HTML

E85 - bioetanol mindenkinek

Hagyományos benzines autók etanolos használata. Az E85 és felhasználásának lehetőségei, tuning, átalakítások, tények és tapasztalatok.

ÜZEMANYAG

ÜZEMANYAG KERESŐ
Szolgáltatásokat is  
           


Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Kapcsolat

Ha kérdésed, vagy észrevételed van írj bátan!

BMW 530i tuning alkohollal

2009.03.05. 08:00 :: Égő Ákos

Az E85 105-ös oktánszáma, kiváló kompressziótűrése sokunknak megmozgatja a fantáziáját.  Andor sem spórolásból, hanem a nagyobb teljesítmény reményében ragadott szerszámokat. Kiindulási alapnak a benzinesként sem rossz, Bosch motronic vezérlésű, hathengeres BMW 530i-t választotta. Röviden elmesélte, hogy történt az átalakítás:


"Az etanolosítást úgy oldottam meg, hogy szereztem még 6 db befecskendező szelepet.
Nem a 210-est gyárit, hanem csak 150 cm3/min-eset, amit beépítettem a szívósorba a légtömegmérő mögé.  Összekötöttem a benzinhidakat, és tettem a visszatérőágba egy állítható üzemanyagnyomás-szabályzót. Elektronikusan párhuzamosan kötöttem a 6-6 db injektor úgy, hogy mindegyiknek lett egy párja, amivel egyszerre nyitogat. Így összesen 12 injektorral dolgozik az autó.
Mivel az ellenállásuk felére csökkent (16 ról 8 Ohmra), így mindegyik pár kapott
egy-egy 8,2 Ohmos ellenállást.

A labdaszondát egyszerűen kihúztam, ne kavarjon be, el van a rendszer nélküle.

A dupla injektorokkal viszont egy kicsit túljöttem a célon, mert nagyon dús lett a keverék.
Ezek után, elkezdtem elvenni tőle az E85-öt. A nyomásszabályzóval visszavettem az üzemanyagnyomást 1,6 bárra és a légtömegmérő rugóját is megfeszítettem egészen addig, amíg az alapjárat stabil maradt. Továbbá kapott egy írható gyújtást és egy hengerfej-tuningot (portolást, alapos hengerfej-síkolást). A kompresszió 10-11-ről 13-14 bárra nőtt.

Jelenleg is így használom, és  nagyon elégedett vagyok vele. Kőkeményen megy, a gyári 4000-es kategóriát veri."  


Andor ezek után sem áll meg. Van még egy 325i 24V-je, aminek – ahogy elmondta –  nagyon bonyolult a vezérlése, egszerű beavatkozásokkal keveset enged. Most megy az E85-tel, de nagyon gyenge. Ha majd sikerül vele valamit kezdenie, természetesen arról is beszámolunk.

12 komment

Címkék: bmw 530i 325i

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$z@bi 2009.03.05. 10:51:07

Király! Kiváncsi vagyok mit léphet élőben..
Hajrá, csak így tovább, alkoholt mindenkinek!!

mNick 2009.03.05. 13:40:52

Elég butaságnak tűnik amit az injektorok ellenállásáról írt, ugyanis ha kettőt párhuzamosan kötünk, valóban fele akkora lesz az ellenállás, de azt nem lehet úgy kompenzálni hogy sorba kötök még egy 8 Ohm-os ellenállást velük, mivel akkor az injektorokon fele akkora lesz a feszültség.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2009.03.05. 14:32:19

Ez igaz, viszont a fele feszültség még simán elviheti az injektorokat. Az más kérdés mennyire üzembiztos. A kiesebb ellenállás viszont a komputert nyírhatja ki. A két rossz közül lehet ez a megoldás a jobb.

