HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Etanol az MZ-be!

2008.04.01. 10:09 :: Égő Ákos

 

Az etanol kutasok mesélik, hogy sok motoros tankol E85-öt. Én egyszer véletlenül tankoltam alpesi dízelt a Monsterbe, de azt utálta.  Etanollal még nem próbáltam. Viszont  annak idején a TotalCaron megjelent használt etanolos cikkre jött ez a levél. Ajánlom mindenkinek.


Üdv!

Én is elég kísérletező kedvű vagyok. Ezért egy 81'-es MZ TS 125-ös motort tankoltam meg E85-el.

A motor teljes rendszerében olyan tömítéseket raktam amik Etanol, benzin (ez nem vicc kaptam olyan tömítést ami megdagadt és szétmállott a benzinben :-) ) és klór, sav és lúg álló. Ezért nem pánikoltam attól hogy bármit feloldana.

Ezen felül nagyobb 20% al nagyobb főfúvókát raktam bele az etanol miatt. 30%-ra lett volna szükség, de olyat nem kaptam és a karbi egyébb beállításaival is   egész jól utána lehetett menni.

Minőségi ELF félszintetikus 2T olajat kevertem neki a szokásos 1/50-es arányban. A tapasztalatam rendkívül pozitívak.
Eddig sem volt jellemző a füstölés mert jól be van állítva a motor és nem alapjáraton használom, de etanollal szinte friss hegyi levegőt pofogott ki. Őszintén az injektoros katalizátoros F Astrám, sokkal büdösebb pedig teljesen korrekt zöldkátyája van.
Enyhe kocsmaszaga ellenére nekem nagyon tetszik.

Menettulajdonsága kb 10% al javult. Lényegesen jobban gyorsul és a végsebessége a max 90-ről 100-ra nőt, autópályán (lehet hogy kis hátszél is volt) 110-ig felgyorsult könyedén. Felső fordulatszám tartományban egyértelmüen rápakolt.
Ehez 30%al nagyobb fogyasztás párosult.

20 liternyi E85öt használtam el, ez kb 2 tank és 500km. Ez alatt csak egyszer volt gondom. kb 350km-nél olyat csinált mintha kifogyott volna az üzemanyag. Kiderült hogy eldugult a karbi, egy méz szerü csapadéktól ami az etanoltól vált ki az olajból. Nem tudom mi lehetett, de a motor kenésével nem volt gond. Miután kiöntöttem a trutyit tovább mentem. Ez után a víz zsákot 2 naponta kiborítottam, ezért a karbiba már nem jutott a trutyiból.

Előzetes keverési vizsgálatoknál nem volt keveredési gond, ezért gyanítom több nap alatt csapódik csak ki. A trutyi benzinben tökéletesen oldódott.

Nem probáltam ki hagyományos 2T olajjal és full synt olajjal sem, lehet hogy csak ebből az olajból csapódott ki valami adalék.

Mondják hogy az etanol megmarja az alu alkatrészekt. Ennyi idő alatt nem tapasztaltam ilyet. Marás nyom volt, de azt a karbiban maradt benzin!!! okozta a téli álláskor.

A tankom sem rozsdásodott meg, bár ennek az olajos keverék is lehet az oka.

Ami miatt visszatértem a benzinre, hogy nehéz beszerezni az etanolt, mert a legközelebbi kút eléggé kisik nekem. Egyszerübb benzinnel járni.


Tisztelettel: KL
www.szocimotoros.hu

2 komment

Címkék: etanol e85 mz ts125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu 2008.04.01. 10:32:55

Ezt egy új gsx-r-en kéne kipróbálni :D

Z.Balázs 2008.04.12. 01:05:25

Űdv!

Én helikoptermodellezek, és a modellezésben A leggyakrabban használt üzemanyag a Metanol!
Ez nagyon hasonló az etanolhoz, de kisebb az égéshője, így több is kell belőle mint etanolból!
A helikopteremben egy 7,5 ccm-es kétütemű motor van.
Viszont!
Én 20 % növényi, és szintetikus olaj keveréket szoktam használni kenésnek!
Ezért füstöl mint az állat!, de csak így lehet megoldani a kenést!
Mégpedig azért, mert az alkohol jobban oldja a kenőolajat, és az oljamolekulákat jobban közrefogják az alkohol molekulák, mint pédául a benzin.
Ezért több kenőolaj kell egységnyi térfogatú alkoholhoz mint benzinhez, különben nem lesz elégséges a kenés, és hosszútávon károsodhat a motor!
süti beállítások módosítása