HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Volt, de mégsem volt E85 találkozó

2009.09.15. 23:10 :: Égő Ákos

A rendezvény ígéretesen kezdődött. A helyszín nagyszerű, az időjárás jobb volt, mint reméltem. Az alkoholos sátrat a lezárt boxutcában a kiállítók közé tervezték. Megjött a gyári BioPower Saab 9-3, így közös erővel hamar megcsináltuk az előkészületeket, és már pattogott is a repi kukorica.

Van egy kukoricapattogtató gépem, amit jeles alkalmakra elcipelek és – utalva az E85 alapanyagára - ingyen kukoricát kapnak az arra járók. A legtöbb ember annyira meglepődik az ajándékon, hogy még megköszöni is elfelejti. Nem nagyon tudják hova tenni, miért kapták, de hát én azt vallom: autózáskor alkoholt csak az autóba töltök, a kukorica megy a szervezetbe.

Az E85 sátorra felkerült az E85-klub új molinója is. Mellettünk a BioPower Saab mellé megérkezett az E85 Motorsport csapata a kukoricás Fiestával. Szemben velünk a HunFlex átalakító elektronika legénysége települt. A kis asztalon mindenki beleshetett az ő elektronikájukba is, és a helyszínen vásárlók 10% kedvezményt kaptak. Illetve kaptak volna, ha lett volna valaki.

Mert hiába a jó felhozatal, az érdekes program, valahogy nem kerültek elő az érdeklődők. Néhány régi levelezőtársammal találkoztam személyesen, aminek igen örültem, de komoly mozgást nem tapasztaltam. Az E85-klub oldalán a találkozóra  regisztrált 18 emberből gyakorlatilag az opeleseken kívül csak ketten jöttek el. 

Kicsit szerencsétlen volt, hogy az E85-klubnak nem volt konkrét elkerített helye. A parkoló egyik zugát – egyébként elég jó helyet – jelölték ki a rendezők. Mellettük vegyesen álltak a látogatói autók, nem derült ki, miért áll ott valaki. Az alkoholos Opelek tulajdonosai megfeszítve dolgoztak a rendezvény szervezésén, így ők nem álltak oda. Szerényen Gergő sárga Toyota Suprája és egy Saab 900-as képviselte az E85-klubot.

Gondolom, szerencsésebb lett volna, ha az E85-tel kapcsolatos résztvevők egy helyre települnek. A Saab találkozók szervezéséből adódó tapasztalataim alapján tudom, ha nagy területen szóródik szét a tartalom, akkor a résztvevők fele nem találkozik vele. Most a boxutca egyik részén voltak a kiállítók, a terület másik végén a füves parkolóban a klubautók. Mivel kevesen jöttek el, így ebből nagyobb gond nem volt, a kiállítói részlegre eltévedt, akit érdekelt, ha másért nem, hát kukoricáért.
 

Egyébként általánosságban elmondható, hogy az ígéretes program ellenére igen kevesen érkeztek a pályanapra. Pedig aki eljött, szerintem nem bánta meg, ritkán adódik ilyen lehetőség, hogy versenypályán is kipróbáljuk magunkat és autónkat, ráadásul sok szép autó is volt.


A pályázásra való tekintettel sokan tartalék kerékkel és gumival érkeztek. Meg is értem, az E85 Motorsport Fiestája gyakorlatilag öt kör után elfogyasztotta gumijait. Szerencsére én még befértem egy körre. Az alkoholos üzemű, de egyébként széria motorú Fiestánál nem volt gyorsabb senki. Hibján Jocó rettenetes! Nem hiába, idén összesítettben a másodikak kategóriájukban olyan autók mellett, mint a jóval erősebb Honda Civic Type R. Próbáltam ellesni valamit a technikából, de eredménytelenül.

A kanyarokat három keréken vette és kihozott mindent az autóból, amit lehet még itt, a hobbi körözgetésen is. Abban egyetértettünk amikor kiszálltam, hogy nem volt rossz, de nem is az autó gyorsulása a durva, hanem ahogy megáll. Sajnos sok tuningoló elfeledkezik a fékekről, de igazából ez más téma, nem tartozik szervesen ide.

A II. Pályanap szervezése egyébként dicséretet érdemel. Harminc Opel klubos és rokonai ismerősei dolgozott folyamatosan, hogy gond nélkül fussanak az események. Még engem is felkértek, így független zsűriként az autó szépségverseny nevezőit díjaztam. Összegzésként elmondhatom, hogy az alkoholos érdektelenség ellenére profi rendezvény volt. Első próbálkozásnak nekünk is jó volt, hogy tudjuk a következőnél mire kell figyelni.

2 komment

Címkék: e85 találkozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bishop_civic_turbo · http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/18/91/1891_1247142491.jpg 2009.09.17. 08:13:39

Komoly gond volt a szervezés tekintetében hogy Tökölön pont aznap volt verseny, szóval sok ember oda ment ki, a maradék hondás Velencén töltötte a napot mert ott volt honda találkozó. Engem meg az ideg kergetett sokáig mert a fényező még mindig nem készült el a kocsimmal és nagyon szerettem volna részt venni ezen rendezvényen. Remélem lesz ilyen a jövőben is, azt is remélem hogy szerencsésebb lesz. Egyébként a bírka népet meggyőzni az e85-ről nem könnyű, mert mindenki csak a pénztárcáját néz, és ha meghallja hogy "többet fogyaszt" onnantól már le is mondott az egészről, noha nem számolt utána, ki sem próbálta...

zozor 2009.09.24. 22:49:06

Hello!

Én ott voltam, tetszett a SAAB és a kukorica is finom volt, amiből 2x is kaptunk a fiammal:)
Pár kérdésre sikerült választ kapni a Hölgytől- ellenben a konkurenciával, ahol hiába vártam kétszer is hogy szóba álljanak velem, erre nem került sor.
süti beállítások módosítása