Azt hiszem oly sok tévhit és ködösítés kering közszájon az etanolról, hogy eljött az idő elindítsam ezt a blogot.
Míg 2007-ben az etanolt megmentőként tetszelgett, mára közellenséggé vált.
Én hiszek benne, és a riogatások ellenére jelenleg az egyetlen működőképes alternativ hajtási megoldás, amit bárki nagyon kis átalakítás árán akár holnap alkalmazhat. Ha lesz is itt szó a saját véleményemről, ennek a naplónak elsősorban a technikai megvalósítás a témája.
Én próbáltam a gyári autókat is, de azért nem érdemes a szót fecsérelni. Saját frissen felújított, 16 éves Saabomat alakítottam át alkoholos üzeművé, és azóta csak így használom.
Mi több, folyamatosan kísérletezem vele, hogy az alkohol előnyös tulajdonságait össze tudjam hangolni a kétezres turbómotorral. Sokan financiális okokból próbálnak nyitni az E85-felé, én inkább csak kísérletezem. Az autó nincs napi használatban, óvom, sártól, esőtől, télen nem viszem az utcára a garázsban áll. Mégis, bármikor útra kész, és bárhova el mernék indulni vele. Ha többet fog sütni a nap, használni fogom.
Remélhetőleg minden átalakítástól, jó és rossz tapasztalatról be fogok számolni.
Az autón már sok mindent módosítottam, de a történetiség kedvéért menjünk vissza a kezdetekhez, első körben kezdjük azzal ami nem Saab-specifikus: lehet e-alkoholt tölteni az autónkba.
Miért is?
2008.03.15. 23:00 :: Égő Ákos
Szólj hozzá!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.