HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

0,3 % helyett 0,045% CO alkohollal

2009.11.14. 08:05 :: Égő Ákos

Néhány érdekes és tanulságos, E85-ös autózással kapcsolatos történetet küldött Attila. Nem egyedi esetekről ír, nap mint nap hallok hasonló történeteket ha nem is mind ennyire fordulatos. A zöldkártya állomásokon és a vizsgáztatások alkalmával történt csodálkozásoknak külön rovatot lehetne nyitni. Az E85-tel való tisztább üzemet a nálunk szerencsésebb történelmi múlttal rendelkező országokban is kihasználják. Svédországban egyenesen a vizsgabiztos javasolta barátomnak hogy vizsga előtt tankoljon E85-öt, hogy ne legyen gond a kipufogógáz mérésekor.



Az első és egyben legkellemesebb az az volt amikor zöld kártára vittem az autót , de ezt már egy korábbi hozzászólásban leírtam! A lényeg, hogy oly mértékben csökken az autók káros anyag kibocsátása ami egyszerűen hihetetlennek tűnik még a sokat látott és tapasztalt szakembernek is! A normában elfogadott  0,3 % CO helyett a közel 10 éves autó 0,045% CO-t hozott !!! Pestiesen szólva, nem piskóta! De ez két évvel ez előtt volt. A helyzet mostanra sem sokat változott csupán annyit, hogy idén két unatkozó rendőr miatt vidéken – Füzesabonyban - kellett az autót zöldkártyára vinnem!

A történet röviden:
Az M3-on Polgár előtt jártam amikor kiszúrt magának két szó szerint unatkozó rendőr, utánam jöttek és a hangosbeszélőjük segítségével kitessékeltek a polgári pihenőbe! Köszönök majd kérdem tőlük, hogy mi a baj? Gyorsan mentem? Nem ment gyorsan, csupán „teccik” az autója és ezért állítottuk meg, de ha már megállítottuk akkor adja át ellenőrzésre az autó papírjait!  - szólt az ukász. Odaadtam s közel 10 perc után már már  úgy látszott szabadulok mikor az egyik felkiált: Hát kérem van egy kis probléma! Nem értettem mi lehet hisz az autó alig egy hónapja volt vizsgán és tökéletes volt vagy ránézésre fékerőt mért rajta vagy mi a szösz?  Az emberem odajön és mondja nekem  -  Tudja –e , hogy ennek az autónak 6 napja le van járva a zöldkártyája?

Mondom én ez igen furcsa hisz a forgalmi szerint alig egy hónapja vizsgázott és akkor mérték a káros anyag kibocsátást. Igen ám csak a zsugát felejtették el megcsinálni. És itt elejtettem egy mondatot ami miatt majdnem levették a rendszámom: „ Nem kéne csesztetni mert ez az autó nem benzinnel megy hanem bioetanollal  azaz alkohollal! No ezt nem kellett volna - mondja a rendőr - akkor mutassa a jövedéki engedélyét. Uhhh… a két sötét ruhásnak elég nehéz volt megvilágosítani, hogy ez nem biodízel hanem alkohol de hosszas rádiózgatás után a központ felhomályosította őket, hogy ez legálisan vásárolható üzemanyag. Nos a 3000-es bírságot azért nem úsztam meg, de azzal a lendülettel bementem Füzesabonyba az első szervizbe.

Itt újfent szóról-szóra az a történet játszódott le mint két éve Pesten. El akart küldeni az ember, hogy elromlott a műszere  jöjjek vissza kb. 2 nap múlva. Miután elmondtam, hogy mi a szitu az emberke igen csak tágra nyílt szemmel csodálkozott mert bár Ő mérte amit mért de nem hitt a szemének. Megint csak nagyon alacsony érték jött  ki  pedig most még némi benzin is volt  a 100 literes tankban. De így is 0,051%  volt a CO!

