegű óvatoskodás nem volt.

 
A beépített szűrő

Fontosnak tartom megjegyezni, hogy ez az olajleválasztó szűrőt nem az etanolhoz találták ki, vagyis nem E85 üzemre alkalmassá varázsoló csodaszer, hanem esetlegesen más egyéb E85 átalakítások mellett (etanolátalakító elektronika, befecskendezés-állítás stb.) javíthatja az alkoholos üzemanyaggal működő, egyébként benzines motorok hatásfokát és takarékosságát. Mindenfajta átalakítás nélkül, én leginkább 50%-ban benzinnel használtam csak. Egy kis próbát tettem azért tiszta E85-tel is, de a check engine lámpa időnként felgyúló ikonja kicsit nyugtalanított, így inkább nem kísérleteztem vele tovább, a menetteljesítmény amúgy is nagyon gyenge lett.

Miért világíthat E85-tel a Check Engine lámpa?
A lambda-szonda kerámiatestének csúcsa platinabevonattal van ellátva, és fémház védi. A bevonattal ellátott kerámiatest külső felülete közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel, a belsejébe pedig a külső levegőből jut oxigén. E két pont oxigéntartalma közötti különbség a lambda szondában feszültséget kelt, melynek mértéke 0,2 és 1,0 V közötti. Ha ez a feszültség alacsony, az magas oxigéntartalmat és szegény keveréket jelez az ECU-nak. Az eredeti keverékarány benzinnel 1:14,7, E85-tel 1:9, ezért szegény az E85-ös 1:14.7-hez keverék.

 
Legjobb tudomásom szerint az olajelválasztó szűrő jelenleg Magyarországon kereskedelmi forgalomban nem vásárolható meg. Viszont részretes leírás alapján házilag elkészíthető, alkatrészáraktól függően 3-5000 forint közti összegért.

Eddigi tapasztalatok alapján a szűrő használatával javul a károsanyag kibocsátás is. Ezért a környezettudatosabb autósoknak is javallott a használata.

FONTOS!
A leválasztott csapadék ERŐSEN KÖRNYEZETSZENNYEZŐ vegyület! Kérek mindenkit, hogy NE öntse ki, hanem külön gyűjtve (esetlegesen a leengedett olajjal együtt) adja le arra alkalmas gyűjtőhelyen!

51 komment

Címkék: e85 suzuki swift olajleválasztó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NitroX5 2008.07.18. 10:36:02

No, ilyen lecsapatót már a 20-25 évvel ezelőtti autókba is raktak (gyárilag). Szervízperiódusonként pedig cserélni kellett.
A kompressziós ütem alatt a gyűrűk mellett leszökő benzingőz + az olajgőz kerül elvezetésre ebbe a karterszűrőbe...Aholis a lecsapódott olaj visszafolyik a blokkba, hát ez nem zseniális?
Egyébként ezt tunng gyanánt rakják be, mikor egy motor teljesítményét növelik (pl turbónál magasabb nyomás) magyasabb RPM, stb. Nagyobb intenzitással "dolgozik" ez a PCV rendszer is, ami már-már nem látja el jól feladatát. Ilyenkor növelik az elvezető csövek keresztmetszeteit, ill csak szimplán beleraknak egy ilyen fémkannát a motortérbe(vagy kivezetik a levegőbe). De mivel itt az a lényeg, hogy az olaj szétválasztódjon a légtől, ezért én valamelyest labirintusosabb kialakítást javaslok!!
Etanol: vezérlés nem tudta kompenzálni, szegényen járt(maximálta az injektor áteresztési képességét), nincs több előgyújtás, kompresszió ne várj teljesítményt és hatásfokot. Szegény keveréknél meg pláne nem úgy fogyaszt. Én ezt a kört még nem adnám fel, de Te tudod.

chunter 2008.07.18. 11:03:27

Én nemrég ürítettem ki ebből a tartályból egy fél deci "olajat"(?). Nem nagyon emlékeztetett arra az olajra, amit beletöltöttem a motorba, szval nem túl zseniális ezt visszavezetni. (magyarul szólva kurv@ büdös vízszerű fekete trutyi volt benne)
Nem adom fel, csak új lehetőségeken töröm a fejem! :)

NitroX5 2008.07.18. 11:08:49

Olajszűrőbe kerül ez a trutyi, de igen attól még gázos. Dehát a motor az így működik, elfárad az olaj ígyis úgyis. A dirib-darabok pedig nem az olajból, hanem a szelepfedél/csövek, sarkokból származó olajsár. Erre kellene egy belső mosást csinálni, vagy mechanikusan eltávolítani és máris nem lesz semmilyen szilárd darab...
Ja és azért azaz egykét deci 10000 alatt rengeteg veszteség lesz! Pótolni kell, venni drága pénzen.

chunter 2008.07.18. 11:17:27

8-10ezrenként cserélem az olajat.
Eddig (1 extrém esettől eltekintve) egyszer sem kellett utánatölteni, pedig ugyanúgy elment ennyi szmötyi, csak belement a szívóoldalba. Tehát olajfogyásban nem lesz változás, csak nem elégeti a motor, hanem külön tartályba kerül. Pl. akik arról számolnak be (főleg diesel) hogy kevésbé füstöl a gép, azoknál ez a magyarázat.

NitroX5 2008.07.18. 11:25:17

Egyébként már nálam is elért arra a pontra a dolog, hogy nem csapódik le teljesen és bekajálja a maradékot. Lépni fogok az ügyben, régóta tervezem, kösz az összefoglalót.

Teko 2008.07.20. 09:17:24

Nu. Gyors leszek, mert kevés az időm. Igen. Létezik ez a kartergáz szűrés sok, inkább amerikai autónál. De azoknál szinte mindbe van egy olajcsepegtető. Suzukinál a felső kenést egy az egybe a kartergáz végzi. Próbáltam én is hogy kivezetem, nem vissza a motorba, fogyasztás kicsit csökkent, de nem jelentősen, a nyomatéknövekedést viszont tényleg észre lehetett venni. Szerelőm mondta hogy az ugy nem lesz jó, mert a szelepeket az keni a suzukinál. Erre megkérdeztem hengerfejest, meg másik szerelőt, őkis azt mondták hogy kenés miatt kell. Ugyhogy visszakötöttem. SZűrő is felfogja a olajgőzt, szal nem ok. Kipufogogáz az tényleg nem kell, az nekem is le van zárva...

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.07.20. 09:36:00

Csúnya lenne ha a kartergáz kenné a szelepeket. De ezt tisztázták már a TC belsőségben is: belsoseg.blog.hu/2008/07/19/ujabb_csodaszer_a_bodon

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.07.20. 09:47:45

például ez:

mérnök 2008.07.19. 11:35:44
Kartergáz minden motoron keletkezik, egy tök új, tökéletes állapotú motoron IS. Az égéstérből valamennyi égésétermék igenis átjut a dugattyúgyűrűk mellett, be a forgattyús térbe. Ha nem vezetik el, elkezd nőni a nyomás a forgattyús házban, és előbb-utóbb a szimmeringek mellett nyomja ki az olajat.
Szabályozott kartergáz-visszavezetéssel elérhető a forgattyúsházban kívánatos -10...+10 mbar-os nyomás.
Olaj azért van a kartergázban, mert az egész forgattyús tér tele van olajköddel (spriccel ki a csapágyak szélein, a forgattyústengely picit bele-belever az olajba, a dugattyút alulról olajsugárral hűtik, stb.), és ezt viszi magával a kartergáz.

Emlékeim szerint Euro2-től vagy Euro3-tól felfelé kötelező a zárt kartergáz-visszavezető rendszer. Ha azonban a rendszer nyílt is, tehát elengedik a gázt a világba, a teherautó motorokon akkor is van olajleválasztó, hogy csökkentsék az olajfogyasztást. Nem csak az Ivecon, mindegyiken. Esetleg kívülről nem lásztik, mert mondjuk a szelepfedélbe van integrálva, de van.