Burnator 2009.03.05. 14:32:20

mNick: Ez egy régi turbósítós trükk ,
nézz utánna okoska !
Grat a kocsihoz, ritka már az ilyen szép példány!

mNick 2009.03.06. 10:43:18

@Égő Ákos: Persze működik, csak fele feszültségen nem bizti hogy a befecskedezési paraméterek tökéletesen teljesíti. Fillérekért lehetne építeni egy teljesítmény elektronikát hozzá, és akkor a kecske is, meg a káposzta is....

mNick 2009.03.06. 10:45:11

@Burnator: Az lehet, hogy egy trükk, de amit én írtam az teljesen megállja a helyét. Egyébként villamosmérnök vagyok, de ezt a szintet még ált. iskola fizika órán is tanították. Nézz utána nyugodtan :)

Burnator 2009.03.08. 02:07:52

@mNick: Abszulult nem érdekel h mit mondasz,mert tuning találkozón láttam már hogy működik ,igy hát kedves villamos mérnök úr (másnéven,agyontanult ,a gyakorlatal hadilábon álló barátom),közlöm hogy én láttam már ilyet és működött,te meg nem NEM,szal a véleményed számomra NULLA,azaz ZÉRÓ !(itt a vége a vitárol,részemröl)
Bye

mNick 2009.03.08. 13:42:32

@Burnator:
Egy szóval sem állítottam, hogy nem működik, csak nem tenném a nyakamat rá, hogy úgy működik, mint ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Mindegy, nem próbálom elmagyarázni, látom nem is sejted, mire gondolok. Szívemből kívánom, hogy saját autódon hasonló gány átalakítások ezreit csináld meg, és légy boldog vele! Én maradok annál a megoldásnál, hogy agyontanult, a gyakorlattal hadilábon álló tudományommal megkeresett kevés pénzből veszek olyan, hozzám hasonlóan agyontanult, a gyakorlattal hadilábon álló mérnökök által tervezett, gyárilag erős autót amilyet akarok.
Tényleg nem akarlak megsérteni, de a hozzászólásod hemzseg a helyesírási hibáktól, én a helyedben erre egy picit figyelnék, főleg ha vitába szállsz, mert így eléggé hiteltelennek tűnsz.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2009.03.10. 14:58:04

Kérlek benneteket, ne menjünk el személyeskedésbe, az nem vezet semmire.

A levélváltás óta megtudtam pár apróságot. A Mitsubishi EVO a cikkben említett előtét ellenállásos módszerrel van megoldva gyárilag. (!) Vagyis az EVO változat, kis ohmos nagyobb hozamú injektorral működik, viszont a komputere nagyobb ellenállás értékhez készült. A párosítást az ellenállások beiktatásával oldják meg.
Az alacsonyabb feszültség miatt a nyitási idő kicsit hosszabb lesz, de azt elektronikusan kompenzálják. Ha annyira rossz lenne nem hinném, hogy a legendás Mitsubishi EVO így készülne.

Szsrobert 2009.04.11. 10:11:32

Furcsa ez az ellenállásos megoldás mérnöki szemmel.A nagyobb áteresztőképességű fúvókák mellett az egyszerűség, a több kisebb mellett az esetlegesen jobb porlasztás, olcsó beszerzés esetén gazdaságosság szólhat.
A ényeg, hogy működik. ;-)

crix 2009.05.04. 22:46:26

Huhh ez valóban kemény, így a fizika oldalról. Persze az írható gyújtás kompenzálja :)

Akarki lehetek 2010.07.17. 18:56:14

Ezek szerint 1,6 bar mellett nem "pisilnek" a befecskendezők? Mert az túlfogyasztást eredményez. Szóval elképzelhető, hogy nagyobb injektorral ugyanezt el lehetne érni kevesebb fogyasztással. Én autómnál például a 3 helyett 2 barnál nem prolasztanak jól. De csak benzinnél tapasztaltam, ezért lennék kíváncsi etanolos tapasztalatra is. Tökéletesen egyetértek, hogy nem a fogyasztás irányába halad a projekt, hanem a teljesítmény felé. De a teljesítményhez tartozó feltétlenül szükséges fogyasztás azért számomra fontos lenne.
süti beállítások módosítása