HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Simson Schwalbe E85-tel

2010.01.19. 19:53 :: Égő Ákos

A tél nem szegi kedvét a motoros kísérletezéseknek. Ma hiánypótló írást kaptam Szeged környékéről: Iván Gergő 1977-es Simson Schwalbe átalakírásának részleteit árulja el.

 

„Egyik ismerősöm szólt a bioetanolos üzemeltetés előnyeiről, és olcsóságáról. Először nem hittem el, hogy ez nagymértékben lehetséges, de mégis kíváncsi voltam rá, hogy mit lehet ebből az egészből kihozni. Átépítettem a saját motoromat, és láss csodát tökéletesen működik.

 

Először is kezdjük azzal, hogy a tankot szereljük le és mossuk ki alaposan etanollal, mert ha nem tesszük, akkor menet közben érhetnek váratlan pillanatok, mikor az etanol által feloldott kosz és egyéb szennyeződés lejut a karburátorba.

Ha a tankkal meglennénk, akkor a gyújtás álligatásával folytassuk (ha benzinnel rendesen üzemelt a motorunk, akkor nem kell bántani). Én a gyári gyújtótekercset jó messzire elhajítottam, mer már eleve rossz volt, és az újak se sokat bírnak ki, ezért vettem egy 51-es Simsonhoz való 12v-os gyújtótekercset, és egy Lada trafót. Az új tekercset beraktam a helyére, és az egyetlen kivezetését rákötöttem a megszakító azon pontjára, ahova ezelőtt a régi tekercs volt kötve, és innen vittem tovább egy vezetéket a trafóhoz. A trafó másik bevezetését a motorblokk oldalához vezetékeltem ( tetszés szerint bárhova lehet, ahol nem olvad meg a vezeték ). A trafó kivezetéséről már mehetünk is tovább gyertyakábellel. A gyújtáspanelt rakjuk fel gyári érték szerint, vagy egy pici előgyújtással. Ezzel megvan a gyújtásunk.

A gyertya elektródáját össze kell ütni 0,3 mm-re, ha kisebb, akkor szaggatni fog a motorunk, ha nagyobb akkor pedig nem fog kiforogni 3-asban.

 



A karburátor beállításai : A suber tűt a legmagasabb állapotába állítjuk ( a tű tetejétől lefelé számolva a 4. rovátkába kell helyezni a tartópillangóját), a keverék állító csavart behajtjuk ütközésig, és egy negyed fordulatot hajtunk ki rajta. Ezek után az alapjáratot is beállíthatjuk. Ha hidegen állítjuk, akkor hagyjuk egy kicsit magasabbra, mert ha bemelegszik a motor, akkor leesik egy kicsit az alapjárat, és ha hidegen állítottuk pont jóra, akkor melegen nincs alapjárat, és leáll a motor.

 

Ha ezeket a beállításokat mind elkövettük a motorunk ellen, akkor már tankolhatjuk is a bioetanolt. ( De ne felegyük, ha ezek a beállítások megvannak, akkor benzinnel nem fogjuk tudni üzemeltetni a motort, mer sokat fog kapni, és lefullad,beköpi a gyertyát., Ha mégis visszatérnénk, akkor mindent vissza kell állítani.)

 



Hidegen egy kicsit nehezen indul el ( olyan 0 fok alatt ) de ha egyszer elkapta, utána már jár. Melegen pöccre indul a motorunk.

Etanolból egy kicsit többet fog enni,, kb. 10%-kal, de még így is sokkal olcsóbb mint a benzin. Ezek után finom cefreszagú lesz a járművünk. :D

 

Mindenkinek szép időt, és jó motorozást kívánok.

 

Tisztelettel : Iván Gergő”

 

15 komment

Címkék: e85

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

csiky944 2010.01.19. 22:43:13

keverési arányra kiváncsi lennék

Atosz90 04 2010.01.20. 13:38:04

mármint az üzemanyaghoz az olajat ?
Mert ha igen, azt 1:85-ösbe keverem.

Szsrobert 2010.01.21. 20:45:37

1:85? Az nagyon durva.
Milyen olajat használsz? Én 1:40-1:50 körül keverem. Most a hidegben, malajban nem kínzom magam, és az MZ-t. Hiányzik is a jó cefreszag.

PankóT1 2010.01.24. 17:53:53

mióta használsz bele 1:85-öt?Így sokáig nem fog működni,főleg E85-tel!!!!!!!!!!

