E85 - bioetanol mindenkinek - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11707091
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-27T07:59:07+01:00
2010-11-27T07:59:07+01:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
Haha, jo ez a TC cikk. Nem is olvastam. Raadasul a szerzot ismerem, van ralatasa. A Levego Munkacsoport az ilyen akciokkal tokeletesen minositi magat. Semmit sem kell hozzafuzni.
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11706408
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-27T00:32:13+01:00
2010-11-27T00:32:13+01:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
A totalcar-on is fent volt ez a téma cikkben, ott kiemelték rendesen, hogy a levegő munkacsoportos szóvivő mennyire nincs képben a dolgokkal. Meg aztán valami olyasmi is körvonalazódik, hogy kilóra megvehetők...<br /><br /><a rel="nofollow" href="http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/11/25/taxisok_mentik_meg_magyarorszagot/">totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/11/25/taxisok_mentik_meg_magyarorszagot/</a>
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11700513
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-26T15:19:04+01:00
2010-11-26T15:19:04+01:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
Egy friss szösszenet a Levegő Munkacsoporttól:<br />
Több taxit, de környezetkímélőbben!<br /><br /><a rel="nofollow" href="http://www.greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=26059&PHPSESSID=e1a1fcb5f7cd951032348dd2da1dc121">www.greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=26059&PHPSESSID=e1a1fcb5f7cd951032348dd2da1dc121</a><br /><br />
Az elképzelés alapjában jó mint minden esetben amit egy ilyen szakmai felkészültségű szervezet előterjeszt. <br />
Sajnos megint van egy két apróbb baki. <br />
Az, hogy valami euro 5 az nem jelent semmit. Sőt a részecskeszűrős dízelek a városi közlekedésben okozzák a legtöbb kárt. <br />
Az euro 5 ös vizió vajon hány taxit érint, mikor fognak hétmillás Priuszokkal taxizni? <br />
Milyen realitása van ennek az egész álomnak?
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11689649
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-25T16:28:28+01:00
2010-11-25T16:28:28+01:00
exphil
http://blog.hu/user/405621
Amíg a macskajancsik nem látják, hogy bárhol is cellulóz alapú előállítás lenne, addig úgyis jár majd a szájuk. Aztán ha meg majd az elsz, akkor kitalálnak valami másik baromságot...
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11688779
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-25T15:18:35+01:00
2010-11-25T15:18:35+01:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
Igen, ezt tervezem. Foleg mert hazankban leglabb ket helyen is folytatnak kiserleteket ebbena temakorben.
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11684396
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-25T10:05:55+01:00
2010-11-25T10:05:55+01:00
pfvari
http://blog.hu/user/513476
Tényleg Ákos!<br />
Szívesen látnák szerintem többen is egy összefoglaló cikket a jelenlegit majd váltó korszerű második és harmadik generációs etanol gyártási technológiákról, energiamérleg, cellulóz feldolgozása, ilyesmik!
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11679378
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-11-24T21:18:45+01:00
2010-11-24T21:18:45+01:00
BigO
http://blog.hu/user/388922
Most tankoltam a 3. tank E75-ös kombót, a fogyasztásom 9.2 lett, ami kifejezetten jó érték, legalábbis az 1.4-es mocitól városon ez nagyon jó eredmény. Tiszta E85-tel járva 10 körül volt a fogyasztásom.<br /><br />
Azóta is pöccre indul, és nincs az első 1-2 percben sem az a szokásos téli lefulladási hajlam.<br /><br />
Télire maradok így E75-ön:)
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11678929
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-24T20:57:06+01:00
2010-11-24T20:57:06+01:00
z003
http://blog.hu/user/401769
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett?fullcommentlist=1#c11668404" class="reply_nick_4623" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11668404 );">@Égő Ákos</a>: <br />
A levegő munkacsoport bölcsészmérnökeit, ugye nem tekinthetjük szakmai körnek.
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11668404
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-24T08:13:41+01:00
2010-11-24T08:13:41+01:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
Ez első mondat is hülyeség: "Élesedő vita folyik..." Nem folyik! Szakmai körökben már eldöntött tény, hogy a bioüzemanyag környezetbarát.<br />
Ez a cikk is tipikus példája annak amit fent írtam.
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11667786
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-24T00:50:25+01:00
2010-11-24T00:50:25+01:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett?fullcommentlist=1#c11649278" class="reply_nick_405621" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11649278 );">@exphil</a>: <br />
Már a cikk végén megjelölt forrás is mosolygásra késztet: "Scinece magazin"<br />
Jah, működik a politikai lobbi, nagy úr a mol a térségben...
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11657882
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-23T10:30:30+01:00
2010-11-23T10:30:30+01:00
z003
http://blog.hu/user/401769
"A bab veszélyes a klímára!"<br />
A fingáskor üvegház gázok megölik a földet
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11649278
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-22T13:47:31+01:00
2010-11-22T13:47:31+01:00
exphil
http://blog.hu/user/405621
Pont a ma reggeli Metropolban olvasható egy cikk, mely szerint "A bioüzemanyag is veszélyes a klímára". itt egy link amin elolvashatjátok: <a rel="nofollow" href="http://users1.ml.mindenkilapja.hu/users/kaszabacsi/uploads/Kep051.jpg">users1.ml.mindenkilapja.hu/users/kaszabacsi/uploads/Kep051.jpg</a><br />
szerintem előszeretettel megfeletkeznek arról az iylen számításokban, hogy a benzinnek is el kell jutni a kúthoz és előtte fel kell dolgozni. az ilyen cikkek megjelenése politikai kérdés is szerintem, főleg itt a narancsvidéken. én inkább bevállalom az etanolos "környezetrombolást", mint megyek sikálni az állatvilágról a nyersolajat a katasztrófákkor
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11618913
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-18T22:27:32+01:00
2010-11-18T22:27:32+01:00
Treeplanter
http://blog.hu/user/534885
Imádom, ahogy minden mindennel összefügg - jó az alapfelvetés... Viszont a "hívőt" (pl. sötétzöldet) ez sajnos kevésbé hatja meg: ahhoz újra kellene gondlni a dogmákat...
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11597318
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-11-16T22:27:11+01:00
2010-11-16T22:27:11+01:00
sanc.y
http://blog.hu/user/535450
Én kb. pár hete építtettem be átalakítót 1.4-es Berlingomba.Eredmény: 12L fogyasztás, nehezen indul + 15 km utáni leállást követő indítás is nehézkes.Eddig sajna elég negatív..
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11587913
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-15T22:57:20+01:00
2010-11-15T22:57:20+01:00
z003
http://blog.hu/user/401769
A húsfogyasztás ellen pedig szintén senki sem ágál.<br />
Jobban csökkenti a co2 emissziót a húsfogyasztás elhagyása, mint ha valaki a Camry-ját Prius-ra cseréli.<br /><a rel="nofollow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Environmental_effects_of_meat_production">en.wikipedia.org/wiki/Environmental_effects_of_meat_production</a><br />
Már látom a hatásvadász címeket.<br />
"A húsfogyaszás éhezést hoz!"<br />
"A gazdagok disznókkal zabáltatják fel a szegények kenyerét"
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11584498
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-15T16:23:02+01:00
2010-11-15T16:23:02+01:00
z003
http://blog.hu/user/401769
Kapásból nem tudnék a levegő munkacsoportnál kártékonyabb, bandát felsorolni.<br />
Az ő bölcsészmenőkéinek a félrevezető tevékenysége sérti az én alkotmányos jogomat a tiszta levegőhöz.<br />
Állandóan a személyautók szennyezésén recskáznak. A fűtési rendszerek emissziójával bezzeg soha sem. Őszi téli időszakban olyan füst van, hogy sonkát, kolbászt lehetne vele füstölni.<br />
Össznépi lomb és szemétégetés, a vegyes-tüzelésű fűtések NOx CO és PM10 emissziója nagy ívben leszarva, mint ha nem is lenne. Mintha nem is röppenne ki ezeken a kéményeken napi 20 kiló biomassza.<br />
Hogy szar a levegő? Hát ezért szar többek között.<br />
És az, hogy ez a csürhe mással foglalkozik az dühít. Szarrá kellene perelni őket, és feloszlatni, mert a tevékenységük kimeríti a közösség elleni izgatást. A közlekedni vágyók közössége ellen elkövetett biofasizmust.
