Mindig izgatott, hogy mi a különbség egy mezei és egy gyárilag alkoholos autó (FFV) között. Van hozzáférési lehetőségem a Saabok alkatrészbázisához, így elvileg egy napot rászánva végigtúrhatom a BioPower alkatrészeit fiaskót keresve. A sajtókommunikáció rengeteg apró különbséget említ, de tartok tőle, egy kezemen megszámolhatnám a speciálisan alkoholra fejlesztett egységeket. Az biztos, hogy például a Saab 9-5 BioPower injektora nem tud semmi különlegeset, és nem ellenállóbb, mint társai, ugyanazt szerelik szinte mindegyik benzines Saab modellbe.
Balra az alkoholos, jobbra a benzines pumpa alkatrészek
A napokban érdekes levelet kaptam. Mint kiderült, Magyarországon, Székesfehérváron a Visteon Hungary Kft-nél gyártják egyes FFV Fordok üzemanyag-szivattyúit. Mihálkovits Kálmán, a Visteon kutatás-fejlesztés vezetője meghívott az üzembe azzal, hogy szívesen megmutatnák a különbséget a benzinre és az alkoholra fejlesztett pumpa között.
A folytatást a vezess.hu oldalon olvasható:
http://www.vezess.hu/magazin/miben_mas_gyari_flexfuel/20409/
Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.09.18. 21:14:10
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2009.09.18. 23:43:10
Bishop_civic_turbo · http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/18/91/1891_1247142491.jpg 2009.09.21. 09:24:18
Köszi az infót Ákos, igazán hasznos volt!
Ha esetleg lesz valami tapasztalat vagy további infó az injektort illetően akkor arra is vevő vagyok. Elméleteket hallottam, hogy nem szabad tartósan 85% nyitvatartás fölött használni, meg az e85 túl száraz és nem keni úgy, de még senkiről nem tudok akinek gondja lett volna vele.