Az olaj leválasztása teherautó dízelekben azért is fontos, az olajfogyasztás csökkentése mellett, mert a kartergázt a turbó elé szokás visszavezetni, és ha sok az olaj a gázban, a kompresszorlapátok elkokszosodhatnak.
Egy régebbi, passzív olajleválasztó így néz ki (például): www.mann-hummel.com/group/upload/doc/HBLAXUCmOK5.pdf

Egy újabb, aktív fajta például így nézhet ki: www.hbus.haldex.com/products/documents/AlfdexGB.pdf

Ez utóbbira pl. egy Euro5-Euro6-os motor esetében van szükség, ahol annyira alacsony emisszió megengedett, hogy a kartergázzal a motor égésterébe visszajutott olaj mennyisége is túlzott emisszióhoz vezethet. Egy Euro5-Euro6-os motornál a leválasztás hatékonyságára jellemző, hogy a 25 mikronnál nagyobb olajcseppeket 100%-osan, a kissebbeket 50%-osan választja le.

Még annyit a témához, hogy a kartergázban levő olajnak - legalábbis mai dízelekben - semmiféle funkciója nincs, hanem inkább egy szükséges rossz. Növeli az olajfogyasztást, bekoszolja a kompresszorlapátokat, a szelepeket, a töltőlevegő-hűtőt, növeli az emissziót. A hengerfejben levő alkatrészek kenéséről (himba, szelepszár, stb.) külön nyomott olaj ill. az ebből kelekező olajköd gonoskodik, és semmi köze a kartergázban levő olajhoz.

A kenőolaj, dízelekben legalábbis, elég, olyannyira, hogy ha egy gyűrű eltörik, és megnő a kartergáz mennyisége, akkor előfordulhat, hogy a motor "önjáró" lesz, vagyis az üzemanyag elvétele után is tovább jár - a saját kenőolajával. Teherautómotorok ez ellen persze védve vannak, megfelelően teljesítőképes olajleválasztó alkalmazásával.

IQLight 2008.07.20. 20:28:18

Igen, de újra és újra felveti valamelyik "gépészmérnök", hogy az bizony keni a szelepeket. Egyszerűen nem értik/nem tudják, miért volt ólom-tetraetil az üzemanyagban régen, mennyiben tér el egy csak ólommentes üzemanyagot használó autó szelepelése a régiektől és miért kell a régieknek az ólompótló adalék. Nem gondolják át, mit csinál a motorolaj az égéstérben, a 800-1.200 fokos kipufogóban és a katalizátorban. De biztosan nekik van igazuk, hiszen papírjuk van róla, hogy nekik csak igazuk lehet. :(

Csarlee 2008.07.20. 22:29:16

Jaj-jaj! Kartergáz kenni a szelepeket a Suzukiban?! Ne máá... Ilyen f@szságot!

chunter 2008.07.21. 09:12:16

Lehet, h igazuk van, és vannak szelepek, amiket korommal kennek! :P

Gvorsi Gábor -Swift 8v Club (Nagykanizsa) 2008.07.21. 16:35:59

Szia Chunter!
Már az átalakítás elején elakadtam,mert nem tudtam szűrő típusszámot mondani és kiröhögtek.Kérlek írd meg ,hogy milyen gyártmányú,és típusú szűrőt tedtél fel a Swiftedre.
Segítségedet előre is köszönöm!

Tóth Ágas 2008.07.21. 16:40:29

jól gondolom, hogy e85-höz növelt előgyújtás esetén vélhetően mégtöbb olaj kerül az égéstérbe?

cyberspeed 2008.07.21. 17:00:49

Van Nk-n Swiftklub?
Ott a CWG a Tesco felé. Ott kérted? Vagy az csak lerakat?
www.cwg.hu/j-hszuro.html#szurok

Gvorsi Gábor -Swift 8v Club (Nagykanizsa) 2008.07.21. 17:09:12

"unity team" pár swiftel.De a város sem nagy ezért a túlzó "klub" kifejezés.
Néztem CWG-nél ,de konkrétan olyat nem találtam,amilyet chunter a stiftjére felpantitott.Ez íránt érdeklődtem.

Gvorsi Gábor -Swift 8v Club (Nagykanizsa) 2008.07.21. 17:11:44

G711, köszi a linket!

IQLight 2008.07.21. 18:37:38

Gvorsi Gábor -Swift 8v Club (Nagykanizsa) 2008.07.21. 16:35:59

Szia!