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11582249
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-15T12:46:35+01:00
2010-11-15T12:46:35+01:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
Kár hogy az ilyen alaptalan sajtóanyagért és dogozatért nem lehet senkit személyesen felelősségre vonni... a sötétzöldek megint alkottak... persze valószínűsíthető, hogy "megrendelésre". Azért a totalcar cikk végén a hozzászólásokban szerencsére az is látszik, hogy sokan reálisan látják a helyzetet, és nem tekintik mérvadónak az alaptalan hazugságokat, amit ez a "tanulmány" említ.
https://etanol.blog.hu/2010/11/15/kornyezetvedok_az_erdoirtas_mellett/full_commentlist/1#c11581834
Válasz erre: Környezetvédők az erdőirtás mellett
2010-11-15T12:06:23+01:00
2010-11-15T12:06:23+01:00
MNOP
http://blog.hu/user/501926
Már így is elég jó ütemben terjed az etanol hazánkban, főleg ahhoz képest, hogy a felvidéken még alíg van etanol kút. <br />
Egyébként amikor a dohánytermékeket is elkezték korlátozni, sorra jöttek a tanulmányok, hogy nem is olyan káros.
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11573613
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-14T11:17:47+01:00
2010-11-14T11:17:47+01:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
Persze persze. Mivel ejtőtartályról megoldható az etetés, így a kibocsátás mérése is viszonylag gyorsan megoldható mindenféle üzemanyaggal.
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11573247
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-14T10:16:35+01:00
2010-11-14T10:16:35+01:00
Tunyi
http://blog.hu/user/499187
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se?fullcommentlist=1#c11569680" class="reply_nick_4623" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11569680 );">@Égő Ákos</a>: <br />
Próba,szerencse! Majd egy videót szabad kérni arról hogy jár benzinnel és etanollal?:)
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11569680
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-13T17:53:31+01:00
2010-11-13T17:53:31+01:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
Persze, persze, a gyújtás alap, az nem kérdés, csak ezekkel a fúvókákkal vagyok bajban. :)<br />
120/150-es fúvókák vannak benne, jól emlékszel.<br />
Elvileg 132-es kellene.<br /><br />
Egyébként a gyári állapottal nincs gond most 9500 km van benne - szinte gyári állapot. Annyira tökéletes a motor, hogy sok katalizátoros megirigyelné a CO kibocsátását.
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11569443
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-13T17:14:31+01:00
2010-11-13T17:14:31+01:00
Tunyi
http://blog.hu/user/499187
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se?fullcommentlist=1#c11566229" class="reply_nick_4623" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11566229 );">@Égő Ákos</a>: <br />
hát lehet hogy kevés lesz oda a 130as...gyárilag ha jól rémlik 120as van benne azt minimum 135-140esre kell cserélni ha nem nagyobbra. Emellett nem árt a gyújtást is tökéletesre meg csinálni,minimum olyan szintre mintha most jött volna ki a gyárból.<br />
Nagypolskikon is olyan karbi van? (nem is tudtam:D) Az én polskimon Weber 10/250es van most,gyárilag mágnesszelepes 28S1A. <br />
Gyújtás állításról nem megfeledkezni!:) (mert különben csak dadog majd)<br />
Én ma állítottam szelep hézagot mivel 270kmel ezelőtt lett összerakva a motor és elállítódott (már kitámasztottak a szelepek hidegen,0mm hézag) most egész jónak tűnik,igaz ma volt 18fok és van 3L benzin a 9L etanol mellett.....soha nem lesz ez jó hidegben...
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11566229
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-13T00:56:48+01:00
2010-11-13T00:56:48+01:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se?fullcommentlist=1#c11565472" class="reply_nick_499187" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11565472 );">@Tunyi</a>: Hú ez most érdekelne, mert van nálam egy ZUK amit etanolosítanék. Ha jól nézem ezen 34 DCHD karbi van ami a nagypolszkikon is volt. Kicsit számolgatva úgy gondolom 130-as fúvóka kéne nekem is (az egyik torokhoz). Szerintem ugyan olyan fúvóka mint a Ladában. Jól gondolom?<br />
Illetve ez beszerezhető vagy csináljam meg?
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11565472
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-12T22:39:40+01:00
2010-11-12T22:39:40+01:00
Tunyi
http://blog.hu/user/499187
Skacok nyugi:D higgadjatok le:)<br /><br />
Inkább azt találjuk ki hogy a retekben lehetne megoldani azt hogy kis gázadásra ne fulladjon a gép,és haladjon is ha a gázpedálra lépek és ne csak a motor hangját változtassam meg a gázpedál lenyomásával.<br />
(P126,gyári weber karbi,115 helyett 130 főfúvóka,1.5mmt síkolt hf,gyűrűzés,előgyújtás 10fok helyett 20-30fok).<br />
Egyébként én lebeszéltem már magamat az etanolról téli időszakra...nem melegszik be a motor,illesztési hézagok nagyok maradnak tehát szétkopik rövid időn belül,ezért inkább minimum felesben megy majd bele és vissza kapja a gyári főfúvóka méretet és kisebb előgyújtást...Ilyen időben már nem éri meg szórakozni vele,pláne akinek vízhűtéses a gép és nagyobb a motor...városban szerintem 60fok felé nem megy a mutató :D<br />
Minden jót üdv
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11540264
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-10T11:47:09+01:00
2010-11-10T11:47:09+01:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se?fullcommentlist=1#c11536119" class="reply_nick_321300" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11536119 );">@FM2k</a>: <br />
Vannak itt ilyenek?<br />
Nagyképűségről akkor is beszélhetünk, amikor a saját grammolásos mérési módszered isteníted, és tévedhetetlennek tartod. Szerintem közel sem az, de ezt már kifejtettem régebben. Raktál le valami más értékelhetőt is az asztalra etanolos témában?<br />
"először valamiért már csak a nagyképű, a tévedhetetlen és az ellenszenves jelzők villanak be" Gondoltál már arra, hogy ez visszafelé is elég alappal bír? ;)<br />
Csalással vádolni kemény dolog azért... valahogy egy ilyen után kétes érzéseim vannak a "BÉKE!" feliratra ott a végén.<br />
Van az a kategória, amikor nagyképűnek és ellenszenvesnek tartasz, semmi gond, a véleményed nyílvánítod. De ha hazugsággal és csalással vádolsz, az más kategória. Kérlek kicsit fogd vissza magad ilyen téren, mert ezzel a saját szegénységi bizonyítványod állítod ki, főleg hogy nyilvános ez a blog olyanok körében is, akik alá tudják támasztani felhasználói oldalról az állításaimat.<br /><br />
Bocs az itteni olvasóktól ezért a kis párbeszédért, de bosszant ez a hangnem már.<br /><br />
A userek autói általában indulnak 1-2mp alatt is, nagyon ritka az az eset, vagy autótípus, amit ennél hosszabban, akár 7-8mp-ig kell indítani, mire beindul. De erről is nagyon sokat tudsz, látom...<br />
Egy valamiben igazat adok: benzines módban az ECO szintén tud spórolni egy keveset (minimálisat, mert itt nincs 1.01 feletti szegényítés), és ha ezt a fogyasztást összehasonlítom az E85-ös fogyasztással, akkor tényleg 30% körüli érték jön ki... de ne feledd, ehhez is az E85power ECO módja járul hozzá, az átalakító nélkül a benzines fogyasztás sem lenne olyan jó!
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11536119
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-09T21:30:34+01:00
2010-11-09T21:30:34+01:00
FM2k
http://blog.hu/user/321300
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se?fullcommentlist=1#c11526759" class="reply_nick_197116" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11526759 );">@opel16v</a>:<br />
a hangnem a hazudozók és a nagyképűek ellen irányult.<br /><br />
továbbra is mellé beszélsz. amíg nincs hiteles mérési eredmény a kezedben, nincs miről beszélnünk. egy bc adata nem hiteles, más üa-gal meg pláne nem az.<br />
már számtalanszor elmondtam, hogy csalsz.<br />
ha a benzinre is eco-zol akkor ott lesz a 30+.<br />
nekem nincs félni valóm. az én kezemben hiteles adatok vannak. nem kell hinni a usereknek. sosem tudhatod hogyan használja az autóját.<br /><br />
nagytudásúnak állítod be magad, de azért agyonparaméterezel egy "problémát", továbbá nyugodt szívvel köszörülteted reggelente a userek autóját 7-8 mp-ig...<br /><br />
elismerem a munkásságodat. annyi csak a bajom, hogy ha opel16v-t látok a neten, először valamiért már csak a nagyképű, a tévedhetetlen és az ellenszenves jelzők villanak be. csak másodjára a hozzáértő, kreatív, értelmes.<br /><br />
BÉKE!
