HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

E85 versenyautó az Autosport Expón

2009.11.26. 14:54 :: Égő Ákos

Több mint 100 versenyautót gyűjtöttek össze a budaörsi AutoExpoM1 Rendezvény Központban ahol a héten AUTOSPORT EXPO néven kiállítást tartanak. A felhozatal igen színes a drift autóktól a gyorsulási gépeken keresztül a ralisport minden kategóriájából vannak résztvevő versenyautók. A mi szempontunkból az E85 Motorsport versenyautója a legérdekesebb, amit szintén kiállítottak.

 

 

Hibján József és Szurovcsák István 2007-ben az H10-es kategóriában egy Lada 2107-tel mutatkozott be. Már akkor is kísérleteztek az E85-tel, de a versenyautóba csak részben tankoltak E85-öt, a tréning Lada volt tisztán szeszes üzemű. Az év végén egy gyári Fiestának estek neki, hogy a tél alatt tisztán E85-tel üzemelő versenyautót faragjanak. Az autóban minden maradt a gyári csak injektort cseréltek, illetve a gyári komputert programozták át Angliában M-Sportnál ami a Ford gyár autósportra szakosodott műhelye.

A következő szezonban az átalakított 167 lóerős (204 Nm) Ford Fiesta ST autóval neveztek az N3 csoportba, és év végén az országos bajnokság harmadik díját hozták el. A siker tovább folytatódott idén amikor egy fokkal feljebb lépek a dobogón. A 2009-es évben az országos bajnokságon az E85 motorsport csapata a második lett.

 

 

A bajnokság idén annyira szoros volt hogy nem lehetett hibázni. Az utolsó előtti fordulóban a Nyirség Zemplén Rally-n kaptak egy defektet. Ha kiállnak rengeteget esnek vissza, így nem volt más választás felnin folytatták az utat, és 140 km mentek le a bal első gumi nélkül. Így aznap ötödikek lettek de másnapra hagyományosan gumin már szépítettek és összesítve a másodikok lettek. Ha akkor feladják a második hely helyett az ötödiken végeznek a szezonban.

 

 

A kukorica Fiestát az Autosport Expón az E85tuning és a Magyar bioetanol Szövetség sátra alatt lehet megtalálni. De azt hiszem hogy nem csak ezért érdemes ellátogatni a rendezvényre. A Ferrari motor mellett az Il-18-as elektromos indítómotorral szerelt villany Kispoklszki is látható.

 

Nyitva tartás:

Kedd - csütörtök: 12 - 20 óráig

Péntek: 9 - 21 óráig

Szombat: 8 - 23 óráig

Vasárnap: 9 - 19 óráig

 

Belépőjegyek:

Kedd – csütörtök Napijegy: 1.000.- Ft

Nyugdíjas, diák: 700.-Ft

Péntek – vasárnap Napijegy: 1.700.- Ft

Nyugdíjas, diák: 1.200.-Ft

14 éves korig a belépés ingyenes, szülői kísérettel.

Minden belépőjegy promóciós játékon vesz részt.

 

Megközelíthető:

Autóval: 2040 Budaörs, Budapark, Keleti utca 1. Az M1-es autópálya mellett /nem kell matrica/, Biatorbágy, Budapark lehajtónál a METRO és az OBI között.

BKV-val: 40-es busszal megközelíthető a Móricz Zsigmond körtértől, a Budaörs, Városháza megállóig, innen pedig a 88-as busszal a Budaörs, Tetra Pak megállóig közlekedve.

Taxi-val: 6x6 Taxi-val, kedvezményes tarifával lehet eljutni a kiállításra.

 

Az esemény programja itt olvasható.

4 komment

Címkék: e85 e85 motorsport

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2009.11.26. 15:46:00

De miért nem rakták át hátra a gumi nélküli felnit? Akkor lehet, hogy a difi nem menne tönkre, meg lehetne kormányozni és fékezni...
Pótkerék egyébként nem volt?
És a versenybírók engedték elrajtolni a gyorsokon? Mert 140 kilcsi alatt gondolom több is volt...

FM2k 2009.11.26. 20:16:58

azért az a metalex felnikkel szerelt trabant sem semmi. állítólag 3 garnitúra van az országban és anno a 60-as évek végétől a verseny skodákra szerelték. többek között 1000mb-re is, épp ilyet építek gyorsulásra. úgy néz ki, ez az 1969-es autó is pálinkás lesz a 13.5:1 sűrítési viszony miatt...
a 402m-en kb 8deci alkoholt fog kérni.

Szsrobert 2009.11.29. 21:33:53

250 literes fogyasztás? 460kW elég kemény egy Skodába.

FM2k 2009.12.01. 10:10:15

@Szsrobert:
402m gyorsulási versenyen eszik ennyit, ami annyit jelent, hogy burnout 2x, 402m padlógáz, 400-700m gurulás és kb 1km vissza a depóig. ez kb 2km és 6-6.5deci benzin fogyott átlagban. ez olyan 33liter/100km átlagban. így azért már más, nem?