HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Nem csak a szűrő a pumpa is eldugulhat

2009.10.05. 08:05 :: Égő Ákos



Jani már régebben írt nekem és boldogan újságolta zöldkártyás eredményeit 50-50%-os keverés esetén. Tavaly alapjáraton 0,03, fordulaton 0,05 Co kibocsátása volt a Swiftnek, most mind alapjáraton mind fordulaton 0,0 lett az eredmény. Aztán egyszer csak megérkezett az első negatív tapasztalat:

„Jelenleg felesbe járok etanol és benzin keverékével ,eddig az autó hiba mentesen üzemelt tegnapig! Tegnap elkezdett rángatni és egyszerűen nem akar gyorsulni, alapjáraton szépen jár és ha túráztatom akkor pörög de sebességbe egyszerűen nem megy. Gondoltam biztos az üzemanyag szűrő dugult el! Ma elvittem szerelőhöz hogy cseréljék ki, ami ma délután megtörtént de nem volt eldugulva és a hiba nem szűnt meg! Ellenőrizték még a gyertyákat amik tökéletesek voltak! Szerelő sem tudja mi a baja, remélem az etanol nem tett kárt benne. Neked van ötleted ezzel kapcsolatban?”

Szinte biztos, hogy kevés az üzemanyag. Ennek lehet oka az üzemanyag pumpa, az injektor, vagy egyéb dugulás, benzinnyomás-szabályzó, lambda, légmennyiségmérö, vákuumcső a benzinnyomás-szabályzó,  (utóbbi 3 független az etanolhasználattól), Nem hinném hogy az etanol okozott károsodást hacsak nem dugulást.  - válaszoltam a levélre.

Pár napra megjött a megoldás:

"Ma végre elkészült az autóm! Nagyon sokat kínlódtak vele, mire rájöttek mi a baja. Az etanol kioldotta a tankból a sok koszt és nem a szűrő hanem a benzinszivattyú ment tele kosszal. Kimosták a tankom és kipucolták a szivattyút. Most tökéletesen működik! De végül is a duguláson kívül kárt nem tett! Továbbra is fogom használni az etanolt az biztos, legalább nem engedi, hogy megint ilyen kosz ülepedjen le a tankomba! "

Tanulságos eset ezért kifaggatom Janit az előzményekről:

"Az autó egy 1998-as évjáratú Suzuki Swift sport IV három ajtós. Körülbelül 4-5ezer kilométert mentem vele feles keverékkel. Jó volt ugyanúgy ment mint máskor benzinnel. Egyik nap folyamatos haladásból lassítanom kellett és mikor a gázra léptem rángatni kezdett. Ha benyomtam a kuplungot alapjáraton szépen járt és ha túráztattam akkor pörgött is. De mikor sebességbe tettem és kiengedtem a kuplungot csak hörgött és nem akart menni. Akkor megálltam és az autót leállítottam. Pár perc múlva szépen ment pár kilométert és megint ugyanez a hiba jött elő, gondoltam biztos az üzemanyag szűröm tömködött el. Másnap a szerelő kicserélte de változás semmi. Ott hagytam, hogy kezdjen vele valamit. Aztán nagy nehezen rájöttek a hibára, tegnap levették a tankom és kimosták. Az üzemanyag szivattyúm is kipucolták mert tele volt kosszal. Azóta szépen megy.  221000 km van az autóban, tehát volt már benne pár liter benzin amiből ez a sok kosz kiüljön. Azt hittem tisztább a tankom mert szoktam használni STP benzin adalékot, de úgy látszik az etanol jobb. Ja és csak MOL kúton szoktam tankolni mert az van itt a közelben, és ugye Avia kúton de ott csak etanolt."

Nem sok mindent lehet az esethez hozzáfűzni, a 220 ezer kilométer alatt könnyedén összejöhet a kosz. Potenciális áldozatok a sokat állt vagy ismeretlen előéletű autók. A tapasztalatok alapján a pár éves hazánkban üzemlehelyezett járművek üzemanyag-rendszerében  nem nagyon van kosz. Az utóbbi időkben a kutakkal támasztott követelmények a tisztább üzemanyag felé mutatnak.

 

1 komment

Címkék: suzuki swift e85 suzuki swift üzemanyagszűrő üzemanyag szivattyú

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szsrobert 2009.10.09. 10:29:18

220000km 4 literes fogyasztással is 8800 liter benzin. Csoda, hogy összegyűlik némi kosz?
süti beállítások módosítása