"Mosogató alá", így kell kérni! :)
Asszem 5 collos vízszűrő a hivatalos neve, de üzletenként változik. A lényeg, hogy ne barkácsáruházban vedd, mert ott 8k huf az ára. És persze betétet ne kérj hozzá, mert arra nem lesz szükséged. A szerelvényboltok tökéletesek ilyen szempontból, ott általában olcsóbb.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.07.21. 19:16:56

Bent volt az egyik iker a korházba (szerencsére ma már itthon) és a falról kilógó lélegeztető oxigén vezetéken volt egy nagyon helyes kis szűrőház, pont egy másik betétszűrővel a közepén ami jó lenne a réznek. Azzal szemeztem, biztos lehetne szerezni valahol. Én nem akarok ilyen buzi nagy kék izét a motortérbe. De fogok találni megfelelő megoldást, az tuti.

Eddig a befőttesüveges megoldás volt a legvadabb: annazsofi.hu/olajlevalaszto/vomit_lada/bili25.jpg de a bébitápos üvegekben is rengeteg lehetőség lakozik :)

Tóth Ágas 2008.07.21. 21:57:15

asszem összeállt egy hipotézis a fejemben..
ha az olajleválasztó nélkül végülis az égéstérben köt ki az olajgőz és a többiek, az a gyertyán is bevonatot képez idővel. ki tudja, mi sülhet rá szegényre.

nem vagyok műszaki, de arra gondolok, hogy ez nem növeli a hatékonyságát. hanem csökkenti.

ehhez hozzáadva az etanol rosszabb gyúlékonyságát.. lehet, hogy ez a kütyü E85 használata mellett különösen hatékony lehet?

(arról nem beszélve, hogy megnövelt kompresszió mellett, ha jól értem, több nemkívánatos anyag is jut az égéstérbe és az egész folyamat felerősödik)

mintha én is tapasztalnék olyat, illetve e85-tel járó xedos-os cimbora is, hogy gyertyacsere után nagyon "éles" a motor, utána pár ezer km-re mintha egy kicsit tompulna. eddig nem tudtam eldönteni, hogy ez csupán pszichózis-e de most már hajlok arra, hogy egy kedvezőtlen karterbevonat képződik a gyertyán.

evvel az is egybevág, hogy az én Almerámban már nincs PCV szűrő (legalábbis a Nissan Budaörs szerint).

hamarosan megnézem a gyertyákat, hogy néznek ki, szerencsére az utóbbi 10ekm-en kizárólag e85-öt tankoltam.

ja, és beszerzem az olajleválasztóhoz a hozzávalókat. téli üzemeltetésre van ötlet?

chunter 2008.07.22. 08:26:12

Vannak új infók (ha gondolod updatelhetjük is Ákos). Amúgy nem vagy gyenge! :)
Kórházban is a szűrőalapanyagot figyeled! :))))

Most 43% etanol és 57% benzin aránnyal közlekedek. Torpanás nincs, alapjárat reggel 16 fokban is stabil és pöccre indul a szekér.
fogyasztás: 7.2 városi használatban
(utána benzinnel 7.4-volt, nem spórolósan, de nem is állat módjára)

Az is érdekes, hogy etanollal negyed annyi szmötyi sem gyűlik, mint benzinnel, bár ezt még majd tesztelem, de ez valószínűleg az E85 alacsonyabb égéshőjének köszönhető.
Jah és állítólag E85-nél számít a forrás is: TESCO erzsébet, (benzin MOL kút, tescosat nem szereti :P)
Gábor!
G711 által belinkelt CWG van benne. De a többiek amit javasoltak azt kell megpróbálni.
Elég ritka ez a méret, mert egy ekkora szűrő nagyon kicsinek számít.

Teko 2008.07.22. 11:59:35

Lassan eljutunk az akvárium szűrőig :)
Ha a swift kartercsövét lehuzod a légszűrőházrol meg a pcv szelepről, és kifele fordítod, pont a kipuff.csonkra hullik a szmötyi, és elég... :)

IQLight 2008.07.22. 13:12:33

chunter,
feltettem a friss infókat, köszi.

cyberspeed 2008.07.22. 17:36:26

"Ha a swift kartercsövét lehuzod a légszűrőházrol meg a pcv szelepről"

Neked nem 8v-d van? Mert akkor picit nézd át, mi hol van.
Elvinnél egy olyan 200-as körre? Mert azt megnézném :)