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11529644
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-09T11:54:50+01:00
2010-11-09T11:54:50+01:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
Ja még az érdekelne ha már így szóba került, hogy milyen méréseket végeztetek E85power kit-tel? :) Érdekelne engem is, ha már volt ilyen ;) Minden mérési eredmény jól jön, bár már végeztünk mi is fél tucatot (ezek csak emissziómérésre különböző módokban).<br /><br />
Egyébként ha a hungranát pl rá tudjuk venni gázelemző gép vételére a fékpadhoz, ott tudnánk mindketten hitelesen mérni... az talán elfogadhatóbb lenne számodra is, mint a saját méréseink ;) Kicsit bökdösd Te is őket, mert szerintem hajlanak rá :)
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11528955
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-09T11:01:19+01:00
2010-11-09T11:01:19+01:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
Ákos:<br />
Ha a lambda 1.05 mérési hibatartomány lenne, akkor az autók kb 50% eséllyel mennének át a vizsgákon az emissziómérésen ;)<br />
Az E85power kit erőssége a nagyon pontos lambdafüggvény elemzés, ebből pedig százados pontossággal tudja kalkulálni az átlagos lambdaértéket. Ez pedig megfelelő alap a pontos dinamikus szabályzáshoz, mint azt már sokszáz elégedett user is igazolni tudja, nem csak az elmélet.<br />
Minden tiszteletem az injektoros csapaté, sokat tanultam annó én is a netes anyagaikból, de attól hogy ők nem tudják ezt a lambdafüggvény elemzést pontosan megoldani megfelelő elektronikai és szoftveres megoldásokkal, még lehetséges, és mint a példa mutatja, már megoldott.<br />
A keskenysávú szondát nem kell lenézni, tapasztalatom szerint nagyon sok esetben pontosabb reakciójú, megbízhatóbb, és hosszabb élettartamú, mint a szélessávú (ugyanis szélessávú mellé is szerelhető már az E85power, ezekkel is van már bőven tapasztalat).<br />
A katalizátor hőmérséklete erős összefüggésben van a kilépő kipuffogó gáz hőmérsékletével, az pedig a NOx szinttel. Már elég sok mérésünk volt ilyen téren, és semmilyen negatív hatással nincs a károsanyag emisszióra az ECO mód! Ez fontos szempont, mivel jómagam amúgy sok éve környezettudatos technológiák fejlesztésével foglalkozom, tudatosan. Úgyhogy mindenki biztos lehet benne, hogy elsődleges szempont a környezetvédelem, utána jönnek csak az ügyfelek pénztárcáját kímélő szempontok.<br />
Tehát mégegyszer: az ECO mód 1.00-1.03 átlagos kalkulált lambdaértéket tart, legritkább esetben maximum az 1.05 értéket érheti el. Ez sem motorterhelésben, sem környezeti terhelésben nem jelent többletet. Kicsit sem.
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11528045
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-09T09:32:31+01:00
2010-11-09T09:32:31+01:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se?fullcommentlist=1#c11526759" class="reply_nick_197116" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11526759 );">@opel16v</a>: Mint már említettem a lambda 1,05 az mérési hiba tartomány. :)<br />
Azt nem állíthatod, hogy 1,03-1,05-re állítasz be egy autót, keskeny sávú lambdával. Ilyet szakember nem állíthat, mert fizikai képtelenség, ha már látott valaki keskeny sávú szondát dolgozni ez fel sem merül benne. Ez független a részterheléstől. Lehet hogy laikusokat ezzel meg lehet etetni de bármilyen szakember megmosolyogja. <br /><br />
Kötelező olvasmány magyarul:<br /><a rel="nofollow" href="http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=2">injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=2</a><br /><br />
Ráadásul ilyen jellegű minimális elszegényítés kiemelt periódusokban nem változtat jelentősen a fogyasztási értékeken. <br /><br />
Fogyasztás csökkentése csak radikális hígítással elérhető. Ami egyébként működik az E85-esetében. A méréseink szerint a kipufogógáz hőmérséklete a kipufogás után (benzines szegényítéssel ellentétben) nem emelkedik jelentősen. Viszont katlizátoros autók esetében a katalizátor hőmérsékletének emelkedését vonja maga után (ez E85 POWER elektronikával mért érték!) illetve a káros anyag kibocsátás a gyári érték többszöröse lesz.<br />
Ha te az állított fogyasztás csökkenést garantálod, az csakis ez az út lehet. Ezzel gyakorlatilag elismered a szegényítés tényét. Vagyis nem a méréshatáron belüli korrekcióról beszélek, hanem a valós szegényítésről. Ez aggályos olyan kijelentések mellett hogy: "környezetbarát". Persze ez nem von le semmit a dolog nagyszerűségéből mert a felhasználók 90%-a nem foglalkozik ezzel csak a takarékosság lebeg a szemük előtt. <br /><br />
De az én véleményem szerint a műszaki biztonság és a környezeti normák megtartása az elsődleges, még E85 esetében is. <br /><br />
Ezzel le is zártam ezt a témát nem szeretnék foglalkozni többet ezzel, viszont szeretném ha világosan lássanak a felhasználók akik a lehetőségek között kutatnak és tudják mire számítsanak.
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11526759
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-09T00:39:29+01:00
2010-11-09T00:39:29+01:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
Nem is azonos fogyasztásról beszéltem a benzinessel. Az ügyfeleim közül emlegették páran ezt, de aztán a mérésen 10-15% közti növekmény volt E85-tel a benzinhez képest. <br /><br />
FM2k: tény, hogy E85-tel nő a motor hatásfoka, több okból kifolyólag is. Némelyik motoré jobban, mint másoké. Ilyen hangnemben általában az beszél, aki fél, pl hogy nincs igaza, vagy nem elég a tudása ahhoz, hogy felfogjon dolgokat.<br /><br />
Ákos: mint már említettem korábban is, az ECO mód maximális határa az 1.05 lambda, de 99%-ban nem tartózkodik 1.03 felett ez az érték. Az ECO mód csak kis részterhelésen aktív, felette nem. Mértük a károsanyagot ECO móddal is, és nem volt mérhető növekedés ebben a sávban. Ráadásul az ügyfelek közül nem egy volt olyan, akinél az ECO mód csak részben van engedélyezve, tehát a lambdajel változtatás egyáltalán nincs is. Náluk a gyári 1.00 környékén játszik úgy az ECO első fázisa, hogy ott is tud pár %-ot lecsípni a fogyasztásból.<br /><br />
Ez itt nem a reklám helye, nálam is az ügyfelek 90%-nak 24-26%-os átlagos túlfogyasztása van, csak meg szerettem volna említeni, hogy igenis létezik az a ritka jelenség, amikor kb csak feleennyi a többlet. Vizsgált és mért esetekről beszéltem, nem a hasamra ütöttem.
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11522845
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-08T17:33:03+01:00
2010-11-08T17:33:03+01:00
FM2k
http://blog.hu/user/321300
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se?fullcommentlist=1#c11517605" class="reply_nick_197116" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11517605 );">@opel16v</a>: <br />
Na ne világolj már...<br />
Felháborítónak tartom a hunflex,pte85 és a te hazugságaidat is.<br />
Egy hiteltelen ember vagy a szememben. Olyan marketing ízű dolgokról beszélsz, ami köszönő viszonyban sincs a valósággal.<br />
Még hogy megnöveli a motor hatásfokát. És mégis mennyivel? Volt erre vonatkozó mérésed?<br />
Majd ha grammra pontos és hiteles adataid lesznek teljesen azonos körülmények mellett (út, idő, sebesség, lambda, terhelés, üa tisztaság), talán adok majd a szavadra, addig csak világolsz.<br />
Azt gondolom, hogy a mai napig egyetlen hiteles ember van az átalakítós piacon, Ákos.
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11521216
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-08T15:05:08+01:00
2010-11-08T15:05:08+01:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se?fullcommentlist=1#c11517605" class="reply_nick_197116" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11517605 );">@opel16v</a>: Hát, az elszegényítés jó hatásfokkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Cserébe viszont más kellemetlen hatásai vannak. Ha az előírt normákat betartod, KIZÁRT (!) az azonos fogyasztás. Ez nem feltételezés nem legenda hanem tudomány.
