HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Pannonia E85-tel

2009.11.01. 08:05 :: Égő Ákos

Sokan használják az E85-öt illetve E85/benzin keveréket kétütemű motorba a Simsontól az MZ-n át a Jawaig. Engem rég óta foglalkoztat mit szólna a szeszhez egy még öregebb gép, ezért igen megörültem Horváth Róbert levelének melyben most 45 éves 1963-as alkoholos Pannonia T1 történetéről írt. Magyar üzemanyag  és magyar motor, nincs is ennél szebb összeállítás.

 

Az egész történet tavaly tavasszal egy véletlennel kezdődött.A fűnyíróba már régóta E85-öt használok tisztán, mindenféle gond nélkül, igaz csak nyáron kell füvet nyírni. Egy nap véletlenül összekevertem a kannákat és a fűnyírónak bekevert üzemanyagot öntöttem a Pannoniába. Amikor ezt észrevettem rögtön töltöttem bele benzint is így kb. 60-40% arányú lett a keverék az E85 javára. Elsőre nem nagyon tetszett a Pankónak a koktél, alapjárata nagyon leesett, fordulaton rángatott, nagyon erőtlen lett. Mivel tele volt a tankja, elkezdtem gondolkodni, hogy tudnám orvosolni a hibát úgy, hogy ne kelljen leeresztenem a tankból a nedűt. Elsőre emeltem az alapjárati fordulaton, de ez csak az alapjárati gondomat oldotta meg, húzatva ugyan úgy erőtlen volt.

Ekkor utánanéztem a dolgoknak s kiderült számomra, hogy az E85-ből több kell a motornak mint a benzinből. Megvolt a megoldás, csökkentettem a levegő mennyiségét a keverékben. Szerencsére el is találtam a megfelelő beállítást, jött a próba út. Amikor hazaértem nem győztem köpködni a sok muslincát, ami a számba repült, először a csodálkozásom, majd a széles mosolyom miatt. Sokkalta erősebb és dinamikusabb lett a motor, bár fordulaton a hangja ércesebb lett. Ez nem tettszett, ezért 1:50 helyett 1:40-re módosítottam a keverék arányát. A több olajtól a hangja is simább lett.

Ezután még próbálkoztam nagyobb arányú E85-tel is, de a nyáron a 70-30% keverék bizonyult a legjobbnak. Hidegebb időben 60-40% arányban keverem, így harmadik-negyedik rúgásra indul a gép (nyáron a másodikra). A fogyasztása a benzines 4-4.5 literről 5-5.5 literre emelkedett. Eddig kb 1500 km-t mentem vele minden gond nélkül.  Jövő tavasszal egy kis átalakítás után megpróbálkozunk a tiszta E85-tel is.

Robi 


 

Szólj hozzá!

Címkék: pannonia e85

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása