HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

A kapagép feltámadása E85-tel

2010.05.09. 21:51 :: Égő Ákos

Nekiálltam rendbe hozni öreg  Briggs & Stratton motoros kapagépünket. Az utóbbi időben betegeskedett szegény, pár percig ment, fulladozott aztán megállt. Gondoltam egy tisztogatás nem árt neki, így hát elemeire szedtem, de egy elöregedett benzincsövön kívül nem találtam rendellenességet, a gyertya is hibátlan volt. Ha jól emlékszem légszűrőt sosem cseréltem, pedig nyolc éve biztos nálam van a gép, és amikor kaptam akkor sem volt új. Nem is tudom kapható e hozzá egyáltalán.


Sok földet megmozgattunk már együtt

Szerencsére volt itthon egy darab üzemanyag cső de az összeszerelés után rájöttem, hogy benzin az viszont nincs.  Persze E85 van, de vajon mit szól egy ilyen egyszerű berendezés az E85-höz amin semmit sem tudok után állítani. A fojtószelepet gyakorlatilag a kényszerhűtés légáramlata mozgatja a határolást egy darab gázkar végzi.


Az üzemanyagcső elöregedhet benzinnel is

Na mindegy, gondoltam baj nem lehet próbát teszek. Rángattam vagy százat, de nem akart elindulni, egy pillanatra elkapta de megállt mindig. Viszonylag könnyen leszerelhető az porlasztó úszóháza így megnéztem egyáltalán eljut e addig az üzemanyag. Éppen csak csurdogált így a benzincsövet visszafelé megfújkáltam párszor hogy a benzincsap körnénén (talán van egy előtét szűrő) történt dugulást kicsit szétrobbantsam. Az akció sikeres volt, egyre több ideig járt a motor, de mindig megállt. Aztán egyszer csak elkapta és úgy nézett ki minden rendben. Sőt mintha szebben járt volna a motor mint előtte.



Nem volt szándékomban kapálni, csak a szerelést terveztem, de gondoltam kipróbálom az alkoholos üzemet. A gép mint fiatal korába úgy hasította a földet. Én nem tudom, hogy az alkohol tisztító hatása okozta e a változást vagy valóban jobban szerette a bioüzemanyagot de az tény, hogy élvezet volt vele a munka.  Amikor kifogyott az üzemanyag már bátran töltöttem bele az újabb adag  E85-öt. A motor melegen első rántásra indul, sőt sokkal jobbam mint annak idején benzinnel. A járása simább volt és egyenletesebb mint előtte. A különbség csak az hogy indulás után nem kell visszatolni egy kicsit a gázkart, hanem START üzemben kell használni. Gondolom ez a dúsítás elég neki a normál üzemhez.


Benzinnel kicsit vissza kell húzni alkohollal marad start üzemben

Többször leállítottam de az indulás melegen nem volt gond, nem is kéne. Estére kint hagytam a kertben, reggel teszek egy próbát vajon miként indul Nem kizárt hogy a visszahűlés miatt küzdelmes lesz a start.

1 komment

Címkék: e85 kapagép briggs & stratton

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fox74 2010.09.07. 20:13:01

Szia!Érdekelne hogy reggel hogy indult.Azóta dolgoztál vele?
süti beállítások módosítása