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11517605
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-08T09:22:29+01:00
2010-11-08T09:22:29+01:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
Nem sok, de van pár ügyfelem, aki szintén azt állította, hogy nem tapasztal az E85power kittel és bioetanollal fogyasztásnövekedést. Első eseteknél hibára vagy rossz beállításra gyanakodtam, és végeztünk fogyasztásméréseket benzinnel és E85-tel is, ezeken rendre 10-15% környéki fogyasztásemelkedés volt mérhető, miközben az élőadatok és motordiagnosztikai adatok rendben voltak. Egyszerűen néhány motortípusnál annyira megnöveli a motor hatásfokát az E85, hogy csak ekkora fogyasztástöbblet alakul ki a mindennapi átlag közlekedésben. Ezek az esetek jellemzőek nagyköbcentis vasak, és jellemzően a legkisebb értékek automata váltós változatoknál jöttek (a váltók jól megfigyelhetően alacsonyabb fordulaton váltanak fel, a nagyobb nyomaték miatt). Ezeknél tud a leghatékonyabban dolgozni az ECO módja is az átalakítónak.
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11514830
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-07T20:36:51+01:00
2010-11-07T20:36:51+01:00
FM2k
http://blog.hu/user/321300
az a válaszadó, aki feles keverésnél nem tapasztalt növekedést, az csak szimplán madár.<br />
aki nem tapasztalt fogyasztásnövekedést tiszta e85 használat esetén sem, az viszont egy igazi LÚZER.
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11508131
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-06T22:54:43+01:00
2010-11-06T22:54:43+01:00
Tunyi
http://blog.hu/user/499187
most már én is felesben fogom tankolni...elegem lett abból hogy nem megy szerencsétlen autó...hiába a jó gyújtás,hiába a sűrítési arány növelése,hiába a jó karburátor...midnen hiába ha SZAR az üzemanyag! (idén tavasszal rossz gyújtással,karburátorral,kevés kompresszióval) sokkal jobban ment a gép kisebb főfúvókával..ennyi nincs mit tagadni legalábbis az itteni benzinkutasnak...valamit nagyon elcseszik....
https://etanol.blog.hu/2010/11/05/az_e85_haszna_lat_ke_rdo_i_v_e_rte_kele_se/full_commentlist/1#c11505673
Válasz erre: Az E85 használat kérdőív értékelése
2010-11-06T17:51:31+01:00
2010-11-06T17:51:31+01:00
MNOP
http://blog.hu/user/501926
szerintem az etanol most még gyerekcipőben jár, mondhatnánk, nyári hóbort.<br />
most már én is benzint tankoltam, mert nem akart a reggeli "hidegben" indulni...
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11474821
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-11-03T11:04:19+01:00
2010-11-03T11:04:19+01:00
BigO
http://blog.hu/user/388922
Úgy néz ki egyenlőre beválni látszik a 6 liter B95 plusz 49 liter E85 kombó. Ezzel a fogyasztásom is lejjebb ment, és a reggeli hidegben az indítózásaim is pöccre történnek. Alig érek hozzá a kulcshoz már jár a motor.<br /><br />
Ez így most nekem E85 helyett E75-öt jelent, tavaszig ezzel a kombóval járok, így most nekem ez lesz a téli etanol arányom.
https://etanol.blog.hu/2010/10/28/kornyekbeli_orszagok_e85_uzemanyaginak_osszehasonlito_merese/full_commentlist/1#c11464555
Válasz erre: Környékbeli országok E85 üzemanyaginak összehasonlító mérése
2010-11-02T12:40:08+01:00
2010-11-02T12:40:08+01:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
Na jó, kicseréltem a képet. :)
https://etanol.blog.hu/2010/10/28/kornyekbeli_orszagok_e85_uzemanyaginak_osszehasonlito_merese/full_commentlist/1#c11439646
Válasz erre: Környékbeli országok E85 üzemanyaginak összehasonlító mérése
2010-10-29T21:02:55+02:00
2010-10-29T21:02:55+02:00
vonschwarcz
http://blog.hu/user/383043
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/28/kornyekbeli_orszagok_e85_uzemanyaginak_osszehasonlito_merese?fullcommentlist=1#c11430868" class="reply_nick_4623" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11430868 );">@Égő Ákos</a>: francba, már megint hazudnak a történelemkönyvek? ;)
https://etanol.blog.hu/2010/10/28/kornyekbeli_orszagok_e85_uzemanyaginak_osszehasonlito_merese/full_commentlist/1#c11430868
Válasz erre: Környékbeli országok E85 üzemanyaginak összehasonlító mérése
2010-10-28T23:05:08+02:00
2010-10-28T23:05:08+02:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/28/kornyekbeli_orszagok_e85_uzemanyaginak_osszehasonlito_merese?fullcommentlist=1#c11428857" class="reply_nick_383043" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11428857 );">@vonschwarcz</a>: Dehogy szűnt, dehogy szűnt :)
https://etanol.blog.hu/2010/10/28/kornyekbeli_orszagok_e85_uzemanyaginak_osszehasonlito_merese/full_commentlist/1#c11428857
Válasz erre: Környékbeli országok E85 üzemanyaginak összehasonlító mérése
2010-10-28T19:45:52+02:00
2010-10-28T19:45:52+02:00
vonschwarcz
http://blog.hu/user/383043
A térképet megnézném még egyszer - Csehszlovákia '92-ben megszűnt, vele a közös magyar-cseh határ is. <br /><br />
A cikk jó, végre méréseken alapul és nem csak ex has értékeket sorol fel.
https://etanol.blog.hu/2010/10/28/kornyekbeli_orszagok_e85_uzemanyaginak_osszehasonlito_merese/full_commentlist/1#c11427271
Válasz erre: Környékbeli országok E85 üzemanyaginak összehasonlító mérése
2010-10-28T16:41:29+02:00
2010-10-28T16:41:29+02:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
Jó cikk, remélem lesz folytatása :)
https://etanol.blog.hu/2010/10/28/kornyekbeli_orszagok_e85_uzemanyaginak_osszehasonlito_merese/full_commentlist/1#c11423007
Válasz erre: Környékbeli országok E85 üzemanyaginak összehasonlító mérése
2010-10-28T09:51:58+02:00
2010-10-28T09:51:58+02:00
Indy_
http://blog.hu/user/173404
Most akkor van benzin a Hungrana etanoljában vagy nincs?
https://etanol.blog.hu/2010/10/28/kornyekbeli_orszagok_e85_uzemanyaginak_osszehasonlito_merese/full_commentlist/1#c11422616
Válasz erre: Környékbeli országok E85 üzemanyaginak összehasonlító mérése
2010-10-28T09:00:50+02:00
2010-10-28T09:00:50+02:00
sfdrake
http://blog.hu/user/78768
A tartály mikor már üres, az alatta lévő csövekben még simán marad 100-200 liter.
https://etanol.blog.hu/2010/10/28/kornyekbeli_orszagok_e85_uzemanyaginak_osszehasonlito_merese/full_commentlist/1#c11422573
Válasz erre: Környékbeli országok E85 üzemanyaginak összehasonlító mérése
2010-10-28T08:54:59+02:00
2010-10-28T08:54:59+02:00
Pinyti
http://blog.hu/user/37578
Persze, hogy érdemes...
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11400838
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-26T09:20:37+02:00
2010-10-26T09:20:37+02:00
Indy_
http://blog.hu/user/173404
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11380726" class="reply_nick_388922" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11380726 );">@BigO</a>: Alufelnim van, de a gyári méretben, sőt, a téli garnitura szélesebb és peresebb. :)
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11397830
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-25T20:35:55+02:00
2010-10-25T20:35:55+02:00
Einstein
http://blog.hu/user/169762
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11397804" class="reply_nick_169762" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11397804 );">@Einstein</a>: Agp etanol volt, madaras tecso benzinnel. A benzinnel azóta sincs gondom.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11397804
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-25T20:33:32+02:00
2010-10-25T20:33:32+02:00
Einstein
http://blog.hu/user/169762
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11241365" class="reply_nick_405621" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11241365 );">@exphil</a>: <br />
Mi az, amit itt nem vizeznek?<br /><br />
Eddig felesben tankoltam, kb 10% fogyasztásnövekedés volt, 1,6 Zetec.<br />
Alul nyomatékosabb lett, felül gyengébb. Városban kifejezetten kellemesebb volt vele járni, autópályán közömbös.<br />
Semmi problémát nem tapasztaltam.<br />
Legutolsó tankolásnál, mikor kezdett hűvösödni, csak 40% etanolt töltöttem rá. Ahogy kikanyarodtam a kúttól, rögtön berángatott. Ezt addig produkálta rapszodikusan, de inkább igen, mint nem, amíg rá nem tudtam tölteni vagy 10 liter drága minőségi üzemanyagot. Most tiszta (normál) benzinnel járok, de még nem tisztult le a rendszer, úgy érzem. Ugyanott tankolok benzint, mint ahol azelőtt. Nem merek azóta etanolt rátölteni, főleg, hogy a fogyasztás a 60/40 arány alatt igen megnőtt. Ki érti ezt?