Teko 2008.07.22. 18:07:46

igen. a muffé a 8v,(nekem gti, meg tuningolt, de az más az szeret tisztán is.) amivel etanolozgatok, és igen, a karter cső az a karterről megy a légszűrőházra meg a pcv szelepre ugy hogy a gumicső eloszlik. nem irtam hogy a karteren maradjon rajta, de lehet gyengébbek kedvéért kellett volna? ez még nem az alu deknis. a cső pont a gyertyakábelek között a kipufogó csonk fölé lóg :)
na akkor mit is nézzek meg? mit nem irtam jól?

cyberspeed 2008.07.22. 21:37:49

Pl hogy ez nem az aludeknis.
De legalább ezt is tudjuk.
200-as kör?

cyberspeed 2008.07.22. 22:22:45

Továbbá műltkor írtad a dugattyúk méretét. Én azért megnézném a te forrásodat. Szerintem mindkettőben 74mm-es(picit alatta). 1.3 8V, és 1.0 6V

Teko 2008.07.23. 13:06:21

gyári szervizkönyv csak nem csal :)

Teko 2008.07.23. 13:07:52

suzuki.dana.hu/

szedd le, ez jó :) tied másokat ir?

cyberspeed 2008.07.23. 19:50:00

Nekem másik van.

De akkor idézet ebből:
"A szerelési, ellenőrzési és javítási munkák azonosak a négyhengeres motornál leírtakkal. Ugyancsak azonosak a dugattyúk, a dugattyúcsapszegek, a dugattyúgyűrűk és a motorhengerek méretei is."

Az a linken volt. 32. oldal bal felül.
Vagy van olyan oldal, ahol máshogy írták benne? Mert akkor hibás a fordítás.

cyberspeed 2008.07.23. 19:52:27

És jól emlékeztem, az 1.6-é 75-ös. Azaz ez is picit alatta.

cyberspeed 2008.07.23. 20:15:48

De az 1.3 16v, és GTi is 74mm-kicsi ...

Teko 2008.07.23. 22:13:10

Linkeltem, ott van suzuki gépkönyv. abba. de kimentem a képet.. azt linkelem.

kepfeltoltes.hu/080723/suzukiadatlap_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

amugy etanolos irásomba is benne a link
de mind1

Teko 2008.07.23. 22:18:19

amugy a 8v és a 16v blokkja ua. csak a főtengely a 16v-nél 5 a 8-nál csak 3 helyen csapágyazott, és ugye a hengerfej .. meg kurvasokat szívtunk hogy nekem rámenjen a klíma a 16v-vel :)

cyberspeed 2008.07.23. 23:56:00

Aha. Én se figyelek, meg te se. Dugattyúméret 74, meg 75(1.6). A löket 75.5, meg 77. Azt fejben kb 1mm-nek számoltam, ami 1.5. A blokkot tudom, hogy ua, én is át akartam építtetni. De jobb erre a blokkra egy 16v hengerfej. Igaz, az se lesz.
Most akkor melyik megy 200-at egyenesben, és mi szerint 200-at? Mert ha lehetne, azt kipróbálnám anyósülésről.

Teko 2008.07.24. 09:05:25

g711. vegyél fel msn. teko@freemail.hu

Teko 2008.07.24. 09:06:16

vagyis nem :)

teko_mobile@hotmail.com

ez a jó :)

cyberspeed 2008.07.25. 14:28:08

Msn talán hétvégén.

Teko 2008.07.26. 21:03:18

szal
folyig a szmötyim a kipufogócsonkra :) tényleg ugy 200-300km után érezhetően nyomatékosabb a kocsi, meg csak városba is ipeg7et evett tiszta pálesszel nem tojással..:) lehet érdemes az a szűrő, ha nem kell másra a szar...

brusi 2008.07.29. 13:41:47


>Jah és állítólag E85-nél számít a forrás is: TESCO erzsébet, (benzin MOL kút, tescosat nem szereti :P)

ha esetlegesen más ok nem is lenne, de az ár miatt mindenképpen :) A minap Fehérváron rátankoltam e85-öt, és rácsodálkoztam a közel 240-es árra. Vagy emeltek volna már a 226-ról ezsébeten is?

NitroX5 2008.07.29. 15:23:55

Sztem emeltek, mert a Gvadányn is 231.- lett.

cyberspeed 2008.07.29. 16:57:14

írjuk már össze vhol, hogy hol mennyi.