Atosz90 04 2010.01.24. 19:43:20

mióta tl van azóta keverem ilyenre, melegbe mindig 1:30 ra kevertem, de az benzin volt még.
Arol 2T-s olajat használok

Atosz90 04 2010.01.24. 19:44:52

muszály ennyire kevernem, mer egy minimális szinten eszi a váltóbol az olajat

Bishop_civic_turbo · http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/18/91/1891_1247142491.jpg 2010.01.25. 10:49:06

@Atosz90 04: Tényleg ne vedd belepofázásnak, de az E85 még szárazabb mint a benya, sokkal több kenés kéne mellé mint eddig. Felőlem olyan aránnyal használod amilyen neked megfelel de én az öreg jáwámat 1:40-essel szoktam. Igaz én terhelem is, nem csak díszmotorozom vele mint egyesek akiket ismerek. A schwalbe az még a jól megkonstruált simpson star blokkra épül ha jól emlékezem, ami jobban tolerálja ezt a kenési "problémát" de meglehet csökken az élettartama, ami most még nem is oly szembetűnő.

Atosz90 04 2010.01.25. 14:09:49

@Bishop_civic_turbo: Nem veszem belepofázásnak, ez még nekem is kisérletezés alatt álló dolog, és szívesen veszem a segítségeket, vagy az észrevételeket. Amint a képen látod énse dísznek tartom, elég rendesen van hajtva, még így hidegben is a napi 100 Km megvan.

Bishop_civic_turbo · http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/18/91/1891_1247142491.jpg 2010.01.27. 13:39:07

@Atosz90 04: Nem rád céloztam a díszmotorozással, mert aki télen képes elővenni az nem brahiból tartja. Most alakítottam át a 210-es babettámat e85 -re. Úgy csináltam ahogy te leírtad most nem növeltem a fúvókát csak a tűt emeltem fel a legvégső állásba. Nem egy 100-as izzó még a sztori mert alapjárat nincs de az korábban sem volt szóval még van mit alkotnom. Egy kört már mentem vele, 45-ig sikerült felgyorsulnom a magam 1 mázsájával :)

kokesz (törölt) 2010.01.27. 19:12:47

simson ba 1:40 es keveréket kellene tölteni, benzinből, E85tel még több olajat...el fognak kopni a gyűrűk...meg még egy két dolog, főleg ha szereted a motorféket használni, ilyenkor ugyanis minimális a kenése mert nem megy bele annyi olaj+benzin, mint amennyit pörög...és kopik..
persze ez 2000km után érezhető, mikor szembe fúj a szél nem fog menni..:-)

Atosz90 04 2010.01.27. 20:20:33

@Bishop_civic_turbo: Neked a karbiban mekkora fúvóka van ? Mer nekem egy 62 fúvoka van egy 4 lukas gyorsítószáron.

Bishop_civic_turbo · http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/18/91/1891_1247142491.jpg 2010.01.28. 08:53:46

Mekkora a fúvókám? Hmm.. még a gyári, de nem tudok most tesztelni az időjárás miatt. Valszeg kevés lesz, de nem tökölök vele mert másik karbi lesz rajta, másik szívócsonk, és a blokkba és belenyúlok kicsit, mert kicsit szeretném hatékonyabbá tenni. A 350-es jáwámmal nagyon meg vagyok elégedve e85-ös üzemmel azért gondoltam, hogy a babeszon is kipróbálom.
Én egyébként úgy gondolom az olaj keverési arányt, hogy mivel többet kap üzemanyagból (ezáltal az olajból is) én megtartottam a gyári 1:35-1:40-es arányt. Másnak is kevésbé füstöl e85-el mint benzinnel ? Haverom ugyanilyen motoron jön velem de benzinnel és neki kegyetelnül füstöl az enyémhez képest pedig ugyanazt az olajat és ugyanazt az arányt használjuk. Mintha az e85 égése hatékonyabb lenne vagy nem tom.

86c 2010.03.19. 17:14:22

üdv

érdeklődni szeretnék, hogy a huzamosabb használat során korrodálódott-e a tank?

gruppenfamily 2010.03.28. 08:34:55

@Bishop_civic_turbo: Üdv egy kis segitség kéne nekem is van 1 210 babettám és én is kipróbáltam E85-tel adtam hozzzá olajat át el nekelidult de meni nem akart csak lassan de én semi átalakítást elöte nem végeztem.Aztán még öntöttem hozzá keverék benzint és ugy jó lett.De nekem igy nem jó mert az volna a jó ha tiszta etanolal menne szóval othol még nem kellene benyát adni hozzá.Ezért kellene a segitséged milyen átalakítást végeztél a motoron szal letudnád e nekem írni?Köszi

DilisGábor (törölt) 2010.03.29. 19:40:20

@Bishop_civil_turbo: Szia, Nekem is kellene a leírás Babi 210-hez. Szívtam már eleget vele, jó lenne egy tuti módszer rá. Ha blogot nyitnál neki, sokan meghálálnák neked, mivel van egy pár Babi még kis országunkban.