HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

A szűrőt cserélni kell

2008.10.06. 13:45 :: Égő Ákos

Minden e85 átalakítás után javaslom az üzemanyag szűrő cseréjét. A tapasztalatok azt mutatják hogy az alkohol a lerakódott szennyeződéseket kimossa az üzemanyag rendszerből. Ez a régebbi autóknál okozhat meglepetéseket. Például annak idején amikor nyíregyházán voltam tesztelni egy átalakított Ladát, ott két üzemanyagszűrőt is elfogyasztottak mire normalizálódott a dolog. A régebbi karburátoros autóknál nincs gyári szűrő, ilyenkor érdemes elnyesni a vezetéket a karburátor előtt , és installálni egy olcsó szűrőt.

Szintén régebbi, fémtankos autóknál, az átállás után rozsdát is felfedezhetünk a rendszerben amit riadtan az alkoholra foghatnánk. Pedig ő aztán csak annyiban tehet a dologtól, hogy az eddig gyűjtögetett rozsdát kimossa. Az ilyen jellegű szennyeződés könnyen okozhat dugulást fúvókákban, ezért ne sajnáljuk a pénzt a szűrőre.

A nemrég történt ,hogy egy Saab 9-5-ös átalakítását követően gyorsításkor, az autó rángatni kezdett. Nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni, itt is a szűrő cserével megoldódott a probléma, és azóta nem jelentkezett.

Én körülbelül egy éve cseréltem szűrőt, azóta csupán 5000 kilométert mentem az autóval. Nem vettem észre változást a működésben de úgy gondoltam érdemes lenne cserélni. Műanyag tanlom van és a szűrő a tartály mellett van. Az autó alá kell mászni vagy meg kell emelni a cseréhez.



Arra gondoltam, hogy szerintem nem lesz túl koszos, de azért szétfűrészeltem a szűrőt, hogy kiderüljön mi van belül. Ahogy széthúztam a házat a papír filter szép tiszta volt. Na mondom, felesleges volt a csere. Aztán ahogy tekertem lefelé a papírt, egyre ámultam. A nagyon finom, sötét szennyeződés látta meg a napvilágot.



Az üzemanyag a tekercs belsejéből kifelé halad, ezért van hogy a szélén alig volt kosz, középen viszont rajzolni lehetett vele.



Mivel ahogy írtam, nekem hátul van a szűrő, ez a mocsok csupán a tankból érkezett, Most kicseréltem egy új szűrőre amit 5000 km után megint szétvágok. Persze most már nem kellene ilyen sűrűn cserélni, de kíváncsi vagyok lesz e változás.

5 komment

Címkék: e85 üzemanyagszűrő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fordok · http://www.fordok.hu 2008.10.09. 21:57:28

IGEN ! A tiszta benzin ?
Koszos az mindenképpen, akkor is amikor betankoljuk az autónkba és akkor is mikor szerencsétlen pára megpróbálja elégetni . Azt hiszem mindenki tudja mi a végeredmény !
Két autómmal is megtörtént a "légszomj" azaz a tiszta E85 használata során először az én autóm 1,(Ford Windstar V6 3,0 L )(USA) 2,(Ford focus)(EU) adta meg magát ,azaz minden fékezéskor , gáz elvételkor lefulladt nem volt alapjárat. Szerencsére készültem rá ,hisz magam is jártas vagyok ebben a témában . Tehát rövidúton irány a szerelő és a csomagtartóból előkerült az új szűrő. Az autó felemel, szűrő kicserél és az élet megy tovább ! Ez a történet kb. 2-3000km megtétele után következett be ! Én is kíváncsi voltam mi lehet a szűrő belsejében de mielőtt szétvágtam volna előbb egy kis sűrített levegővel átfújtam. ( kb.3atm.), eléggé csöpögve távozott belőle a benzin. Majd megpróbáltam belefújni szájjal, no akkor jöttem rá ,hogy szinte lehetetlen átfújni rajta a levegőt. És végiggondoltam ,hogy akkor az E85 sem nagyon tudna közlekedni benne mivel teli volt a benzin által évek óta megkötött mocsokkal! A szétvágásra már csak azért került sor, mert kíváncsi voltam mennyi és milyen anyag tömítette el! Nos a látvány magáért beszélt, hogy a közel 8év alatt tankban mi mocsok gyűlt össze. Ez az etanol használatánál nem történhet meg. Ha csak nem a kúton ahol tankolunk, az E85-öt a 98-as benzin tároló tartályába tankolták! " Ami a 98-as benzin után nem lett kitakarítva!" És ennek elég nagy a valószínűsége, mert ez a művelet kb. 500 ezerbe kerül egy 25 ezer literes tartály esetén ! Tehát számíthatunk még a tiszta E85 használata során is további kellemetlenségekre! Tisztelet a kivételnek és az új kutaknak! De nem sokkal a nagytakarítás után ért egy kellemes meglepetés. Történt ,hogy lejárt a "zöld kártyája” a paripának . No vettem is szaporán a kilométereket a szervízbe . Nem reklám de a Váci úti Autofort-ban van olyan technika amivel USA fordot biztonsággal és kellő szaktudással képesek kezelni !Bevittem az autót és egy félóra múltán jött a kollega, hogy sajnos elromlott a műszer és holnap vissza tudok-e jönni ? Kérdem mi a baj ? Válasz : túl alacsony értékeket hoz az autó ! Kérdem én mihez képest ...... Mihez,mihez ? Hát a benzinhez képest! Akkor jó mondom mert nem azzal megy az autó,hanem etanollal, de segítségképpen rámutattam az autóm hátsó ajtaján látható E85-ös emblémára . Innentől indult egy újramérés és a közel 10 éves autó ezredre ugyan azokat az értékeket hozta mint ebben a szalonban 2 nappal előbb eladott Flex-Fuel focus ! Alapjáraton a CO nem volt mérhető még 4 tizedes után sem, terhelt állapotban ami 2900-3500-as fordulatot jelent. Az autó 0,054 ezrelék CO-t hozott a megengedett érték 0,3 mg CO ! Jó érzés volt tudni ,hogy a benzin zabáló”amcsi batár” nem szennyezi annyira a környezetet mint hasonló négykerekű társai. Üdvözlök mindenkit, aki E85-öt használ !

IQLight 2008.10.09. 23:26:59

OFF
Fordok · www.fordok.hu 2008.10.09. 21:57:28

Neked van egy Windstar-od? Neked komolyan van egy Windtar-od? Hogy az nekem milyen szívem álma volt egykoron.

Sok-sok balesetmentes km-t kívánok hozzá! :)

Fordok · http://www.fordok.hu 2008.10.10. 10:06:27

Köszönöm a jó kívánságot ! Vigyázok is rá mint a szemem fényére ! Imádom ez az autó " Egy macsó guruló amcsi batár " ! (pisilnek benne a csajok !) De ezt értsd szó szerint ! Qva kényelmes és tekintélyt parancoló belmérettel rendelkezik ! A klubunk weboldalán láthatod . www.fordwindstar.hu
Üdvözlettel Windstar2000Atuska
süti beállítások módosítása