Teko 2008.07.29. 20:19:15

veszprém, benzinklub, 239.9

szabadegyháza gyár ott az e85 183 netto.

tiszta bioetanol, ami mérgezve van hogy ne lehessen pálesznek használni, és nem üzemanyagnak véve, hanem pl mosni, annak az ára... :) érdeklődjétek meg, de azt nem szabad tankolni !! :)

cyberspeed 2008.07.29. 23:05:30

És mennyi a bruttója?
Mondjuk kandallóba viszem?

Teko 2008.07.30. 21:18:03

nem tudom hogy ha tüzelni kell, akkor jövedéki adó van-é, de asszem nincs. én egy ismerősön keresztül vettem, vegyész cége van. nem akarom részletezni, ha nem baj. 124 a nettója, 220L-es hordóval már el lehet hozni. swiftmotort jól elmosom vele..belűről szép tiszta lesz. .. :) jobban oldja a koszt mint a gázolaj :)

brusi 2008.08.01. 12:59:02

Teko,
ez nagyon érdekelne, ha részben publikussá tehető. engem elküldtek, hogy nincs igazán direkt árusítás, mert 2e ft jövedéki adót csapnának hozzá. valamit nagyon félreértettem,-tek :(

brusi 2008.08.01. 12:59:38

már hogy literenként!

sefi 2008.08.08. 11:23:48

"amugy a 8v és a 16v blokkja ua. csak a főtengely a 16v-nél 5 a 8-nál csak 3 helyen csapágyazott" ezt a sort ujjra gondolnám!;) az összes 1,3 mociami g13 motorkodu ugyan azzal a blokkal jott ki ugyan ott és ugyan annyi helyen azaz 5 nyugvocsapágy van a főtengelyen! a blokk kölselyén viszont már vannak külömbségek külömbözö felfogatási pontokon! (klima,szervo stb..)

chunter 2008.08.11. 08:59:40

Új update fogyasztásügyileg.
Város 1/3-ad részben, vidék 2/3-ad rész fogyasztás 50% E85-tel 5.4!
A városi forgalom erősen megdobja a fogyasztásomat.

Viszont sima benzinnel is az autópályás átlagra 4.9 jött ki, ami új rekord. Pedig óra szerint 140-150 körül mentem kb. fele úton meg 110 körül a korlátozások miatt, és ekkor régebben inkább 6liter volt a fogyi.

Lamee 2008.08.24. 23:04:30

Tóth Ágas: korábban írtad, hogy van egy Xedosos ismerősöd.. esetleg ő is etanollal jár? Tudnál nekem írni néhány szót a tapasztalatairól? Minden érdekelne :) mailom publikus! köszi

Lamee 2008.08.24. 23:05:44

..mégpedig lamee@lajt.hu !

Centurion 2010.01.14. 19:46:52

Üdv!

Swift első széria,1997es 3 hengeres,jó magyar esztergomi 993 cm3-es boldog használója vagyok.Naná hogy etanolos....:)))
Nézegetem a képeket,és bizony kipróbálnám a bödönt! Látom hogy több helyen korrektül írjátok a megfelelő csövezést,rajzok is vannak. DE!!!
A 3 hengeresemen egy Y alakú gumicső van a hengerfejfedélre csatlakoztatva,ami rögtön ketté is ágazik,egyik ága egyenesen be van kötve a légszűrő betét alá(ez lenne a rajzokon a breather hose),a másik ág megy le a szívósorra egy PCV-n keresztül.
Nem teljesen értem: egy kivezetés van a motor belső teréből,és az 2 helyre van bekötve???? Most akkor merre közlekedik a levegő??? Oké, a szívósor szívóhatása kiszívja a gázt a karterből. De ugye ezt kell visszapótolni a breather hose-zal(ez volna bekötve ugyebár a légszűrő alá).
Nade ez egy darabból készült kutya közönséges gumicső darab,Y alakú. Jah,és a levegőszűrő és az injektorház be van köpdösve olajjal...Most akkor hova tegyem a bödönt? És miért csak egy ilyen Y alakú cső van? Segítő válaszotokat előre is köszönöm!
süti beállítások módosítása