HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

Simson S50N E85-tel

2009.07.07. 08:00 :: Égő Ákos

Mostanában az ismétlések idejét éljük. Több mit egy éve volt már szó a Simson motorkerékpár alkoholos használatáról itt az idő hogy újra beszeljünk róla. Most Fellegi Sándortól kaptam egy érdekes összegzést ebben a témában.

 

"Észrevettem, hogy Szirmabesenyőnél lehet E85-öt tankolni. Jóval olcsóbb a
benzinnél, és a tesztelés során még számos előnyös tulajdonságot tapasztaltam.
Mi az E85? Benzin+etilalkohol. 85% etilalkohol, 15% benzin.
Mivel az alkoholnak és  benzinnek sok eltérő tulajdonsága van, ezért a Simsont
egy kicsit át kell alakítani, és rendbe kell tenni a benzintanktól kezdve a
dugattyúig.

Mivel az etilalkohol erősebb oldószer a benzinnél, kitolja a benzintankból,
benzincsőből azt a sok koszt, amit a benzin nem oldott ki. Javasolt a
benzintank leszerelése, kiürítése. Ezek után töltsünk bele kb. 1 liter E85-öt,
zárjuk le, hagyjuk ázni egy fél napig, időnként, kb. óránként rázzuk meg jó
alaposan.
Amíg ázik a benzintank, addig szereljük le a karburátort. A karburátor
úszóházát vegyük le, és ami csak kivehető, áztassuk E85-be. A súbert, súbertűt
és a szívatót is.
Ezután vegyük le a hengerfejet. Szabadítsuk meg az összes koromtól a dugattyút
és az égésteret is.
Ezek lennének az első lépések. Hogy miért kell mindezt megcsinálni? Nos, nekem
rengeteg bosszúságot okozott hogy csak úgy átálltam E85-re. 200km-ig nem volt
gond, aztán kilométerenként gyertyazárlat, néha teljesítményesés erős füstöléssel.
A füstölést, gyengülést a benzintankból kioldódott olajos üledék okozta, a
gyertyazárlatokat pedig a hengerfejről, dugattyúról leégő korom, ami
becsapódott a gyertya elektródái közé.


Miután megtörtént az alapos pucolás, jöhet az átállás. Az első problémát az
olaj okozza. A hagyományos 1:50-es keverékből sajnos kicsapódik az olaj egy
része. Próbálgattam egy kémcsőben, hogy mennyi az az olajmennyiség, ami még
nem csapódik ki. 1:83 oldásnál nem történt kicsapódás.
Hogy kevés olaj kerül a keverékbe, az nem fog gondot okozni a kenésnél,
ugyanis emelni kell a súbertűn is, így kapni fog elég olajat. Nálam a súbertű
most a 4. rovátkában van. Ha a 3. rovátkában van, akkor is megy a motor
rendesen, csak a hidegindítás nehéz úgy. Alapjárati melléklevegőből kevesebb
lell neki, nálam egy fél fordulatot kellett beljebb tekernem.
A szakirodalom szerint az E85-höz nagyobb előgyújtást kell adni. Én
tekergettem 1.2-2.2 mm-ig és gyakorlatilag semmi változást nem tapasztaltam a
motor működésében, csak annyit, hogy nagyobb előgyújtásnál jobban melegszik. A
gyújtást 1.3-on hagytam, így melegszik legkevésbé a motor. Ha a gyújtással
nincs gond, szerintem nem szükségszerű piszkálni.
A gyertyahézagot csökkentsük 0.2 mm-re. Mivel az etilalkohol vezeti az áramot,
nagyobb gyertyahézaggal rángat a motor, kis fordulaton kihagyogat a gyújtás.
Az üzemanyag-adalékokat pedig felejtsük el. A FIMOL az E85-ben csak nagyon kis
mértékben oldódik, a többi része rögösen kicsapódik, porként leül az üzemanyag
aljára. Az STP ólompótló adalék pedig tejszerű emulzióvá alakítja az egész
keveréket, kicsapja az olajat.

Tapasztalataimat az E85-tel kapcsolatban:

Pozitív tulajdonságok:

  • olcsó
  • tisztán ég, nem kormozza a hengerfejet, dugattyút
  • tiszta marad az üzemanyag-ellátó rendszer, nem keletkezik lerakódás
  • környezetbarát, nem büdös a füstje                       


Negatív tulajdonságok:

  • a hidegindítás sok esetben nehézkes.
  • párás levegőben vizesedik
  • többet fogyaszt, sűrűbben kell tankolni ( de így is olcsóbbra jön ki )
  • kevés E85 kút van (még), hosszabb túrákra tartalékot kell vinni kannában


Ennyi lenne összességében. Balesetmentes motorozást és olcsó szeszt!"

(Fellegi Sándor)

 

1 komment

Címkék: simson e85

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szsrobert 2009.07.07. 09:48:33

Nekem nem volt kosz az MZ-ben.
A víz néha megállította a keverék útját a benzincsap ülepítőpoharában.
1:30-1_40-est kevertem, átlátszó üdítősflakonban erősen össze kell rázni, különben soha el nem keveredik. Rázás nélkül leül a tank aljára az olaj, és vagy túldűsul, vagy olajhiány miatt túlmelegszik.
A dugattyútető, hengerfej előtte sem volt kormos.
Ajánlott emelni a hengerfej sűrítésén.
Kis sűrítéssel nem használjuk ki a az alkohol adta előnyöket.
Nálam szegény keverékkel jár a motor, 95-össel detonál 70 km/h felett. Az alkohol elcsendesítette.
Előgyújtást nem állítottam, de nagyobb előgyújtással valószínűleg még jobb lenne. Hosszúmenetű gyertyát használok, a hengerbe lógó részről a menete eltávolítva. Így nem rakódik tele korommal, és a menet tönkretétele nélkül ki lehet tekerni.
Félgázon hajtva levett gyújtással jó nagyokat durrog a kipufogó :-D
A kipufogógáz egyáltalán nem büdös, kellemes cefreillat leng utánam. :-D
Próbáljátok ki ti is.
süti beállítások módosítása