HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Etanolos Vespa a Széchenyi futamon

2009.02.21. 10:31 :: Égő Ákos

Úgy tűnik az Alternatív Hajtású Járművek versenyére az üzemanyag kérdés lezárult. Zsákutcába jutottam, ki kell fizetnem a jövedéki adót, ez jelenleg az egyetlen megoldás. Így, a legolcsóbban 4080 Ft-ért kapom literjét.  Ennek ellenére a lelkesedés nem lanyhadt, sőt  úgy határoztunk, hogy az autós mellett egy motoros csapatot is állítunk.

Tegnap érkezett a választ a Moto Italia Kft-től, hogy megkapjuk a versenyre az igényelt Vespa GTS 250 i. e. robogót.

Az átalakítások technikai részét az E85 tuning csapata megoldja. A projekt mellé állt a Magyar Bioetanol Szövetség, a médiatámogatásról kiemelten a vezess.hu, valamint a motoros média részről a Motorrevű gondoskodik.

A tervek szerint a motoros csapat teljes egészében a Motorrevű színeiben indulna. A magazin szerkesztője – Égő Katalin versenyezne, és vállalná az eseményről a beszámolót, valamint egy tesztet az átalakított motorkerékpárról.

Az átalakítandó kétkerekű járműnek az alábbi feltételeknek kell megfelelnie:

  • 4 ütemű benzines üzem
  • injektoros működés
  • hőmérséklet-érzékelő szenzor
  • 12 V-os akkumulátor
  • vízhűtés (ez nem feltétlen fontos)


A Vespa GTS minden igényeknek megfelel. A választás tudatos volt, mert szerettünk volna felhívni a figyelmet a városi közlekedés környezetbarát alternatíváira. A Vespa, a robogók ikonja, minden városi kismotor őse, ezért esett rá a választás. Ha robogóról beszélünk a Vespa nevét még a laikusok is ismerik. Mivel az átalakítandó jármű nagyobb teljesítményű ezért egy ilyen flexfuel etanolos motorral nem csak a városban közlekedhetünk, hanem hosszabb távoknak is nekivághatunk, akár alternatív üzemanyaggal. 

A Vespa GTS 250 i.e. az egykori Gran Sport hagyományait követve ma a leggyorsabb, legerősebb Vespa. 250 cm3-s négyütemű vízhűtéses elektromos befecskendezésű motorja ideális az átalakításhoz. Az injektor csatlakozója Bosch EV1-es ami a BioEtun benzin/E85 átalakító elektronikával alapból jár. A motorhoz az ülés alatti dobozt kiemelve jól hozzá lehet férni, az átalakítást nagyon rövid idő alatt elvégezhető. Motorkerékpár átalakításban már van tapasztalatunk, ezért nem félek a kihívástól.
(Motorrevü 2008/12. számában: Alkoholos boxer – BMW R 1150 R átalakítás)


Konkrétan ez a motor lesz az áldozat

Vespa GTS 250 i. e. műszaki adatok:

Motor:  244 cm3, vízhűtés, 4 ütemű
Teljesítmény:     22 LE
Fék, első/hátsó:  220/220 mm tárcsa,
Méretek: 1940 x 755 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Önsúly: 148 Kg
Tank: 9,2 liter
Max. sebesség: 122 km/h
Felszereltség:     immobilizer, óra/naptár, üléstakaró, kesztyűtartó, napi km számláló, külső hőmérsékletmérő fénykürt, dupla sisaktartó az ülés alatt, táskatartó

A Vespa a tervek szerint április 6-án érkezik. Az átalakítás részleteiről részletesen beszámolunk.

Nem gondoltam volna, hogy a sok buktató közül az üzemanyag jelenti majd a legnagyobb gondot. Remélem annak költségére is találunk támogatókat, ami körülbelül 50 000 forintot jelent. Így ha valakinek van kedve még csatlakozni a csapathoz, örömmel látjuk.

4 komment

Címkék: avia vespa e85 motorrevü széchenyi futam vezess.hu holtankoljak.hu moto italia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szsrobert 2009.02.21. 20:00:37

4080Ft/ liter?
Kissé drága.
40-80Ft/liter?
Hová induljak a kannákkal? :-)

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2009.02.22. 09:22:46

@Szsrobert: kicsit ha visszaolvasol pár cikket, akkor rájössz, hogy a 4080 nem elírás.

Szsrobert 2009.04.11. 10:14:24

Akkor nem támogatom állambácsit.