Ez két olyan történet amikor tisztelt államunk annyira elzárkózik és titkolja ennek az üzemanyagnak a létezését , hogy még azok sem tudnak róla akiknek ezt hivatalból tudni kéne!  A legdurvább történet az idén februárban volt amikor is az a „nagy” SZMOG Riadó volt amikor egyik nap a páros a másik nap a páratlan rendszámú autók mehettek! Én sajnos a munkám miatt és amiatt, hogy nincs egy másik autóm páratlan rendszámmal lesz ami lesz alapon elindultam dolgozni! 

„MÖRFI” alap tétel, akit elakarsz kerülni azt inkább üsd el mert úgyis az utadba áll! No tehát a pesti alsó rakparton megállít a "POSZT"  és lazán indul a vita szó szerint:  Jó napot  aztán tugggya-e, hogy ma milyen nap van ? Mondom én, hogy kedd. Na ne jó pofizzon itt  mert nem vagyok vicces kedvemben ! Én el is hittem neki, mert kb. reggel 6-tól posztolt kint a szerencsétlen ember és kockára volt fagyva. Ránézek a telefonomra és mutatom neki, pedig biz a ma kedd van és ez éjfélig így is marad ! Na akkó gyűjjön ki az ótóbul oszt nézze máá meg, hogy mi a rendszáma?  Nem kell ahhoz kiszállnom tudom én azt fejből is HBY-240! Mondom én … de mi köze ehhez annak, hogy ma milyen nap van?  Az, hogy tegnap hétfő volt ma meg kedd van!  Húúú…  ez bölcs meglátás mondom én magamban.  Kedves uram tegnap a páros ma pedig a páratlan rendszámú autók vehetnek részt a közúti forgalomban. Akkor jó mert az enyém 0-ra végződik akkor én mehetek minden nap!  Jópofa, jópofa de nem, mert mi van a nulla előtt? - kérdi a rendőr - Egy 4-es  tehát  magának ma itt Pesten nem lehetne részt venni a közúti forgalomban! És akkor elkezdtem mondani de, hogy én nem szennyezem annyira a levegőt mint a többi jármű, mert alkohollal megy az autó! No itt is volt némi sopánkodás de az emberünk felfogta a dolgot és nem sokat pöcsölt, hogy az állításomat elhiggye elment az autó mögé és beleszagolt a kipufogó gázba! Mondom magamba „Géza vazze ne szagolgasd  mert estére tök részeg leszel!„  És közben, hogy némi bizonyítékot szolgáltassak fehér papír szalvétával a kezemben elindultam utána és a járó motorú autóm kipufogójára szorítottam egy néhány másodpercre a szalvétát ! És még csak a cső szélétől sem lett kormos, mind összesen csak vizes. És gunyorosan  mutatom a rendőrnek, hogy ez a töménytelen mennyiségű korom ez mind ebből az autóból jött! De meginvitáltam Őt a saját szolgálati dízel csoda Skodájuk mögé amiben a társa melegedett és a járó motorú SKODA kipufogójára szorítottam  ugyan azt a fehér szalvétát és alig tettem oda egy a cső méretével azonos fekete folt keletkezett a papíron! Berágtam és oda nyomtam a rendőr orra alá azzal a mondattal, hogy az én és polgártársaim nevében felszólítom, hogy állítsa le a motort ne szennyezze tovább a környezetet! Látszott az emberen, hogy  nagyon volna mit mondania csak nem jön ki hang a száján. Majd röviden csak annyit mondott: Viszont látásra jó utat és baleset mentes közlekedést . Beült a csoda Skodába és úgy ott hagyott, hogy csak na.

Egy másik kis történet a kutakkal kapcsolatos, mint köztudott Magyarországon az AVIA kutaknál lehet E85-öt kapni leginkább! Jártamban keltemben Budaörsre mentem és ott is van egy  AVIA kút , mivel fogytán volt a „ MOTALKÓ „ gondoltam AVIA bemegyek  és teszek a tankba némi alkoholt! Kérdem a kutast, hogy hogy önöknél nincs E85-ös etanol? Rövid frappáns buta választ kaptam idézem szó szerint :  Nincs mert az rosszabb mint régen volt a normál 86-os benzin!  No bölcsen csak annyit válaszoltam a tisztelt kutas Úrnak  - remélem ha olvassa ezt a blogot akkor magára ismer- , tehát  annyit  tisztelt uram ebben a témában némi friss ismeretekre kéne szert tennie! Visz lát és amilyen gyorsan csak tudtam eljöttem ebből a szellemi sötétségből.  (Mellékesen jegyzem meg, hogy a budaörsi kúton 2009 október 7 óta lapható E85. Azóta én többször voltam ott és nem tapasztalatom ilyesmit. A szerk.)



