HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

A koszos üzemanyagszűrőről újra

2009.07.13. 12:34 :: Égő Ákos

Régebben írtunk róla, hogy az alkoholos használat megkezdése után néhány száz kilométer megtételét követően feltétlen érdemes üzemanyagszűrőt cserélni. Az alkohol mint a hígító kimoshatja a szennyeződéseket a rendszerből. Főleg idősebb autóknál igaz ez amikor idejét sem tudjuk mikor volt cserélve, ha volt egyáltalán. Természetesen ez igaz arra az esetre is ha valaki átalakítás nélkül használja az autót csak fele-fele arányban keverve az E85-öt a benzinnel.

Maga a szűrő nem drága darab és legtöbb esetben könnyen hozzáférhető, két csavarral oldható. Nyugodtan magunk is cserélhetjük, de arra számítsunk, hogy nyomás alatt van a rendszer, a vezetékek oldása után spriccelhet az üzemanyag és rendszertől függ mennyi folyik ki belőle.

Én a motortérben illetve az autó alatt hátul a benzintank közelében találkoztam a szűrővel. Most egy régi 900-asban cseréltek szűrőt, én meg azonnal rávetettem magam a kiszerelt eszközre, hogy szétszedjem.

Az autó 1984-es K-Jetronic rendszerű Saab 900-as, április óta nagyjából mindig fele-fele keverékkel üzemel. A szűrőn látszott, hogy nem gyári és azt tudtuk hogy az elmúlt 5 évben biztos nem volt cserélve. A kibontás gyorsan ment,  egy csípőfogóval hajtottam ki a peremezést, utána egyszerűen széthúztam,  még fűrészelni sem kellett. Érdekes hogy a szűrő belseje teljesen más volt mint a régebben szétvágott Bosch. Ez inkább a légszűrökhöz hasonló megoldás, és szerintem nem olyan hatékony mint a másik.

Az eredetileg világos barna szűrőpapír most korom fekete volt. Letépdestem a papírt, aminek a belső fele valamivel jobban nézett ki vagyis azért ebben az állapotában is szűrt. Munka közben  mintha korommal dolgoztam volna úgy koszolt. Készítettem videót egy letépett szűrőpapír felhasználásával.

Tanulságos eset, és persze nem tudni mennyi köze volt az elkoszolódásnak az E85-höz de az tény, hogy egy öreg autónál ne hagyjuk ki a szűrő cserét. Csak hasznunk származhat belőle.

A napokban kaptam egy telefont egy tulajdonostól aki szeretné kipróbálni az E85-öt Suzuki Ignisbe, de tudomása szerint nincs üzemanyag szűrő benne ezért kicsit fél. Én ezen nagyon meglepődtem, de sajnos nem tudtam segíteni, nem ismerem a típust. Örömmel venném ha valaki megosztaná Ignises E85 tapasztalatait és elmondaná tényleg szűrőmentes e?

 

6 komment

Címkék: e85 üzemanyagszűrő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prokee · http://prokee.blog.hu 2009.07.13. 14:37:43

Valóban nincs üzaszűrő az Ignisekben, ahogyan a SWiftben, Wagon-R-ben, Altoban, SX4-ben Splasben sincs.
Az AC-pumpánál van egy sima előszűrő, és ennyi. Azt viszont nem egyszerű cserélni - igaz, nem is nagyon kell.

suzukat.prokee.hu/ignis/39.htm

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2009.07.13. 14:56:51

Akkor már csak az a kérdés, lehet e bele rakni esetleg pluszba? Van e hely?

A régi Swiftben sincs?

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.07.13. 16:37:01

A régi Swiftben van, hátul a kerékdobban.

prokee · http://prokee.blog.hu 2009.07.13. 19:37:43

Ákos:
A régiben van, Lianában is, a WR-rel szoktak le talán róla.
Fel lehet tenni egy szűrőt, de minek ? Az AC előszűrője a gyakorlatban - bármilyen furcsa is - kiválóan működik.
Az etanol által feloldott szennyeződéseket, amiket a gyári előszűrő átenged, nem feltétlen lehet megfogni papíros szűrővel sem.

Vagy nem tudom... :)

martinsalak 2009.08.17. 13:12:19

Helló most keveredtem ide ,de megnéztem rögtön, nincs az ignisbe üz a szűrő

"Csak úgy" 2010.04.24. 21:56:59

@prokee:
Kérlek, ne írj ilyen butaságot!
Minden autóban van szűrő a pumpa után. Vagy cserélhető (pl. 45-120e km-nél) és a tankon kívül van, v. a tankon belül. (ezek általában nem cserélhetők és elvileg az autó v. a pumpa élete végéig jók)
Manapság ilyen üzemanyag ellátó rendszerek készülnek. pl. a Suzukikban is