https://etanol.blog.hu/2010/05/25/wartburg_1_3_e85_tel/full_commentlist/1#c11385709
Válasz erre: Wartburg 1.3 E85-tel
2010-10-24T13:35:27+02:00
2010-10-24T13:35:27+02:00
waresz
http://blog.hu/user/525640
most vettem egy 1.3 wartburgot és szeretném átalakítani én is e85-re.a kérdésem,hogy a fúvóka cseréhez le kell szedni a karbit?és,hogy a gyújtást merre fele kell tekerni?a hütő fele vagy a tűzfal fele?köszi a választ!üdv
https://etanol.blog.hu/2009/07/09/35_eves_skoda_110r_coupe_alkohollal/full_commentlist/1#c11383202
Válasz erre: 35 éves Skoda 110R Coupé alkohollal
2010-10-23T22:43:11+02:00
2010-10-23T22:43:11+02:00
Illetékes Elvtárs
http://blog.hu/user/65579
S100, eredeti motor, favorit karbival most ott tartok, hogy meg nem jo, de mar elheto a kocsi. I torok fofuvoka 0,925 helyett 1,3; II torok fuvoka 1,2 helyett 1,5; alapjarati fuvoka 0,45 helyett 0,6. Furoszarak 0.5-tol 2,5-ig 0,1-es lepesekben 1000Ft. Ezt ki lehet birni. Inditassal -2 fokban sem volt bajom, pocre ment. Nalam a gumitomites a porlaszto alatt kifejezetten jobban szereti az etanolt, mint a benzint.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11380726
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-23T17:28:25+02:00
2010-10-23T17:28:25+02:00
BigO
http://blog.hu/user/388922
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11224654" class="reply_nick_173404" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11224654 );">@Indy_</a>: Nincs nagy nehéz alifelnid peres gumival amit március környékén tettél fel au autóra ?
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11380709
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-23T17:25:39+02:00
2010-10-23T17:25:39+02:00
BigO
http://blog.hu/user/388922
Hmmm. 3 liter benzin, többi E85 -tel kijártam egy tankot. Most némileg jobb lett a fogyasztásom, mondhatni szinte rendben. Most 5 liter 95-öst tankoltam, utána megpróbálom 6-7literrel, majd összevetem melyiket válasszam télire.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11366873
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-21T23:04:28+02:00
2010-10-21T23:04:28+02:00
Tyrongrall
http://blog.hu/user/524684
Sziasztok!<br />
1.4-es G astrát augusztusban alakítottam át etanolosra. BioEtun átalakító. Eddig 7-7.5 litert evett mikor tisztán benzinnel ment. Azóta elkocsikáztam 3000km-t, egyszer volt idáig után állítás. Az átlagos fogyasztás 9.6 liter +- 0.5 a körülményektől függően. Kicsit sokallom, mert ez bőven több mint +20-25% főleg, hogy városban jóformán nem is használom és próbálom kerülni a satufék-padlógáz kombókat. Most kipróbáltam teletankból(52liter) 6.5 liter benzin több etanol. 9.7et evett úgy, hogy kb 400km autópálya 120km/h sebesség mellett amit igyekeztem tartani. Úgy látom a kis benya az üdvösségért elmélet nem működik. Kinek van tapasztalata ilyen kocsival, meddig lehet lemenni fogyasztásban? üdv!
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11366297
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-21T22:11:22+02:00
2010-10-21T22:11:22+02:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
Akkor a megoldás a hidegebb idő lehet, hidegebb beszívott levegővel megnő a kopogási hajlam is tudtommal. Ez is lehet oka.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11358912
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-21T11:07:33+02:00
2010-10-21T11:07:33+02:00
hhhhhh
http://blog.hu/user/37684
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11355377" class="reply_nick_197116" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11355377 );">@opel16v</a>: a feles arány előtti tankolásnál is 1/3 volt csak az E85, akkor még jobban kopogott, ezért próbáltam - a hidegebb idő ellenére - felesben.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11355377
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-20T21:46:18+02:00
2010-10-20T21:46:18+02:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
Lehet hogy érdemes lenne visszavenni az arányt harmadra, mert a szegényesebb keverék miatt is kopoghat...
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11352397
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-20T16:45:46+02:00
2010-10-20T16:45:46+02:00
hhhhhh
http://blog.hu/user/37684
E 85 minőségrolmásról tapasztalat:<br /><br />
turbómotor, 2000ccm<br />
korábban 95-ös benzintől alacsony fordulaton, terhelésnél motorkopogás;<br />
Később 1/3 e85 és benzin keveréssel kopogás megszűnt.<br />
Most felesben megy az E85 és ismét kopog a motor. Hova tűnt az oktánszám?????
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11325524
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-18T10:39:21+02:00
2010-10-18T10:39:21+02:00
Indy_
http://blog.hu/user/173404
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11260075" class="reply_nick_388922" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11260075 );">@BigO</a>: Én már fél tankot elhasználtam a benzinnel dúsított (5 liter/55 liter) koktélből, de a szintjelző szerint nincs érzékelhető változás...
https://etanol.blog.hu/2010/06/24/kozponti_vezerles_e85_atalakitasanak_veszelyei/full_commentlist/1#c11305406
Válasz erre: Központi vezérlés E85 átalakításának veszélyei
2010-10-15T14:30:16+02:00
2010-10-15T14:30:16+02:00
Gabe80
http://blog.hu/user/521915
Suzuki swift 1 esetében a javított hidegindítás miatt külön kapcsolóra kötöttem a bef. szelep vezérlőszálát párhuzamosan. Így indítás előtt test kapcsolásával befecskendezek neki és könnyen indul. Csak dióda bekötése nélkül tudtam megoldani, mert ha diódát kötöttem a vezérlőszálba, akkor a bef.szelep csatlakozónál a feszültség felment 70-80! voltra. Vajon miért???
https://etanol.blog.hu/2010/10/11/mi_is_lesz_decemberben/full_commentlist/1#c11289662
Válasz erre: Mi is lesz decemberben?
2010-10-14T09:45:38+02:00
2010-10-14T09:45:38+02:00
THFerenc
http://blog.hu/user/510889
Hát igen, a kormány 2 oldalról is be van szorítva: egyrészt ott az olajlobbi nyomása és a jövedéki adó csökkenése, másik oldalon pedig az Uniós vállalások és az elkötelezettség a környezett-terhelés csökkentésére. Reméljük ez utóbbi nagyobb súllyal esik a latba és hamarosan megszületik a jogi háttér a bioüzemanyagok elterjedésének növelésére.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11289472
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-14T09:28:21+02:00
2010-10-14T09:28:21+02:00
THFerenc
http://blog.hu/user/510889
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11264795" class="reply_nick_360012" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11264795 );">@Atiska</a>: Érdekes a tapasztalatod. Mivel egy helyről kapja az összes kút az E85-öt (ellentétben a benzinnel), ezért nem szabad, hogy minőségi különbség legyen. A VPOP és a gyártó is rendszeres ellenőrzéseket végezhet a kutakon, és ha bármilyen manipulációt találnak (pl. vizezés), annak komoly következményei vannak a kútra nézve. Ha olcsóbb a magán benzinkút, mint az Agip, akkor nyudodtan tegyél még egy próbát.
https://etanol.blog.hu/2010/10/11/mi_is_lesz_decemberben/full_commentlist/1#c11272022
Válasz erre: Mi is lesz decemberben?
2010-10-12T14:59:17+02:00
2010-10-12T14:59:17+02:00
MNOP
http://blog.hu/user/501926
Előbb utóbb lesz itt valami, mondjuk az olajlobbi dolgozik azért...
https://etanol.blog.hu/2010/10/11/mi_is_lesz_decemberben/full_commentlist/1#c11270349
Válasz erre: Mi is lesz decemberben?
