HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

A Honda első FlexFuel motorkerékpárja

2009.03.11. 23:57 :: Égő Ákos

Most jelent meg a hír, hogy a Honda megkezdte első FlexFuel motorkerékpárja, a CG150 Titan Mix forgalmazását Brazíliában.
Nézzük először a puszta tényeket:


Honda CG150 Titan Mix



"Brazília, 2009. március 11. - A Moto Honda da Amazonia Ltda. (HDA), a Honda motorkerékpárok és kisgépek gyártásáért és értékesítéséért felelős brazil leányvállalata bejelentette, hogy 2009 márciusának közepén megkezdi Brazíliában a FlexFuel CB150 Titan Mix értékesítését. A kis köbcentis motorkerékpárt Mix üzemanyag-befecskendező rendszerrel szerelik fel, az alkalmazott FlexFuel technológiát a Honda saját maga fejlesztette ki. Ez a világ első motorkerékpárja, amelyet FlexFuel technológiával láttak el.

A motor bevezető ára 6340 Real lesz, (jelenlegi árfolyamon 638 000 Ft) és a gyár 200 000 darabot szándékozik belőle eladni évente.

A vadonatúj fejlesztésű üzemanyag-ellátórendszerrel és befecskendező elektronikával a Honda Mix befecskendező rendszere képes rugalmasan működni a környezetbarát bioetanol üzemanyaggal és a hagyományos benzinnel egyaránt. A technológia alkalmazásával egyrészt csökkentették a CO2 kibocsátást, miközben olcsóbb üzemanyagot tankolhatnak a vásárlók.

Brazíliában a flexifuel technológia nagyon elterjedt, és fejlett, az újonnan eladott autók megközelítőleg 90%-a alkalmas a vegyes üzemanyag használatra. Mindezek ellenére a CG150 Titan Mix az első motorkerékpár modell, amely rendelkezik ezzel a technológiával.

Brazíliában 2008-ban megközelítőleg 1,91 millió új motorkerékpár értékesítését regisztrálták, ebből a Honda 1,326 millió darabot jegyez."

Néhány szó a Moto Honda da Amazonia Ltda.-ról
Alapítás ideje: 1975. július
Székhely:     Manaus, Amazonas, Brazília
Alaptőke:     557.747 millió brazil Real (2008. június végi adat)
Tulajdonos:     100% Honda South America Ltda.
Képviselő:     Sho Minekawa elnök
Profil:     Motorkerékpárok és kisgépek gyártása, importja és kereskedelme
Alkalmazottak:     Megközelítőleg 10 000 munkatárs (2008. december végi adat)
Fő termékek:     CG150 TITAN, CG125 FAN, Biz125, NXR150 BROS, POP, HORNET stb.


A hír mindenképpen üdvözlendő de az hogy "a világ első motorkerékpárja, amelyet FlexFuel technológiával láttak el", valamint a "első motorkerékpár modell, amely rendelkezik ezzel a technológiával" kicsit merész kijelentés. Főleg annak a  tudatában, hogy a nyolcvanas évek közepéig létezett a Brazil AME Amazonas motorkerékpár gyártó cég, amelynek rettentő ronda motorkerékpárjai a VW bogár blokkjára épültek, és természetesen létezett FlexiFuel kivitel.

Arról nem is beszélve, hogy maga az etanolos átalakítás nem ördöngösség, szinte minden motorkerékpár átalakítható etanolos használatra, biztos vagyok benne, rengeteg ilyen gép létezik. Mi is csináltunk egy alkoholos BMW R1150GS-t, és az idei Alternatív Hajtású Járművek versenyén is indítunk egy tiszta alkohollal működő Vespa GTS 250 i. e. robogót



Amazonas eSporte 1600

Különösebb innováció nélkül még a Titánhoz hasonló modell is könnyen előállítható. Kerítenénk egy Honda CG125-öt, ami gyakorlatilag ugyanaz mint a Titan, csak fejidom nélkül, és pár éve még újonnan kapható volt nálunk. Egy 2007-es példányt most is árulnak 490000 Ft-ért a hasznaltmotorok.hu oldalon. Pár órás munkával beleszerelnénk a BioEtun elektronikát, amit könnyűszerrel a CG-hez programoznánk. A végeredmény - igaz 25 köbcentivel kevesebb hengerűrtartalommal -, de "a világ első FlexFuel motorkerékpárja" lenne.

 

1 komment

Címkék: brazil honda amazonas motorkerékpár bioetun flexfuel titan mix

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szsrobert 2009.04.11. 10:13:30

Nagyobb fúvókák.Költséges ez a befecsi- módosítás, gazdasági szempontból nem éri meg.