Üdvözlöm azt akik ezt az oldalt létrehozta ahol a sok hozzánk hasonló ember leírhatja azt, hogy az etanol végül is nem egy rossz dolog  főleg ha ezt a kormányunk is így gondolná. Mert azt ne feledjük , hogy a dízel és a benzines autókból származó korom miatt évente közel 40 ezer ember betegszik meg és ebből közel 3-5000 meg is hal kis hazánkban. Jelenleg  Magyarországon a tüdőrák szedi a legtöbb áldozatot és nem a cigaretta a fő bűnös. Hanem a dízel autókból kiáramló korom , és hiába a csodánál is  csodálatosabb részecske szűrő mert minél kisebb a korom szemcse annál mélyebbre hatol a tüdőbe és annál kipusztíthatatlanabb. Nagyapám mondaná, a szart hiába szűröd édes fiam az akkor is szar marad! Mindenkinek kívánok tiszta és balesetmentes közlekedést !               
 

(Attila)


Van valakinek hasonló tapasztalata, összeesküvés elmélete?

5 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bishop_civic_turbo · http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/18/91/1891_1247142491.jpg 2009.11.16. 10:55:17

Kíváncsi vagyok állam bácsi meddig hagyja még hogy E85-öt vehessünk korrekt áron, és hogy "szabadon" használjuk. Mert félek ha jobban elterjed és mérhető kiesést okoz nekik akkor lépni fognak.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2009.11.16. 11:25:54

Igen ennek van reális esélye, 2013-ig szinte biztos nyugalom van utána majd kiderül. Szerencsére az Unió irányelvei mások, de láttunk már csodákat itthon, egy kormányhatározattal mindent fel lehet rúgni. A CNG is csak most lett jövedéki adómentes januártól, a biodízel még szóba sem került.

P_G 2009.11.16. 21:25:05

A zöldkártyáról annyit,hogy én is kiakasztottam egy-kettőt.Tekintve ,hogy akkori motorom némileg tuningolt volt, és az igen sportos vezérműtengely miatt a következő értékeket produkálta benzinnel. alapjárat kb.1200-1300, CO:6% HC6000 , fordulaton már sokkal jobb 3-4000 között olyan 3-4% CO és olyan 2500 HC. Ez teljesen normális egyébként abban a konfigban. Ethanollal , alapjárat 0,3% CO , HC 642 , Fordulaton 0,1% CO és 345 HC. Természetesen a gyujtás is lőve lett az ethanolhoz.
De a változás döbbenetes. Némileg jobbat produkált az 1,3-as 100lóerős lada ,mint egy gyári benzinnel. Kiváncsi lennék egy gyári motorral ethanollal, talán semmi?

Üdv.

Higany 2009.11.25. 21:13:11

Látványos ez a papírzsepis trükk, rögtön kis is próbáltam a katalizátor nélküli japán benzinesemmel. Átment, pedig alkoholt eddig még csak a csomagtartóban látott :)

bereg 2010.02.22. 17:26:42

"Akkor jó mert az enyém 0-ra végződik akkor én mehetek minden nap! Jópofa, jópofa de nem, mert mi van a nulla előtt? - kérdi a rendőr"

Remek, ezek szerint se az intézkedés alanya, se a rendőr nem tudta, hogy a 0 páros :) Különben is béna módszer lenne, ha 0-nál a következő számjegyet kéne nézni, mert akkor nem 50-50% autózhatna egyik-másik napon, hanem egyik nap kb. 45%, másnap kb. 55%.
süti beállítások módosítása