2010-10-12T12:39:31+02:00
2010-10-12T12:39:31+02:00
IQLight
http://blog.hu/user/80533
Egy az egyben olyan, mint az ólmozatlan üzemanyag bevezetése itthon. Előbb -ahol kapni lehetett- drágábban adták, mint az ólmozottat, aztán jó sokáig vakaróztak, hogy bevezessék-e mindenhol, aztán most meg csak az van és örülünk.<br /><br />
Miért kell ugyanezeket a tánclépéseket eljátszani az E85-tel szemben is? Ha azt mondaná a kormány, hogy 2015-től nem lesz más, csak alkohol a kutakon, akkor az lenne és pont. Én is szívnám a fogam, mert nem olcsó az átalakító, de megvenném és onnantól az lenne.
https://etanol.blog.hu/2010/10/08/bioetanol_a_magyarok_szerint_kerdoiv/full_commentlist/1#c11269694
Válasz erre: Bioetanol a magyarok szerint (kérdőív)
2010-10-12T11:39:42+02:00
2010-10-12T11:39:42+02:00
mormee
http://blog.hu/user/520603
Először is köszönöm a segítségét és észrevételeit!<br />
Itt reagálnék a megjegyzéseihez.<br />
A képzettségi szint kérdése a kerdoivem.hu automatikus kérdése, nem tudok vele mit csinálni. A bachelor hozzávetőleg főiskolai, a master fokozat pedig egyetemi végzettségnek feleltethető meg legkönnyebben.<br />
A kérdések feltevésénél valóban van egy kis kavarodás, ám direkt kérdeztem meg kétszer, hogy tankolna-e E85-öt, ugyanis azt is vizsgálom, hogy a kérdőív kitöltése közben változik-e a kitöltő hozzáállása a témához, valamint egyfajta kontrol kérdésként is szolgál.<br /><br />
Üdvözlettel,<br /><br />
András
https://etanol.blog.hu/2010/10/08/bioetanol_a_magyarok_szerint_kerdoiv/full_commentlist/1#c11269170
Válasz erre: Bioetanol a magyarok szerint (kérdőív)
2010-10-12T11:02:14+02:00
2010-10-12T11:02:14+02:00
Szalay Művészeti Szalon
http://blog.hu/user/157023
Szivesen segitek, de mar az elso oldalon elakadtam. Mi az a bachelor? Mi az a master fokozat? En egy prehisztorikus mernok vagyok. Olyan miert nincs, hogy "felsofoku diploma"? <br /><br />
A kerdesek tobbsege is eleg bugyuta, legalabbis egymas utan felteve: <br />
6: Milyen aranyban tankol E85-ot? <br />
7: Tervezi e hogy tankol E85-ot? <br />
12:Tankolna E85 uzemanyagot?<br /><br />
Ez igy elég zavaros :S<br /><br />
Kedves Orosz Andras! Remelem a diploma jobban kidolgozott lesz, sok sikert! :)
https://etanol.blog.hu/2008/04/11/etanol_a_simsonba/full_commentlist/1#c11265037
Válasz erre: Etanol a Simsonba!
2010-10-11T21:26:11+02:00
2010-10-11T21:26:11+02:00
Billz
http://blog.hu/user/166883
Milyen Audiba és milyen arányban?<br />
100%-ban nem ajánlott átalakítás nélkül.<br />
Ha injektoros akkor átalakítható de nehezen.<br />
Ha porlasztós akkor is átalakítható egy csomó fúvóka cseréjével. Macera viszont ilyenkor benzinnel is járni.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11264795
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-11T21:04:25+02:00
2010-10-11T21:04:25+02:00
Atiska
http://blog.hu/user/360012
Nekem az agip kutnál tankolva soha nem gyullad ki a sárga motor visszajelző lámpa.Ha viszont más neve nincs kútnál tankolok akkor igen.Talán más minőség lehet azért olcsóbb?Az Agip igaz drága de azzal nincs gond.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11260075
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-11T13:56:15+02:00
2010-10-11T13:56:15+02:00
BigO
http://blog.hu/user/388922
Kaposváron járva én is tankoltam egy ezresért benzint, majd koppra E85.<br /><br />
Meglátjuk mi változik...<br /><br />
Más :<br />
Úgy döntöttem diszkvalifikálom az Ag_ip kutakat egy darabig, és tudatosan a kisebb és olcsóbb kutakat ejtem majd útba. Felháborít az a 20Ft/literes extra nyereség amit Ag_ip rátesz.<br /><br />
Pest megyében lehet tankolni 235-ért is E85-t, mégis Ag_ip majdnem egységesen a 255-ös árra állt rá.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11254228
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-10T19:43:12+02:00
2010-10-10T19:43:12+02:00
Indy_
http://blog.hu/user/173404
Ma 50 liter etanolhoz kevertem 5 liter benzint. Nagyon kíváncsi leszek elsősorban a fogyasztás alakulására, mert a hidegindítással eddig sem volt gond.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11241365
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-08T21:23:31+02:00
2010-10-08T21:23:31+02:00
exphil
http://blog.hu/user/405621
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11233912" class="reply_nick_169762" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11233912 );">@Einstein</a>: nem vizezik egyiket sem ez már korábban kiderült ;)<br /><br />
én úgy tudtam, hogy a törvény szerint nem a benzin minimális mennyiségét adja meg, hanem az alkohol minimumát...<br /><br />
remélhetőleg hamarosan "téliesítik" az E85 összetételét, én alapvetően örülök a magas alkohol tartalomnak, az elektronikákat meg át kell programozni. a fogyasztáshoz nem tudok hozzászólni, mert érdemben április óta nem volt jó az autóm(a mai napig sem az)<br /><br />
én már csak a környezeti hatása miatt is inkább maradok a szesznél, pláne hogy lassan nem is megy majd 95-össel a kocsi :)<br />
üdv!
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11240214
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-08T19:13:06+02:00
2010-10-08T19:13:06+02:00
Gyurma73
http://blog.hu/user/151868
valószínű a benzinhez fognak nagyobb mértékben adni etanolt.Jövőre 6%nak kell lennie ha jól tudom.Ha már eléri mondjuka 10 % ot akkor is hatalmasat léptünk előre.az kb 300 millió liter?
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11238222
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-08T15:24:40+02:00
2010-10-08T15:24:40+02:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1?fullcommentlist=1#c11233985" class="reply_nick_513476" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11233985 );">@pfvari</a>: Bizony sosem késő tanulni. Mert te tudod rosszul.<br />
Az az adott típust sajnos nem sorolják át még ha tisztítaná a levegőt akkor sem. Bár csak így lenne, sok probléma megoldódna és zöld út nyílna az alkohol előtt. <br />
Az autó adatlapjában meghatározott értékek szerint kapja a besorolást.<br />
Van mód az átsorolásra de az átépítési engedély köteles. Például ez az egyik célunk hogy az E85-re alakított autók külön kategóriába essenek. De az átépítési engedélyt akkor sem lehet majd megúszni.
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11233985
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-08T09:17:22+02:00
2010-10-08T09:17:22+02:00
pfvari
http://blog.hu/user/513476
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1?fullcommentlist=1#c11233714" class="reply_nick_270388" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11233714 );">@kombika</a>: <br />
Tanulni sosem késő, elmondom hát neked hogy rosszul tudod. Mióta ugyanis megszűnt a zöldkártya és az emissziómérés kizárólag a műszaki vizsgán történik, azóta a járművek környezetvédelmi besorolása - egyébként helyeselhető módon - a valós kibocsátási értékek alapján történik. Természetesen egy elhanyagolt, szétégett katalizátoros, de új autót hátra is sorolhatnak, ugyanúgy ahogy egy az előírtnál jobban teljesítő jármű pedig kedvezőbb besorolást kap. De ha hitetlenkedsz, szívesen feltöltöm neked a kapott műszaki adatlapot, amivel az okmányirodában módosították a plecsnit :)
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11233942
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-08T09:13:15+02:00
2010-10-08T09:13:15+02:00
pfvari
http://blog.hu/user/513476
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1?fullcommentlist=1#c11233714" class="reply_nick_270388" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11233714 );">@kombika</a>: <br />
Rosszul tudod. Mióta megszűnt külön a zöldkártya és a műszaki vizsgával vonták össze, azóta, egyébként teljesen helyesen a valós mért kibocsátási értékek szerint sorolják be az autót.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11233912
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-08T09:10:45+02:00
2010-10-08T09:10:45+02:00
Einstein
http://blog.hu/user/169762
Van egy olyan gyanúm, hogy mivel az alkohol megköti a vizet, (pontosítható kijelentés) a kutasok erősebben vizezik az etanolt, mint a benzint.
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11233714
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-08T08:49:44+02:00
2010-10-08T08:49:44+02:00
kombika
http://blog.hu/user/270388
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1?fullcommentlist=1#c11230459" class="reply_nick_513476" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11230459 );">@pfvari</a>: <br />
Már nem azért, de a környezetvédelmi besorolást nem a mért károsanyag-kibocsátás szerint osztohatják, hanem az autó motor típusa szerint.. hiába van nekem 100% E85 -el működő autóm, nem kapok jobb besorolást amiatt, mert alacsnyabbak az értékek. Max először meglepődik a mérést végző, hogy elromlott a mérőkészülék. Utána meg ha szőrös szívű, akkor elzavar, mert nem a gyárilag előírt üzemanyaggal üzemelteted az autót..
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11232895
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-08T00:15:07+02:00
2010-10-08T00:15:07+02:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1?fullcommentlist=1#c11230323" class="reply_nick_321300" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11230323 );">@FM2k</a>: <br />
Érdekes azért, hogy végigolvastad figyelmesen az összes fórumot, és mégsem hiszel a sok felhasználónak, aki konkrét eredményeket is beírt már :) Meg még érdekesebb, hogy inkább hiszel a plazmagyertyában, meg az adalékban... remélem azért a tankba ajánlott ampullák és a csőmágnesek kimaradnak :)<br /><br />
Amúgy tegnap egész délután a hungranánál méricskéltünk. Sajnáltam hogy a saját autómmal nem sikerült mérni, mert a pad sorozatos hibajelzése után a gyártónál érdeklődve kiderült, hátsó kerekest nem tud mérni a pad :) De meg lett mérve két tök egyforma és tök új P308, egyik gyári FFV, másik E85power-es, egyébként minden létező adatukban egyeznek. No itt meglepő eredmények jöttek ki, a nyomatékgörbe a gyári FFV autón szokványos, az E85power-esben pedig mintha turbós lenne: 2300 fsz felett megjön szinte a max nyomaték, és tiltásig meg is van. Teljesítményben nem kicsit lett jobb, még én is alig hiszem az értékeket :))) Majd felkerülnek a mérések a honlapra, nem hagynám ki ezt a dicsekvést :DDD Jah, és mindeközben kb 6000km-es tapasztalat alapján az E85power-es Peugeot kevesebbet fogyaszt mint a gyári FFV tesója.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11231855
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-07T21:14:32+02:00
2010-10-07T21:14:32+02:00
FM2k
http://blog.hu/user/321300
Tatabányán van autószerelő ismerős, akinek sok kuncsaftja felesben járt E85-tel. Mára már felesben sem tankolnak. Itt tartunk.<br /><br />
baz-megye balfsz kútja: AVIA szirmabesnyő<br />
e85: 263<br />
benzin: 331
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11231172
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-07T20:03:49+02:00
2010-10-07T20:03:49+02:00
Gyurma73
http://blog.hu/user/151868
hát a dízellel jobban megéri
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11230459
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-07T18:38:29+02:00
2010-10-07T18:38:29+02:00
pfvari
http://blog.hu/user/513476
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1?fullcommentlist=1#c11230323" class="reply_nick_321300" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11230323 );">@FM2k</a>: <br />
Az E85power átalakítóval nekem tartós mérések alapján 22% többletfogyasztás jött ki. Mondhatod hogy nem laboratóriumi pontos mérés, de erre meg én azt mondom hogy a gyakorlat szempontjából nem is a grammolásos mérés a szempont, hanem hogy 30.000Km-t melyik üzemanyaggal tankolva teszel meg olcsóbban.<br />
A bonyolultságot támadni pedig tipikusan az Egely féle sarlatánok áltudományos demagóg eszköze. Sajnos ez ilyen dolog, a mobil telefon ami a kezedben van az is nagyon bonyolult, mégis működik. Ahhoz hogy az átalakítót relatíve típusfüggetlenül beépíthesd, az megköveteli hogy számos tulajdonsága paraméterezhető legyen.<br />
1.03 lambdáért pedig nem fognak kibaszni műszakin, ráadásul nincs olyan mérési üzemállapot ahol bekapcsolna. <br />
Az 1996os 523i BMW autónk viszont két osztállyal jobb környezetvédelmi besorolásba került műszakin E85power átalakítóval mert többszörösen túlteljesítette a gyári kibocsátási normáit.<br />
uff
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11230323
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-07T18:20:39+02:00
2010-10-07T18:20:39+02:00
FM2k
http://blog.hu/user/321300
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1?fullcommentlist=1#c11191429" class="reply_nick_197116" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11191429 );">@opel16v</a>: <br />
Te teljesen elsarkítod a dolgokat és még mindig nem fogod fel a lényeget, hogy azonos körülmények esetén, nem csalva, E85-ből egyszerűen átlagosan 30%-kal többet kér az otto motor. punktum. az, hogy te kihasználod egyes lambda szabályzások lassúságát okos ötlet, de akkor ugyanezt a varázslatot használjad a benzines fogyasztásmérésnél is és ne csaljál!<br />
Te konkrétan semmilyen hiteles fogyasztásmérést nem tudsz felmutatni. Sok fórumot végigolvastam és senkinek nem volt kézzel fogható mérése, mindenki csak úgy érezte, gondolta, de azonos körülményeket senki nem tudott teremteni, nem is akart.<br /><br />
Aztán úgy kérdeznék tőled valamit: az ekomódos szekérrel odaállít a csóka a műszakira és 1.03-nál nagyobb az érték és kibsszák. A póverhez kötelező laptopot is venni? Vagy ilyenkor rohanjon hozzád, hogy lécci dobjá má egy "cseteco=0" -t?<br />
Meg olyan is van hogy apa odaadja anyának a szekeret, csak elfelejti mondani, hogy ja "gázpedál benyom, gyújtás ráad, gázpedál elenged, vár 6-7mp-et, indítózik hosszan"<br />
Szóval úgy gondolom, hogy nagytudásúnak, megrengethetetlennek érzed magad, holott igen macerás a póver használata. Minden elismerésem, hogy a sok tesztered sorozatos szopásain úrrá lettél, javítottad és folyamatosan fejleszted a készüléket. Te is túl nagy fába vágtad a fejszédet, ahogy én is. Egyben egyetértünk, központis autó felejtős ;) <br />
PEACE!<br /><br />
Maradjunk a minimálisan 25% többletfogyasztásnál, meg a vannak kivételek-nél.<br /><br />
Hamarosan a Thermol nevű csoda adalékot fogom megmérni, ott 5-6% fogyicsökkenést ígérnek.<br />
A plazmagyertya.hu Pulstar gyertáját is meg kéne mérni, csak az amerikai ár 4x-ét kérik egy garnitúráért: 52e forint...<br /><br />
Béke! ;-)
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11225853
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-07T11:28:56+02:00
2010-10-07T11:28:56+02:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11225629" class="reply_nick_510889" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11225629 );">@THFerenc</a>: Igen, én is így gondolom azt kizártnak tartom, hogy szabványon kívüli lenne. Az fel sem merült bennem. A szabvány valóban minimum 14% benzint ír elő. De akkor hol van a kutya elásva? Nagyon kevés hozzáadott benzinnel is óriásit javul minden paraméter.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11225629
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-07T11:05:43+02:00
2010-10-07T11:05:43+02:00
THFerenc
http://blog.hu/user/510889
Érdekes, nekem pont március óta alacsonyabb a túlfogyasztásom, azóta stabilan 34% benzinhez viszonyítva (tankolási naplóval dokumentálva).<br />
Más: A max. 85% etanoltartalomban már benne van a denaturáló szer is, így a szénhidrogén tartalom biztosan eléri a szabványban rögzített min. 14%-ot. Biztos vagyok benne, hogy a gyártó nem állít elő szabványon kívüli üzemanyagot, ez neki sem érdeke.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11224654
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-07T09:23:47+02:00
2010-10-07T09:23:47+02:00
Indy_
http://blog.hu/user/173404
A március végét én is megerősítem, nekem előtte városban 9 litert evett az autó tisztán etanolból, azóta ez 11-12 között áll. :(
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11223366
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-06T23:17:09+02:00
2010-10-06T23:17:09+02:00
FM2k
http://blog.hu/user/321300
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11222015" class="reply_nick_4623" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11222015 );">@Égő Ákos</a>: március legvége. talán.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11222970
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-06T22:16:35+02:00
2010-10-06T22:16:35+02:00
Noname Cowboy
http://blog.hu/user/21909
Vicc de én is azt okoskodtam ha keverek benzint az E85-höz akkor nagyon jól beáll a fogyasztás.Nekem a 7-8 liter/tank arány vált be.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11222015
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-06T20:50:33+02:00
2010-10-06T20:50:33+02:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11213625" class="reply_nick_513476" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11213625 );">@pfvari</a>: Meg tudod mondani a dátumot? Esetleg támpont lehet a további tárgyalásokat illetően.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11220722
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-06T18:51:35+02:00
2010-10-06T18:51:35+02:00
sgarde
http://blog.hu/user/446780
Én is pislogok egy ideje - nálam a motor javítás után nőtt meg a fogyasztás. Eddig a gépben kerestem a hibát, de most már kifogytam az ötletekből... Ha kiürül a tank benzines menet fog következni.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11219839
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-06T17:13:52+02:00
2010-10-06T17:13:52+02:00
MNOP
http://blog.hu/user/501926
Én is, sok idő után most először tankoltam tele az autót benzinnel 44 l, majd amikor 217 km-t mentem, betettem 15,5 l etanolt. tisztára mint az átalakítás előtt. <br />
Ha ez nem hoz ki extra nagy költséget, akkor ez marad, egyébként megpróbálom a sok e85, kevés benzin megoldást...<br />
valahogy vissza kell hoznia az átalakítás árát! :)
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11218303
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-06T15:12:25+02:00
2010-10-06T15:12:25+02:00
z003
http://blog.hu/user/401769
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1?fullcommentlist=1#c11206138" class="reply_nick_4623" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11206138 );">@Égő Ákos</a>: <br /><br />
Több fórumban mondtam, hogy ennek elég hamar véget lehetne vetni, ha valahol publikálnánk a nagyker és a kutak árát. Gyönyörűen látszana a haszonkulcs amivel dolgoznak.<br />
A MOL közli a nangykerárat. A hungrana esetében is ismert lehet. Már csak ki kell írni egy weblapra és az arcukba tolni.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11215956
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-06T12:21:58+02:00
2010-10-06T12:21:58+02:00
Gregory7
http://blog.hu/user/334113
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11213340" class="reply_nick_4623" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11213340 );">@Égő Ákos</a>: elképzelhető, hogy annyi készlet volt korábbról, ami most futott ki?
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11214062
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-06T10:09:37+02:00
2010-10-06T10:09:37+02:00
FM2k
http://blog.hu/user/321300
fogyasztásmérés 2009:<br />
1576g E85 / 1150g Benzin = 37 súly%+<br />
fogyasztásmérés 2010 (új dugattyúgyűrűk):<br />
1490g E85 / 1050g Benzin = 42 súly%+<br />
a hőmérsékleteket is figyelembevéve:<br />
2009: 32.0% többletfogyasztás<br />
2010: 35.3% többletfogyasztás<br />
A mérések ugyanazon a szakaszon fix óra szerinti 100-as tempónál történtek, átlag 25% motorterhelés.<br />
Ezzel szemben az egyetemi (66% motorterhelés) vizsgálaton 30% többlet volt.<br />
Tavaly egy másik autónál 25.5% többlet adódott padlógázas vizsgálatnál.<br /><br />
Összegezve, valamint az indítózási tapasztalataimat is figyelembe véve, idén rosszabb minőségű az E85.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11213625
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-06T09:38:10+02:00
2010-10-06T09:38:10+02:00
pfvari
http://blog.hu/user/513476
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert?fullcommentlist=1#c11213340" class="reply_nick_4623" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11213340 );">@Égő Ákos</a>: Én határozott dátumhoz tudom kötni a változást, egy konkrét tankolás óta érezhető a változás és azóta hat telitank végig ugyanezt a tapasztalatot hozta, azóta két tank tiszta benzin volt és tökéletes az autó.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11213340
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-06T09:09:35+02:00
2010-10-06T09:09:35+02:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
Regebben a Hungrana is maskeppen keverte az E85-ot. De elmondasuk szerint az utobbi egy evben nem volt valtoztatas. Szoval a dolog tobb mint termeszertfeletti.
https://etanol.blog.hu/2010/10/05/par_liter_benzin_a_bekessegert/full_commentlist/1#c11213128
Válasz erre: Pár liter benzin a békességért
2010-10-06T08:40:43+02:00
2010-10-06T08:40:43+02:00
Gregory7
http://blog.hu/user/334113
Én csak azt nem értem, hogy ha ez a szabály 2006-os, ráadásul bevallásuk szerint nem változtattak a technológián, akkor hogy lehet, hogy eddig jó volt, s csak mostanában változott valami?
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11210093
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-05T20:22:01+02:00
2010-10-05T20:22:01+02:00
opel16v
http://blog.hu/user/197116
ttiha-nál van a pont, ugyanis nem azt kell elképzelni, hogy az ECO mód benzinesre viszi le a fogyasztást. Ha a működését tekintjük, két fázisa van az átalakítóban. Az első fázis pont azon a hibahatáron belül szabályoz, amit még a motorvezérlő "nem vesz észre", amiről pont feljebb szó esett. Pont ezt a sávot használja ki az átalakító elég jól. Ezzel jópár százalékos spórolás lehetséges, még akár felsőbb részterheléses állapotban is (nagyobb sebesség tartása pl). Külön van a második fázis, ami viszont nem mindegyik autótípusnál vált be, pl a suzuki vvt motoroknál, ezeknek elég hisztis a motorvezérlője. Ezért ezt a fázist a kezelőprogramból tiltani lehet. Ez a fázis foglalkozik a finom lambdajel módosítással, ami a motorvezérlő felé megy (tehát csak akkor módosul a lambdajel, amikor ez a második fázis engedélyezett, és megfelelő üzemállapotban aktív). Ezzel is további jópár százalékot lehet nyerni, pedig az átlagos kalkulált lambdaérték 1.03 környékén alakul... attól hogy a motorvezérlő nem elemzi finoman a lambdafügvényt, az átalakító még megteheti, és meg is teszi. Nem hiába van benne egy nagyteljesítményű 32 bites processzor erre.<br /><br />
Agip-os témához: Budaörsön nekem jelenleg olcsóbb az Agip kút, mint az Avia. 1ft-tal. De ha EDC kártyámat meglobogtatom, 6ft-tal.
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11207905
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-05T16:53:27+02:00
2010-10-05T16:53:27+02:00
fogand (törölt)
Ja, és a túlfogyasztás megnövekedése tény, nekem ennyi még nem volt, mint mostanában - a tavaly év eleji időjárásban sem.
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11207893
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-05T16:52:36+02:00
2010-10-05T16:52:36+02:00
fogand (törölt)
Ma kértem árajánlatot gázra. Sajnálom a dolgot, műszaki problémám egyébként nem volt az etanollal (egyszer egy sárga lámpa, de kartergázvisszavezető cső meg volt repedve) és 20000 km-t mentem etanollal. A legutóbbi tankolásom viszont olcsóbb lett volna, ha benzint tankolok.
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11207857
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-05T16:49:19+02:00
2010-10-05T16:49:19+02:00
pfvari
http://blog.hu/user/513476
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1?fullcommentlist=1#c11206138" class="reply_nick_4623" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11206138 );">@Égő Ákos</a>: Ismét okosabb lettem :)<br />
Viszont meg lennék lepve ha nem emelnének mégis valami téli átállásra hivatkozva, pl drágább télen a fermentáció, vagy mittomén.<br />
Az agip remélem belebukik az egészbe, 255ért a jelenlegi benzinárak mellett nem lesz ember aki tankolja...
https://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1/full_commentlist/1#c11206138
Válasz erre: Benzin-E85 1:1
2010-10-05T14:18:48+02:00
2010-10-05T14:18:48+02:00
Égő Ákos
http://blog.hu/user/4623
<a href="http://etanol.blog.hu/2010/09/23/benzin_e85_1_1?fullcommentlist=1#c11205871" class="reply_nick_513476" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11205871 );">@pfvari</a>: Nincs már téli E85. A Hungrana egy speciális módszert alkalmaz a gőznyomás beállításához. Most 85% a bio tartalom. <br /><br />
AMi a felháborító hogy az AGIP amióta elkezdte forgalmazni az E85-öt csak emelt. Hiába volt benzinárcsökkenés az E85 szépen vándorol felfelé és mindig a hely csúcsán üldögél egy forinttal sem csökken. <br /><br />
Ráadásul pont most beszéltünk róla, hogy gyakorlatilag nincs piaci árverseny sem, pedig azt ugye mindenki tudja hogy az E85-ön a forgalmazónak jóval nagyobb a haszna mint a benzinen.